kattopelti pois? saako ottaa??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja JukkaK, 26.12.2008.

  1. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Eli ajatuksena olis tehdä sellainen "aurinkokatto" kuin joissain kuplissa sekä renu twingoissa on. mutta onkohan tuossa kattopellin irroittamisessa mitään esteitä sitten leimalla? käsittääkseni se pelkkä pelti ei ole kantavaa rakennetta vaan kattopilarit sekä katon kiertävä rakenne joihin ei tässä tapauksessa tarvitse koskea... kyseessä on volksgolf

    Nopeat vastaukset tervetulleita nimittäin kattopelt on irti tänään kello 18.00 kävi miten kävi :poff:
     
  2. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Tarkoitatko lasikattoa, jollaisia on esim. nyk. luksusautoissa?
    No ne ainakin ovat laillisia ja luepa uusin V8 10/2008, jossa on juttu -73
    Chargerista mihin on laitettu ko. ratkaisu.
    Laikka vaan laulamaan ja itkut sitte myöhemmin? :D
     
  3. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    joo sen tiedän että kiinteän lasikaton saa kyllä laittaa kunhan on lasia ja liimattu kiinni mutta nyt olis tarkoitus jättää katto avonaiseksi siitä kattopellin alueelta. eli vähän tähän tyyliin http://www.desktopcar.net/wallpaper/220 ... ter-14.jpg mutta kattoon ei siis olisi tulossa minkäänlaista rättiä eikä muutakaan.
     
  4. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Ihmettelisin kovasti jos konttorilla ei hyväksyntää tulisi kun noita vehkeitä
    kerran saa ihan uutenakin, joissa ei kattorakenne poikkea pilareissa millään
    tavalla ja lisäksi vielä nämä Suomen "laikka-avot"?
     
  5. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Näinhän sen pitäisi olla, rättisitikankin korirakenne on rekisteriotteessa
    "umpi". Ehkä ne saattaa ruveta itkemään että pitäisi olla sadetta varten joku
    suoja.

    -Olli
     
  6. stw307

    stw307 1st gear

    Eiks ihan tavan kattoluukkuunkin vaadita nykyään "korvaava vahvike" eli tutun kummin kaimalla Sierrassa latikat hitsattu luukun ympäri. Mut eniten epäilen, että tämä on se perinteinen "riippuu katsurista" tyyppinen ratkaisu...
     
  7. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Nojoo kyllä tohon romuun on vahviketta vielä tulossa joka korvaa kattopellin puuttumisen. Tarkoituksena olis viskata sisälle aika kattava turvakehikko jonne tulee ristitukia mm. neljä kipaletta, kaksi takaosaan sekä yhdet sivuovien eteen lisäksi koelaudan tilalle tulee poikittainen putki. myös iskareiden väliin tulee poikkituet kahdella ylimääräisellä putkella jotka takana tulee lapuilla pohjaan kiinni sekä edessä tulipeltiin.

    Lisäksi myös korin pistehitsi saumat käyn läpi hitsaamalla.

    hommaa tuossa jo ehdin aloitella mutta loppui ikävästi juuri kesken soppaushommien rälläkän laikat sekä hitsilanka :mad: no ensiviikolla jatketaan

    http://jukka.galleria.fi/kuvat/Golf+MK2/ (Kuvat vähän huonoja kun kännykällä niitä otin)
     
  8. kapa

    kapa 3rd gear

    joskus sillonku oltiin vielä nuoria ni tehtiin poikainkanssa mosseen semmonen kattoluukku, että laikattiin koko kattopelti irti ja hitsattiin takareunaan saranat. se oli mukava rämäyttää kylillä auki :D
    en enää muista oliko se syynä vai mikä mutta poliisit anto kyllä auton vielä kotiin viedä ajamalla :wink:
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  10. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    No meillä tos Chrysyssä on 70-luvun lopulta saakka ollut tuo lasikatto, lasi kylläkin pleksiä. Ikinä ei ole leimalla ollut ongelmia. Ja katossa ei ole sen enempää vahvistuksia tehty kuin normaalistikkaan.

    Nyt ajatuksena muuttaa se liimalasi malliksi tässä rojektin edetessä.
    Mietitty on myös tuollaista kuten edellä linkissä oli esillä mutta toteutettavuus hieman hankalahko kun pitäis saada siististi laskostumaan.
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    eikös 2:kos koppasta ole saanu alumperin "sufletti katolla"....mun mielest viel 90-luvulla etelä-afrikassa valmistettiin tommosta 2-koppasta!!

    kait semmonen "kova/räpä katto" vois olla mahdollistakin tehdä, varsinkin kun auto on noin vanha joten siin ei tarvii olla mitään "ympäri-ämpäri" kolari testejä!!!
     
  12. testaaja

    testaaja Gearhead

Kerro tästä muillekin!