Katuautot??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jommi, 5.12.2004.

  1. Henski

    Henski 1st gear

    Paitsi kerran vuonna 2002, ja laastarit oli tarpeen... vai mitä esahhhhhh! ja kumppanithhhhh!
    :lol:
     
  2. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Ettei syynä sittenkin olisi niihin laastareihin lakeripohjaiset kengät, kuten Maralla? :eek:
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tulihan sekin arvotus ratkaistua, ens kerralla kengät vaihtuu. Toisinaan saatan kyllä yhden keskioluen ottaa, jos joku tarjoo.
     
  4. HM

    HM Gearhead

    Noi summathan on kaavion koosta riippuvaiset ja
    noihin summiin tarvii vissiin olla jo ainakin 32:n kaavio.
     
  5. IRC

    IRC 1st gear

    strange palkinto

    Toissa kesänä ol ryhmässä jaetut strange shekit olivat erään tiimin
    itse hommaamat ja FHRA ei liittynyt siihen asiaan millään tavalla .
    :D
     
  6. Savis

    Savis Gearhead

    Katuautot

    Kuinka paljon se kertalisenssi maksaa WCC- kapinoissa, per osakilpailu?
    Ei kai tarvitse edes kuulua mihinkään organisaatioon?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se on luokkaa 10 euroa kaikilla. FHRA:n kautta nekin kulkee AKK:lle ja toi lisenssihän on suomeks sama kun vakuutus, eli korvaa ehkä jotain henkilökohtasia vaurioita onnettomuuden sattuessa.
     
  8. Savis

    Savis Gearhead

    Katuautot

    Tämä kysymys tuli vain ( WCC ) siitä kun soitin AKK:n niin sieltä ei oltu
    halukkaita lähettämään minulle lisenssihakemusta. Minun pitäisi etsiä
    kaavake heidän nettisivuiltaan ja tulostaa se ja sitten lähettää heille
    maksaen ensin lisenssimaksu. Jos tämä lisenssin hankinta on näin "työlästä" en tiedä olenko siihen valmis. Lisenssimaksu ( 66e ) pitäisi maksaa siis etukäteen, ja heidän lääkäri käsittelee vielä tämän asian, jos tulee hylkääminen niin lisenssimaksun takaisin saaminen ei välttämättä ole varmaa? Näin ollen kilpailupaikalla ilmoittautuminen olisi viisaanpaa ja mahdollisesti halvempaa. Tarkoitan tällä nimen omaan WCC:n kisoja, en FHAR kisoja. Varsinkin jos WCC:n kertalisenssi maksaa
    vain 10e kerta.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kertalisenssi vuodelle 2005 on 12 euroa. Street luokissa on käytössä juniorilisenssi, uus nimi taitaa olla peruslisenssi. Käsittääkseni systeemi toimii siten, että printataan toi lisenssihakemus vuodelle 2005 AAK:n sivulta http://www.akk-motorsport.fi/lisenssit/ ... lomakkeet/ . Sen jälkeen lomake täytetään ja postitetaan tai faksataan AKK:lle. Sietlä tulee sitten maksulappu ja terveyskysely. Jos oikein muistan, ei tarvita lääkärintodistusta tohon peruslisenssiin, vaan ainoastaan ite täytetty lappu. Se palautetaan AKK:lle ja postissa sitten tulee toi lisenssi joskus. Tällä hetkellä kun toi hinta on 66€, niin sehän tarkottaa, että täytyis ajaa ainakin viidessä tapahtumassa jossa lisenssi vaaditaan, että toi olis halvempi vaihtoehto.
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    toihan on ilmeisesti ihan sama kun ajelin kilpaa roskapönttöö ja rallia vuosia sitten. elikkä ihan yksinkertainen 1x2 kysely, joten ei kannata ottaa mitään paineita.vakuutusyhtiöt vaatii tämmösii periaatteen vuoksi.
     
  11. chevy -64

    chevy -64 1st gear

    katuauto on se joka on leimattu .kilvissä jne.jne. ajettiin sillä sitten vaikka vain konttorilla.
     
  12. leksa

    leksa Gearhead

    katuautot

    katuauto ja katuauto. Katsastettu ja kadulla oleva normaali käyttöauto, vai katsastettu ja kuitenkin tarkoitettu kilpailuihin, vai katsastamaton, mutta kuin katsastettu jne..

    Kyllähän näistä voi kampea kääntää vaikka kuinka paljon. kaiholla voi toki muistella aikaa jolloin "katuauto" oli katuauto, niin minäkin teen. Mutta kyllä silloinkin ihailtiin kun joku oli vaihtanu myllyn paljon suuremmaksi kuin alkuperäinen, ja kukaan ei huomannu paitsi viivalla..


    Ja sitten teho, voi vitsi mikä juttu. Kyllä se teho joka on rehellistä oikeaa tehoa kujettaa sitä autoa, ja sen voi vain ja ainoastaan rehellisimmin todeta vaikkapa varttimailin mittauksella, ja loppunopeudesta.

