Katsurille papereita tarviis

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja deeäxä, 1.9.2010.

  1. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Kyseessä -64 dart, alunperin 170 cid kutvosella ja nyt tehty kauhia muutos 225 cid:lle sekä alkuperäset tehostamattomat rumpujarrut korvattu -73 dartin tehostetuilla levyillä.
    Nyt katsurille pitäis todistaa et tota -64 on saanu alunperinkin 225:lla ja kai se pitää myös todistaa et se on 225 siel konehuonees. se haluais myös jotain korjaamokäsikirjaa tai vastaavaa nähdä tosta -73 dartin jarruista, lähinnä miten ne uudet etulevyt täsmää vanhoihin -64 takarumpuihin. ainoa kysymysmerkki tulee jarrutasapainosta, jonka se kyllä pystyy toteamaan dynolla.
    Olisko joku tehnyt näitä muutoksia jossain vaiheessa ihan papereille asti? Voisko saada papruista kopiota/linkkiä tms? Koitin ettiskellä netistä tietoa ja sitä löytyy kyllä mut kelpaako kaikenmaailman wikipedia tiedot sitte katsurille... tuskin.
    Kiitos paljon jo etukäteen!
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  3. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Koeajon perusteella (2500km) ei tarvi säätää, tiiä sitten mitä mieltä katsastussetä on. Oikein tasapainoisilta tuntuvat. jarrut siis, katsureista en mee takuuseen...
     
  4. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Asia on edelleen avoin. On vaikea uskoa ettei kukaan muu olisi koskaan muutoskatsastanu näitä kahta muutosta lailliseksi autoonsa, onko aihe kenties väärällä alueella? vinkatkaa nyt jotain mistä voisi lähteä liikkeelle. Onko joku ehkäpä lainannut kirjastosta jonkun opuksen katsurille näytettäväksi tai vastaavaa?
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itse kun muutoskatsastin omaan Darttiini 225:sen, ei mukana ollut kuin itse kirjoitettu selvitys moottorin alkuperästä. Se kun oli ollut jo 10 vuotta nokalla... Ingenjööri vaan totesi, että onhan näitä tuollakin moottorilla tehty :rotfl:

    Ilmeisesti sulla on takana 9" rummut, jolloin tuollaista levyt + 9" rummut-yhdistelmäähän ei tehtaalta ole saanut joten ei tuohon mitään faktaa ole olemassakaan.
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Kuinka moni tuntee 170 eron 225 verrattuna??

    Asiat voi olla vaikeita tai vakeampia.....

    Ei nyt heti tullu mieleen mistä vois jonkun lapun hankkia. Täytyy selvittää jos vaikka itsekkin tarvii..................
    :rotfl:
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

     
  8. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    taisi olla niin notta edessä oli 9" rummut joten takana on oltava pienemmät 8" koska oli kuitenkin 1 piirinen...
    ja asioitten vaikeuteen sanoisin sen verran et jokainen taaplaa tyylillään mut kyllähän sen 170 ja 225 isoin ero joka näkyy päällepäin on se vesiletkun pätkän pituus pumpulta kanteen... mutta vaikkei sitä kukaan katsuri ehkä ikinä huomaiskaan, niin olishan se mukavaa et se ois papereistaan kunnossa ja laillinen. ongelmaa sille ei ole koska sitä 225 on saanu siihen uutena. vaan se pumaska mistä se näkyy, on nyt pieni ongelma. kone on ollut jo 15 vuotta keulilla muutoskatsastamatta, ni kai sen nyt jo vois, varsinkin kun se menis samalla ku muutostaa ne jarrut.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä sekä edessä et takan on 9" vakiona.
     
  10. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    aha, luulis tasapainon olevan perseellään jos eessä ja takaan saman kokoset rummut... mahdollinen säädin jossain jemmas? vai hihnan leveys eri? No, selviää dynolla miten pelaa oikeasti.
    Papruja kaivattais kuitenkin katsastussetälle, varsinkin moottorin osalta.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

  12. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    pelkästään tän takia ei kehtais valiantin korjaamokirjaa ostaa... :-?
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, sitten kyselet muilta konttoreilta lähialuella että ymmärtääkö asian... Jos vaikka löytyisi asiantunteva katsuri :D ja jarrujahan ei tarvitse muutoskatsastaa...
     
  14. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kyllä sekin mahdollista on, et katsastus setä tietää jo valmiiksi et on saanu isolohko kuutosellakin tätä peliä. :D voishan tuot soittaa ja kysästä et miten on...
     
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    onha sitä ollu 273 kasillaki?ja samat rumpujarrut,vääntösauvatkin riittää,jos auto on suomiauto.eihän tuo tarvi kun pelkän muutoskatsastuksen.
     
  16. darpen

    darpen Gearhead

    Tuolta -> http://www.detroitironis.com/ hommasin ittelleni oppaan.
    Rockauton kautta noita saa eikä hinta oo ku jotain 25€ postilaatikkoon kannettuna.
     
  17. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Kiitos vinkistä, tommonen on nyt tilattu. Eiköhän siitä oo vielä muutakin iloa myöhemmin.
     
  18. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    auto muutoskatsastettu onnistuneesti, tuosta edellämainitusta löytyi kaikki tarpeellinen tieto konttorille. kiitos kaikille neuvoista! :D
     
  19. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Tuntematta Vallun jarruja heitän että siinä voi olla edessä itsetehostuvat rummut ja takana tavalliset. Tällä tavoin lopputuloksena voisi olla oikein toimivat jarrut. Mm vanhoissa Toitsuissa on tasapainotus hoidettu näin...
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oikea vastaus :Takana on kapeammat rummut/hihnat ja pienempihalkaisijaiset jarrusylinterit.
     

Kerro tästä muillekin!