Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    perkele, joku tollanen orkkiskuosinen pletukka, vai pontinakki mikä lie, en muista,
    nelisatasella patilla, olis naapurijobbarilla myynnissä, kitti halkeilee joka puolelta, mutta sisusta oli aika hyvä.

    pitkästä aikaa meinaa autokuumetta pukata.
     
  2. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Laskeskelin ihan samaa, mutta joku mätti aina laskelmissa :odroll: Sitten hokasin, että en ollu huomioinu tuota lunta ja pelikaanin poikasta, jotka tekeekin juuri sen, että 300+ lentäminen onnistuu ilman amerikkalaista turbiiniakin :poff:
     
  3. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Laatikon ja koneen väliset kaksi ylintä pulttia,minusta hankalimmat mitä tuosta kolmos keksinnöstä löytyy,on se muutenkin pirun ahdas tekipä mitä tahansa.
     
  4. JnZm

    JnZm Gearhead

    Se on ihan siisti Camaro jos kauempaa kattelee, oon käyny sitä muutaman kerran kuolaamassa...

    Spoikka pois, alkupään 2genit ovat kyllä nätimpiä, tulee jotenkin räyhemmän näköinen.
     
  5. iuuyyfac

    iuuyyfac 1st gear

  6. rkr

    rkr Gearhead

    Joo, renkaathan yleensä hajoaa vähän ennen kolmeasataa jolloin saadaan koppa likelle asvalttia pelikkä vanteilla. Tämä tietysti aiheuttaa imuefektin jota vielä tehostaa taka jalkatilojen alla yleensä olvat änkkärit. Tuloksena meno rauhoittuu ja auto kulkee vakaasti lähelle mach 1:tä jos vääntöä riittää :rotfl:
     
  7. max

    max Double Gearhead

    rkr,alat selvästi olla asian ytimessä, vääntöä todellakin riittää,sillä konehuoneessa majailee soonisiin nopeuksiin trimmattu SBC 400 motti.

    Tosin jos katsot aivan ensimmäistä kuvaa,niin huomaat pakoputken ulostulon reiän takarenkaan takapuolella(ulostulolaippa vielä kiinnittämättä).
    vaimentajat sijaitsee tankin paikalla,joten imuefektistä ei ole takeita yli 1 Mach nopeuksissa,mutta informoin kyllä miten kävi.
     
  8. rkr

    rkr Gearhead

    Ohoh, onkos tankki sitten takapaksissa? Nykyäänhän nuo putket saisi vetää taka pyörän eteenkin.

    Mutta noista supersonisista nopeuksista, nyt sitten kipin kapin biltemaan hakemaan semmoinen kaksipuoleisella tarralla kiinnitettävä skuuppi ja vapaavirtaus suodatin. Eihän tuo pikkulohko muuten saa ilmaa sisäänsä niissä nopeuksissa kun konehuoneessa on jatkuva tyhjiö - alkaa vielä imemään putkiston kautta ja vaihtaa pyörimissuuntaa kesken kaiken. Siinä sitten ihmetellään kun auto pyörii takapyörät lukossa :rotfl:
     
  9. max

    max Double Gearhead

    hyvää läppää rkr,tuli hymy huulille heti aamusta!
    Jos joku muukin on näitä "sekarotusia" väsännyt,miksei muunlaisiakin 2-gen Camaroita ,niin voisihan niitä tässä kuvien kera rohkeasti esitellä.

    Huhuu mxu ja kumppanit
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minulla on www-linkkini takana jotain pientä tarinaa aihealueen tiimoilta.
     
  11. vespa68

    vespa68 Gearhead

    No sekaannutaan sit tähän topiciin, kun on lupa myönnetty. :rotfl:

    [​IMG]

    Tämmönen oli kaverilla maannut peittojen alla jouten 2008 lähtien, niin otin itelle hoivattavaksi. Jos sais vähän hiplailtua ja keväällä siihen pitkästä aikaa leimankin hommattua.

    Hitto kun tuo pinta alkaa ikävästi kiiltämään silmissä, kun tuo sinun mattavärinen näyttää niin perkuleen hyvältä :eek:

    Vähän starttailufiiliksiä näin talvikaudelle:
    http://vespa.kuvat.fi/kuvat/Camaro/MVI_0269.AVI
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Mitä kerkesin vilkasta tässä töiden lomassa jakulepi noita sun sivujasi,niin vaikutti todella asialliselta.
    Tietää ainakin mihin perehdyn joulunpyhinä,kun on aikaa.

