Katuautot??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jommi, 5.12.2004.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuka kerto?
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Aattelin vaan... kyllä mullakin rupee pyöriin päässä kummia ajatuksia jos ilman suojaimia tuhertaa...
     
  3. GT-Racing

    GT-Racing 1st gear

    täytyy tähän lisätä että oli mullakin fiat 850 toyota 2 litran 18rg viri viri moottorilla, se keventi etupyöriä jo vallan mukavasti. ei ollu konttorille asiaa sillä koneella :D
     
  4. Savis

    Savis Gearhead

    Minun ensimmäinen autoni oli -59 mallinen 600 Fiat. Siinä oli kaappariovet.
    Virta-avaimella laitettiin virrat päälle ja lattiassa oli vääntövipu jolla startattiin.Tämä oli vuonna -66. Ajelin sillä vuosikaudet huolettomasti. Öljyä lisäsin koneeseen kun oikealle kaartuvassa kaarteessa öljyn kiertovalo syttyi. Ainut remontti minkä tein tähän autoon oli vetoakselin uusiminen.
    Kun autoni tuli lopulta tiensä päähän, kävin romisäijältä kysymässä mitä
    hän siitä maksaisi hän tokaisi jos ajat sen tänne romikselle saat 200mk ja
    jos se tuodaan saat 100mk. Teimme kaverini kanssa sillälailla, että
    hinattiin Fiat 100m päähän rimiksesta ja siitä ajoin romiksen pihaan
    konttorin eteen ja äijä pulitti 200mk. Siinä vaiheessa fiiu oli ihan loppu.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  6. el vivados

    el vivados 1st gear

    mulla taasen oli -88 skoda ja siinä olikin oli 1000nen kone takan ja ei ees sutinu saatika keulinu :lol: .ja onnex sitten sen jälkeen ostin 1300 vauhti hirmu vivan...
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei vaikuta kadulta tai katurenkailta. Toi noiden takamoottoristen autojen helppo keuliminen on useimmiten sellanen myytti, mutta ainakin ne mitkä mä oon nähnyt ja ajanut tarvii siihen kyllä sekä voimaa, että pitoa. Ajaa suomen katukisoissakin erinäinen määrä tehokkaita kuplia, eikä nekään nyt maaliin asti keuli.
     
  8. challenger500

    challenger500 Gearhead

    No ei kellään sitten oo ollu fiatin 500:sta!?!?!? sitä ei kait nykyisin saa suomen turvalliseen liikennesumaan kilvitettyä.

    tositarinaa Napolista, tuosta etelä-italian pyhätöstä jossa kaikki on Fangioita!! Kyllä täällä pokkana painellaa varttia suoralla jossa betonivallit sivussa... annas olla, Napolin poijjaat ajeli "kaupunki-rallia" 500:lla, Napolin kaduthan on muutenkin niiiiin rauhalliset. noh, tyypillisintä oli se ,että risteysalueelle tultaessa pojat pumppaa pedaalin pohjaan ja sokkona syöksyen risteyksen yli. Täysin välittämättä siitä tuliko kummaltakaan risteävältä suunnalta autoa. Eikun sekaan vaan. Kummallista,että 3kk tuota touhua seuratessani en koskaan nähnyt poikain ajavan risteysaluekolari. Oisko se sitä hullun tuuria.

    Niin, ja pitääks lasikuituu väsätessä muka pitää jotain suojaimia.. käsissäkään ?????? :odroll: :rotfl:
     
  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jees, mä en ole ollu kuin yhdessä Oikeasti tehokkaassa takamoottoriautossa (rellu 8) kyydissä, siinä tosin useitakin kertoja. Ei se ainakaan keulinu ikinä, vaikka alla oli parhaimmillaan 10 puoloset M&H:t. Ja mitattua tehoa oli kuitenkin 478hp. Aina kun se radalla MEINAS keulia, niin kuplan vetovehkeet pamahti paskaks.

    http://personal.inet.fi/yritys/matkukuu ... storia.htm
     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    http://www.streetturbo.fi/gallery/kupla/index.htm

