Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Saako tätä ketjua edes lukea kun mulla on vaan 2-gen firebirdi mallia ikuisuusprojekti. :D
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Noh, minä en ainakaan saa.. Tv.Ford Homo...
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Totta vitussa saatte,on merkki ja malli nyt mitä hyvänsä.Mitä sitä jännittämään.
    Mähän kuulun Finnairin henkilökuntaan,ja meille on korvamerkattu määrätty virkistysrahasto.Marssin heti ensitöikseni esimiehen puheille kun menen duuniin ja vaadin virkistysrahaa kesän karkeloihin.Pomo on ihan asia jätkä,ja harvoin olen siltä mitään vaatinut.
    Tosin en ole varma siitä,kuinka Johannan esitys saadaan sopimaan virkistysrahaston raameihin.
     
    Muokattu: 31.1.2017
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No mutta jos sinne oikein kunnon FordHomo tulee niin saattaishan se melkein yhtä Tukiaista vastata!
    Vai kummankohan vierestä herääminen olis pahempi rasti?
     
    Kalu ja rb tykkäävät tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    MAX.Isot bileet tulossa
     
  6. max

    max Double Gearhead

    No vittu niin on tulossa.
    Tietty suunnitteleminen on jees,varsinkin kun sen varjolla vois luistella duuneista.
    Mut joo, oon aina osannut organisoida,valitettavasti sen varjolla et joutuu liikaa itse tekemään.
    No,kun ilmoittaa olevansa pomo,niin hommat helpottuu.

    Artsiracing, en ole vielä kaapinut nokka-akseli hyllyä,mut muistaakseni siellä on yks Compin isohko mekaaninen laahuri,joka vois olla alueella.No,ei vielä hätää tässä vaiheessa,mut Brodixin IK 200 kannet vaativat vähän tutkintaa,ennenkuin mitään tehdään.
     
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Tän henkiset tallibileet on jo ajatuksena sellanen että pitää kalenteri pitää kädessä ja odottaa kuolaa valuen päivämääriä! Sisältä Camaromies ajattelee että sitä pääsisi käymään tällasissa juhlissa.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Uskottava se on,että kananhampaita on olemassa.Tänään ihan tavallisella kauppareissulla törmäsin tuttuun ja tuli puhe Letukan moottoreista.
    No hänellä sit jäi ylimääräiseksi SBC 400 std.bore alakerta,joka tasapainotettu ja takomännillä(10.25:1).
    Kaikki koneistukset tehty sekä dekattu.Varovasti kysyin hintaa,ja pyynti oli ujo 1000€!

    Ei tos varmaan sinänsä mitään ihan merkillistä ole,mut noi 400 std.lohkot on varmaan jo harvassa.Saas nährä mihin se tiensä löytää,kun rakkaus valurautaan on ruostumaton.
     
    Naumasto, Pas(i)kiainen, Camino'79 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. 383

    383 Gearhead

    Toisilla käy tuuri o_Oo_Oo_Oo_Oo_O
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Joo Toni, ja tää hemmo on yhteinen tuttu.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    No niin ei ole tätäkään "Ruoskaa" unohdettu,vaikka oonkin nyt keskittynyt omalla verkkaisella tyylilläni 454 SS pikkikseen.
    Aiemmin mainitsin LT-1 henkisestä motista,ja vähän muokattuna nykyaikaan.Tossa mun kuvan motissa on tosiaan "Pink" veivit ja 11:1 LT-1 männät.
    Eli nostalgian kaipuuta on vaikka se ei välttämättä fiksua olekaan.
    Kansi on Brodix IK 200 ja niitä on prepattu kolmen miehen voimin,eli Esko Vantaan moottorikoneistamossa,Pirkosen Marko NPS:stä ja sokerina pohjalla "artsiracing" Alias Höylän Artsi, joka vastaa moottorin lopullisesta rakentamisesta.Kasaamis sana voidaan unohtaa tässä yhteydessä.
    Näistä Brodixeista en ole kuullut kovin mairittelevia arvioita luovuttamaan tehoa,mut artsiracing löysi syyn siihen,ja se on nyt hierottu.
    Tosi mielenkiintosta sit dynossa nähdä ,mitä suomalainen osaaminen on saanut aikaan amerikkalaiselle puolivalmisteelle.
    [​IMG]
    Moni on kysellyt mikä kumi/vanne menee 2-gen Camaron alle.Taisin nyt saada aikaan aika ideaalin ratkasun,joka näkyy kuvassa.
    Pirelli P7 275/55/15.
    Kun nyt menneessä (kasarivanne) liikutaan niin Pirellin kuviokin taitaa olla vanhaa liittoa.
    Nyt voikin sitten huoletta ajaa rallia,ettei kumi raavi lokasiipeen,niinkuin 295/50/15 teki.
    [​IMG]
    Hyvää pässiäistä kaikille "UsaJenkki" vouhottajille!!

    P.S Kukas muuten tietää mistä toi Pink veivi on saanut nimensä?
     
    Naumasto, jakulepi, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hyvää Pääsiäistä.
     