    Väri tossa mun koslassa on itse asiassa puolikiiltävä "patarauta" ja suurelta osalta naisystäväni maalaama.Myös sisusta on hänen käsialaansa!
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kiitos vaan. On ne toisaalta vähän sekavat navigoida ja olenkin ajatellut siirtää nuo jutut toisenlaiseen blogialustaan jahka löytyy tarpeeksi motivaatiota likenevän ajan puitteissa.

    En ole myöskään kaikkia tarinoita vielä netissä julkaissut, mutta GM Cruisersin kerholehteen olen jo jotain kirjoitellut.
    Aatoksissani on myös aloittaa vähän laajamittaisempi läpikäynti tuon oman kulkineen osalta ehkäpä jo ensi keväänä. Harkitsen tosin vielä suunnittelupöydän äärellä :)
     
  14. mxu

    mxu 3rd gear

    No jos kerran ihan pyydetään niin pistetään nyt jotain tarinaa tästä omasta sekarotuisesta f-bodysta. Ensimmäinen jenkkini oli keulakolaroituna ostamani -79 camaro ja aina näistä tykännyt.

    Tämä tuli meille toukokuussa -09, hakureissulla pietarsaari-kuopio, n.25litraa vetävä tankki piti huolen että liian pitkiä siivuja ei päässyt ilman jaloittelua ajamaan :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Keula on nykyään pari tuumaa matalammalla isolohkon ansiosta, tosin vielä pitää koko autoa tiputtaa.


    Kunnia/häpeä auton ulkoisesta habituksesta menee täysin Oskulle ja kumppaneille pietarsaareen, auto ollut alunperin -75 (edit. onhan se edelleen :rotfl: ) jonka osku muutti takalasia lukuun ottamatta vastaamaan 70-73 mallia. Tekniikkana oli minulle tullessa jonkun verran piristetty oldsin 350+350 paketti. Keula on ovista eteenpäin kuitua, apurungot yhdistetty ja taakse tehty tilaa 13,5" leveille palloille. Viime kesänä kampesin oldsin tekniikan pois ja istutin 454:sen keulalle




    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/402298_10150482792443330_791522426_n.jpg/[img]

    laskujeni mukaan yli 1,5machin nopeuksiin riittävä 454 pitää tietojeni mukaan sisällään je:n 10 ruttuiset takomännät, portatut 781 kannet, compin magnum 294s nokan+rullakeinut, weiandin team g, 850dp holley, msd:n hiluilla oleva hei yms..

    Tämän talven hommiin kuuluu ainakin laatikon korjauttaminen, putket pitää tehdä yms. pientä. Joskus tulevaisuudessa perän kavennus ja 12.5-13.5" leveet pallot alle, jne, tiedättehän, roo street :rotfl:

    edit: minne lie kuvat hävinny ku eivät enää ainakaan tällä omalla koneella näy, jotai koetin säätää ja nyt ainaki täällä näkyy...

    edit2: Taaskaan ei näkyny kaikki kuvat.. :eek: Jotai säätelin ku ei tää atk ole vahvimpia osa-alueita, ilmeisesti taas näkyyvät, hetken aikaa ainakin :rotfl:
     
  15. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No lyödään nyt myös kuva omasta tuoreesta projektista:
    [​IMG]
    Ensi viikolla alkaa lievästi piristetyn 454sen kokoaminen.... 8)
    Ja tosiaan jo ostohetkellä oli mielessä matta värin yli vetäminen, se on kuitenkin se Ainoa oikea väri... Ja topikin aloittaja varmisti taas kerran tämän mielipiteen oikeellisuuden! :D
     
  16. max

    max Double Gearhead

    jakulepi noi sun sivusi olivat hyödyllistä luettavaa.Mulla on camarossa WS-6 alustaisen Trans Amin levyjarrullinen lukkoperä,ja tein samanlaista jarrujumppaa viime kesänä koska paineita ei riittänyt takajarruille.

    Minkä hintanen em.mainittu venttiili on?

    En lähtenyt edes yrittämään simpukan peruskorjausta vaan ostin Borgesonin tekemän tehostamattoman simpukan

    265/50/15 edessä ja tehostamaton simpukka....elämä ei saa olla liian helppoa.
     
  17. Turnn

    Turnn Gearhead

    Löytyy,mutta en saatana osaa laittaa niitä näytille tollee :oops:
     
  18. Larry

    Larry Double Gearhead

  19. Make.S

    Make.S Gearhead

    helevetti miten isot rullat edessä, eihän mulla ole takasetkaan noin isot.
    Mitkä takana?
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ei varmaan :D eikö nappaa kiinni kääntäessä? on jo korkeuttakin "vähän enempi ku vakiona :D
     

Kerro tästä muillekin!