    Moottorissa voi olla kuinka paljon horsepoweriatahansa, mutta jos auto ei liiku, on se sama kuin siellä olisi vähemmän tehoa ja tämä tarina on tosi.

    Litratehot .. joo ne on sitä ihmeellistä taikuutta. Mulle on vakavalla naamalla selitetty kuinka korollan (yleistys alle 2,5l mosista) koneesta saa 400hv ilman kikkoja (kuten Antti Kivinummi sivuhuomautus 80kyt luvulta) ja miten ihmeessä tuollaisesta amerikan hirviösta ei irtoo kuin 325hv esimerkiksi.. lueppa ensin tämä: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=355500&highlight=#355500

    Ja minulla oli Dart 225cid koneella ja kun kerroin siellä olevan tehoa aikakin 200hp tai vaikkapa enemmän, oli korollahemmon (taaskin yleistys) vastaus ettei voi olla, ei varmasti ole. Yritin todistella auton painavan 1400kg ja menevän varttimailin 14,36 ja loppunopeuden olevan noin 160km/h. Tämä ei titenkään todista mitään, oli toteamus... No nyt se tietenkin selvisi... Se automaatin turbiini muuttuu energiaksi ja auto liikkuu nopeammin kuin siinä on tehoa ja tälleen syntyy siis ikiliikkuja.

    No miten ihmeessä pensa palaessaan erottaa niin nopeasti onko se amerikkalaisessa palotilassa, vaiko jossain muun maalaisessa. Ja vaikuttaako valmistusmaa, vai alkuperäinen suunnittelumaa...

    ja mennäkseni alkuperäiseen aiheeseen, kilpaluokat ovat juuri sen takia että säännöillä erotellaan erilaiset autot vertailukelpoisiksi keskenään. katuautojen kilpailuluokka on enempi se aika jota vertaillaan vain ja ainostaan. Muttei TIETENKÄÄN kokonaan näin ole.

    yes
     
  13. fiat 600 turbo

    fiat 600 turbo 1st gear

    Re: katuautot


    pakko sanoo sen verran että kyllä se on TEHO-PAINO suhde joka autoa liikuttaa!!!
    eihän tollasesta fiatin 903cc mottorista saa turbollakaan kun noin 150hv ja eihän se oo mitää teiän jenkki harrastajien mielestä, mutta kun auto painaa 500kg niin jopa noilla tehoilla mennään jo kiitettävää vauhtia... 8)
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eli sen tehopainosuhde olis sitten 0.3.

    Meinaatko, että se teho välittyy vielä tiehenkin ilman että auto sutii puoleenmatkaan, tai meinaa kipata selälleen, jolloin on pakko himmailla?

    Mopomiehillä tulee ainakin molemmat ongelmat vastaan ja siksipä eivät meinaa pärjätä edes 1:1 tehopainosuhteella esim. Mopemanin punaiselle paholaiselle... Mitäs se laite muuten mahtaa painaa?
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei mulla oo mitään punasta, se on Jussin auto! Jos en ihan väärin muista, se painaa 1430 kiloa, paino/tehosuhde jää jonkinverran alle kahden.
     
  16. fiat 600 turbo

    fiat 600 turbo 1st gear


    fiatissa kun on toi moottori takana ja takaveto niin sutimaan sitä ei todellakaan helppo oo saada...en tiiä painojakaumaa mutta keulimaan se ennemmin lähtee ku sutimaan (raudat vaa sitte jos nokka nousee) (eikä tarvii kun katu renkaat), toi auto on siitä hyvä. se on kyllä totta että paras tapa testata auton (tai muun kulkuneuvon) "tehot" on mennä vetää varttimaili! ei sitä muualta nää...
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Onko toi tietoa? Meinaan kyllä kuplat ainakin katurenkailla sutii ja villisti. Tosin, menee eteenpäin kanssa. Mullakin on joskus ollut viilattu kusiainen 850 koneella, mutta tuo ei sutinut eikä keulinut. Painokin tais kyllä olla vähän enempi kun 500 kiloa? Hieno auto silti, sääli, että piti '59 tilan puutteen takia hävittää, siihen olis jo ollut 127:n patti odottelemassakin.
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    :rotfl: Että semmosia luurankoja kaapissa tälläkertaa... :rotfl:
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Aattele, olis se hienoo ku vaan ajelis kaapaariovisella '59:llä! Snadina pienin auto missä oli ollut kyydissä oli faijan Belvedere joka sekin mylhemmin korvautu vähän isommalla furylla, ni broidi meni kortin saatuaan ja osti kusiaisen ja ihan oikeesti pelotti sen kyydissä. Se varmaan johtu sen hurjasta suorituskyvystä ja on siks jäänyt takaraivoon kytemään.
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ookko tehny lasikuituhommia ilman suojaimia viimeaikoina? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!