    Potentiaalia keulimiseen(vaikka viimekesänä tais menna sutimiseksi) 8) Aika onnistunu paketti etten sanos ahdot ei oo älyttömät ja silti on saatu voimaa ulos perskuleesti...........(varsinkin vääntöö) vaikka eihän toi vissiin ihan pien konekkaan enää ole :odroll:

    Pieni mainos tonne kannattaa soitella jos puhallinta haluu pellin alle :lol:
     
  11. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Eipä ollu viimeistelyssäkään valittamista... siihen "takapenkille" vielä NOS-pullo ni alkaa olee paketti kasassa 8)
     
  12. josu

    josu Gearhead

    isännän mukaan toi on "perhemootori" nyt tulevalle kesälle tulee tiukempi pannu,koneesta löytyy esim 4.030 männät 2.02venat/1.60 virtaakin sopivasti 330hv imu ja 230hv pakopuolelta,ja 98 pensalla ajellaan. :D
    tuolla näyttäisi olevan pikku pätkä kun ekaa kertaa testaillaan alastarossa.
    http://www.streetturbo.fi/gallery/kupla/testrun.wmv
    "Katuauto"meni "vain 11.5" 1.2.3 sutien ja 4 pintakaasulla 190 loppuja,tavoitteet taitaa olla noin 2 sek kovempia

    Taustalta löytyy ihan oikeittenkin autojen ääniä.
    oliko kuka paikalla tuolloin?
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    No eipä tuo minun nähdäkseni juuri tuossa sutinut muuten kuin burniksessa. Aivastelee ja paukkuu siihen malliin että säätämistä vielä riittää...
     
  14. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Sutia voi myös kytkin..?
     
  15. josu

    josu Gearhead

    juttelin isännän kanssa ja pauke johtuu siitä ku lyö rajoittimelle 8040rpm,itse olin paikalla katsomassa takaapäin tuota kohtaa mikä on kuvattu alussa.piirti raitaa 1,2,3 vahteella siksi ajautuu radan vasempan laitaan,ei vaan saa selvää videolta sutimista.oli miten oli niin jees juttu katuautopuolelle,ei noita ikinä liikaa ole.,huom kaveri on eka kertaa paketilla ajamassa tuolla autolla jossa kaikki on uutta niin pikkasen rauhallisesti sitä otetaankin alux :oops:
    tullaan näkemään esim v8/gti päivillä ja west coust cupissa ajamassa :wink:
     
  16. HEMI

    HEMI 1st gear

    Eiks se ole ihan normaalia se aivastelu ja paukkuminen, samanlaillahan ne kisatallienkin turbo vehkeet rutisee kulostaa siltä että tulee veivit ihan justiinsa ulos (siis varsinkin nämä nelisylinteriset) :wink:

    Mutta joo o ei hassummin ekaks ajoks........

    Jaa a mikäs on kuplan isoimman padan vakio poraus????? kuulostaa jo aika isohkolta padalta kun näin perhemoottoreista puhutaan (nim.en tiedä kuplista mitään) :lol:

    Ootte saanu vielä "konepellinkin" mahtumaan kiinni :lol:
     
  17. josu

    josu Gearhead

    taitaa olla noin 85mm vakio mäntä.
     
  18. HEMI

    HEMI 1st gear

    Eikös tämä kupla ollu vihreä ennen vai onko tää jo uus vehje :odroll:

    Kaveri oli hyvä kun tuli tossa joku kesä käymään......niin kiroili kovasti ja sano että auto pitäs vissiin vaihtaa kun ei kuplaa edes pääse karkkuun no mää sitten kysyin että minkäs varinen se oli ja selvitin vähän sen kuplan taustoja (oletten että se oli tuo kupla) :lol: (tapahtui vehmaskyläntiellä joku kesä ja kaverin auto oli punanen sierra)
     
  19. josu

    josu Gearhead

    millos mikkelin sierrat on ollut nopeita :rotfl: :rotfl:
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    Niinpä :rotfl: minäkin olen kaverille yrittny sanoa että unohtas ne sierrat :lol:
     

Kerro tästä muillekin!