  13. ilei

    ilei 3rd gear

    laitahan tuloksia dynosta ku käyt siellä.oli joskus 90 luvun lopulla kaverilla höylän tekemä kiuas capricessa 350 neli pulttinen lohko ja 400 akseli,mikki kannet ei mitään nyky hipo stroukki kittiä vaan rakennettu ite.aivan loistava pata käytökseltään ja kulki
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Joo,laitan täyden reportaasin liikkuvan kuvan kera.Kaasari homma on vaan auki tohon mottiin.Mulla on nimittäin aivan uusi Speed Demon 625 cfm. "lodjukaasari" sekä myös iskemätön 1050 cfm. Dominaattori.
    Vahvasti tuntus siltä,että kumpikaan ei ole tohon koneeseen sopiva?
    Tottakai se Speed Demonilla toimii varmasti aivan loistavasti ja on herkkä,mutta jos nyt puhuttais vaikka 450-500hp lukemista,mikä on varmaan realismia,niin jääköhän kaasari vähän ohueksi.

    Tosin mun 454 lähenteli 750 cfm.carbiksella kuuttasataa(600) heppaa,ja on mielestäni hyvin, kun ajattelee koneen tilavuutta vs.kaasarin koko.
    Kommentoikaa tietäjät.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllähän se 625 Demoni kuulostaa enemmän 350 katukoneen kaasarille kuin tuo dominaattori,
    varsinkin jos laitetaan ne tehotavoitteet vähän realistisemmalle tasolle.

    Vertailukohteena vaikka Compin dynotulokset joissa hyvin samantapaisesta 350 koneesta mitattiin 390 heppaa.

    Sit kun joskus on sen dynon aika, niin voin antaa sulle mukaan vaikka tuollasen oikean 750dp oldscool-holleyn, niin voit kokeilla sitä vaihtoehtona.


    Ja noista pink-veiveistä, nimi tuli tietääkseni yksinkertaisesti niissä olleista värimerkinnöistä.
     
    ari vw tykkää tästä.
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Jos nuo kannet ovat hyvin hierotut ja about noiden puristusten mukainen nokkakin valikoitu, niin kyllä kai tuosta nyt hyvän matkaa nelosella alkavia hevosvoimia luulisi irtoavan? Sama koskee ehdottomasti myös vääntöä (lb-ft).
    Kaasarin valintaan en osaa puuttua. Omassa röpistimessä 750cfm Holley ajoi asiansa.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Juu,mut mä olenkin yltiöoptimistinen tapaus,ja lapsenomaisesti tuijotan max hp lukemia.Holistin vois tosiaan nappaa mukaan dynoon.
    Pink veivit ovat samanlaiset kuin muutkin veivit,mutta särötarkastetut ja sit saaneet vaaleanpunaisen värin.Näin Laakkonen mua RP:ssä valisti,kun ne puntilta hain veks.
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ettei se tulis siitä kuitenkin että niitä ois käytetty pinkissä? Varastointirasvat tiedättehän?:D
     
  19. max

    max Double Gearhead

    No niin, tämmöinen tuli tästä hybridi "LT1 " : stä. Ehkäpä tämä minun näkemys LT1:stä on varsin kaukana mitä se oli vuonna 1970. No, tämä moottorihan tehtiin pääosin niistä osista mitä löytyi hyllyistä, eli sitä perinteistä hodroddingia: ota kiinni mistä saat !!

    Ei mulla koskaan ole ollut missään moottorissa näin hienoa yläkertaa. Poikkeuksena nykymeininkiin ensimmäinenkään osa yläkerrassa ei ole kiinalainen. Tuo Titanin valmistama musta komposiitti imusarja on itseasiassa amerikkalaisen tekemäksi tosi laadukas. Sehän on kaksiosainen, eli voit laittaa siihen dual-plane yläosan tai valita kaksi eri korkuista single-plane yläosaa. Tuossa on nyt se matalampi single-plane versio.

    Nuo "kullitetut" Harland Sharpin tekemät tukisillat ovat overkill tässä moottorissa, mutta ne pantiin kiinni, koska ne osakasassa olivat. Jos oikein antaa mielikuvituksen lentää, niin kaikki yläkerran osat ovat kuin suoraan kilpa-autosta. Venttiilikoneiston rakennelmat ovat jo niin korkeat, että tukisilta ottaa jo lähes kiinni huohottajan roiskepeltiin. No vähän sille nuijaa niin eiköhän se mahdu siellä olemaan.

    Tuo motti on sinänsä mulle mysteeri, koska on vaikea arvioida paljonkohan se tuottaa tehoa, kun nuo Brodixit ovat vähän kysymysmerkki. No, sehän sitten selviää dynossa kuinka raju tuo on.

    Lopuksi haluan kiittää "Artsi Racing": iä ammattimaisesta suhtautumisesta koneen rakentamiseen. Olen hyvin tyytyväinen.


    [​IMG]
     
    Vuokralainen, Naumasto, Pas(i)kiainen ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Millos dynoon? :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!