Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D G20

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mika_M, 24.10.2015.

  1. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Ennen katsastusta kun ajoin autoa lämpimäksi niin laatikko pelasi nätisti niinkuin aina ja nyt kun ekaa kertaa leiman jälkeen maantiellä niin eipä tuo enää kytkeydy. Rikkoiko leimamies esim pakokaasutestissä tuon vai onko vain sattumaa? Onko turbiinilukolle joku liitin joka voi irrota vaikka iskaritestissä?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen OD ei lukitu.

    Ei autosta mitään tarkempia tietoja ole?
     
  3. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    G20 vani. vm91. Vaihtokierrokset normaalit eli tv ei ainakaan ole liikahtanut. Jos sieltä olisi se liitin irti mihin ne lukon piuhat irti niin onko lukon puuttuminen ainoa oire?

    Edit. 4 pinniseen liittimeen tulee 2 johtoa. Toiseen +12v ja toinen lienee sitten se johto minkä ECM maadoittaa?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Ton ikäsessä TV ei vaikuta lukkoon mitenkään, olisko TPS hajonnu.
     
  5. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Ses valo ei muuten toimi ollenkaan että en katsokkaan koodeja. Yhdistin diagnoosiliittimestä a ja f pinnit, mutta tilanne ei muuttanut. Sen pitäisi kytkeä lukko vaikka ECM ei antaisi lupaa. Eli taitaa olla mekaaninen vika. Soittelen katsastusasemalle ja kyselen miten edetään ja miten katsastusmies on autoa kohdellut.
     
  6. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Nyt on lukon solenoidi ja öljyt vaihdettu. Ei vaikutusta. Asiantuntija epäili että paskaa irronnut laatikosta ja kertynyt siihen turbiinin väkäseen joka sen lukitsee.

    Pieni muutos käynnissä kuuluu kun painaa jarrua että kai se vähän ainakin yrittää lukittua.... Kai se pitää turbiini vaihtaa jos toimivan haluaa?
     
  7. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Mittaa askin päästä myös tapahtuuko muutosta kun yhdistät a ja f liittimet.
     
  8. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Mikäs muutos pitäis tulla? Virtaa siihen toiseenkin pinniin? Vai pitäisikö sen maadoittua? Kestääkö th-700 nelosella ajoa ilman lukkoa?
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Eihän se lukko kestoon vaikuta
     
  10. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    kunhan ajaa nelosella niin lujaa että turbiinin tartuntanopeus on saavutettu eli varmaan 1700rpm. jos köröttelet 80kmh nelosella niin ei siellä koneessa ole varmaan ku 1300rpm. se luistaapi ilman lukkoa kokoajan ja ei olis eka xxR4 loota joka sulatettu tuon takia :odroll:
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Noissa on varmaan kaikissa laatikonlauhdutin joten ei varmaan ole ongelmaa vaikka ajelisit alle stallin.

    Ja ei taida olla vakio 700 stalli edes tuota 1700 rpm varmaan?

    Miten muuten nuo korkeastalliset autot kestäis ikinä ajoa jos pitäis muka stallia vasten ajaa aina?
     
  12. SauliK

    SauliK 2nd gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    mullakin turbaanissa 3000 stalli ja 1800-2000rpm maantieajossa loota ei ylikuumene. no on auto kyllä paljon kevyempi kuin vani
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Toi sulamisväite oli uus essonbaarin legenda joka jää taas elämään.
    Olen tehny mm moneen lankkukylkeen korkeestallisen lukottoman limpun loikkaritoosaan. Perävälitysetkin monessa se 2.xx:1 eikä yhtään sulaneen lootan omistajaa ole vieläkään ilmoittautunu :rotfl: .
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    No toinen urbaani saadaan tuosta miten katsuri rikko turbiinilukon.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Tuskin mitenkään.
    Mitähän asiantuntija on yrittänyt sanoa? Ei siellä mitään väkäsiä ole.

    Ja pikku teoriaa, jos olis "kiinteä" tartuntanopeus, vaikkapa se 1700jenkaa niin ei hylsyllä voi ajaa sen alle vaan kiekat pomppais heti sinne :lol: .
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Jospa sulla luistaakin loota? Essonbaarin mukaan savumittauksessa on saatu laatikoita rikki...
     
  17. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Veikkaisin että laatikko luistaa.. Omassa vanissa kun alko olee laatikko loppu niin nelosella lukko päällä kun paino kaasua niin lukko pysy päällä ja kierrokset nousi, vauhti ei. Sit hävisikin kolmonen ja nelonen.
     
  18. Mika_M

    Mika_M 1st gear

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Voi perse. Tuota en osannut ajatella. Kappas kun ei asentaja huomannut kun koeajoi solenoidin vaihdon jälkeen.
    Ei kellään olis ylimääräistä laatikkoa halvalla? Ja ei kyllä joo kolmosellakaan pidä. Kakkosella ei ainakaan paljoa lipsu. Tuskin saa katsastusmiehen laskuun millään?
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    No, luistavan lootan saanee helpostikkin katsurin laskuun, mikäli heidän ohjeissaan on kerrottu mille kierroksille saa polkasta vapaalla ja jos ko kierrosluku todistetusti on ylitetty reippaasti. Muistaakseni Vanin ohjeistuksessa oli jokin luku... Tietävämmät korjatkoon.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Re: Katsastuksen jälkeen turbiinilukko ei lukitu.Th-700,6.2D

    Milläs todistaa että aski on ollut uudenveroinen ennen testiä?
     

Kerro tästä muillekin!