katukumin pito

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 2dht, 5.8.2010.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No joo, kyllähän sitä varmaan pääsee vaikka kympin puolelle "goodricheillä" jos on sitä voimaa vaan riittävästi. Kuitenkin lajista tulee huomattavasti mukavampaa varmaan silläkin autolla joka niillä katukumeilla meni sen kympin kun se saa slicksit allensa?

    Ja paljoltihan noi asiat on kiinni alusta-asioista, joku auto hyötyy kunnon kumeista enempi kun toinen, sikäli siis ihan auton omistajan vika kun alusta on niin paska vetopidoltaan vaikka helpompihan on syyttää renkaita.
    Katuslicksit hommasin vähän niinkun tuon tapahtuman takia mutta ainakaan mulla ne ei kovin kaksista pitoo näköjään tarjoo?

    Omakohtaisena kokemuksena/vertauksena vois sanoo että auton vanhalla tekniikalla ajoin goodricheillä 13,4s ja kaiken muun pysyessä samana slicksit alla 12,3s suurinpiirten samoilla loppunopeuksilla luokkaa 177-180km/h eli jotain eroohan noilla nuljuilla on? Ja likasella kiihdytyspäivän radalla....
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    joo, toi kympin puolelle pääsy oli mullakin tavoite, mut kolme yritystä oli sen verta toivottomia, että loppu yritykset siihen. Tuntu, et se voima ei kuitenkaan oo oikotie onneen, sitä pitää olla sopivasti, mut ei liikaa. Aian kun muistutetaan etenkin noissa aikakauslehdissä muskeliautojen suorituskyvystä ja silloin käytettyjen renkaiden huonosta pidosta, niin noi FAST äijät jotka suhailee kymppejä niillä kapeilla polyglasseilla, on testanneet autojaan myös slikseillä, ja erot oli aika yllättävänkin pieniä. Luokkaa pari kymppii. Mut kyse on ehkä enempi ajotiadosta ja just tosta voimanvälityksen sopivuudesta niille katurenkaille.
     
  3. 69

    69 Gearhead

    Kyllä tossa tottakin on, ainakin omalla kohdalla. Outo tilanne kun pitää olla kypärä päässä, sivulasit kiinni, pitkähihainen paita päällä hikivesi valuu silmille odotella omaa vuoroonsa. Sit kun se vuoro tulee niin kytkinjalka salama ylös ja yleensä liikaa kaasuu, kun ei kuulekaan mitään johtuen kypärästä ja siitä toisesta vessasta. Mitään mittareitahan ei kerkee seuraan, isompaa sit kun ei enää kulje :D
     
  4. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Edellisellä vessalla (joka sattui olemaan automaatti) sai kadulla nostaa kierrokset jarrua vasten n. 1500 - 1700 rpm, ennenkuin alkoi loppumaan pito riippuen vähän siitä, oliko kuuma vai viileä päivä.

    Radalla sutimisraja oli n. 1200 - 1300 rpm. Samoilla katukumeilla.

    Tällä nykyhuussilla ei tule siviilissä kovin usein lähdettyä kierrokset ylös - jalka sivuun kytkimeltä -meiningillä, mutta paremmin tuntuu pitoa lähdössä löytyvän kadulla.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Kyllä esmes 255/60 kuutritseilla liimalta pääsee liikkeelle kutakuinkin siinä missä kadullakin,
    1800kiloa 60ft 2.05s oli porissakin järjestään ajat,
    itseasiassa liiman vierestä en oo koskaan päässyt 60ft alle 2.1s

    ja tossakin mulla taitaa jo olla teho mukana rajottamassa, slikseillä menis alle 2 sekan, mut tuskin kovin paljon.

    paineet alle kiloon jotta kosketuspinta moninkertaistuu, ihan rehti pönäri että kummiin tarttuu liimaa ja se hiukan lämpeää,
    kaasun avaus potkimatta poljinta, ihan hyvin saa "pomppaamaan" liikkeelle.

    tossa katukumilla ajaessa voi pitää viehätyksenäkin sen ettei pito ole ihan kymppi, antamassa pikkusen lisähaastetta.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Mie nyt vielä paasaan kun oon sitä mieltä ettei varttia kannata jättää ainakaan sen takia kokeilematta kun ei ole sliksejä.

    toisessa 10 tuumanen radiaalisliksi, toisessa saman levyinen ja aika loppuun ajettu m+s goodrich

    molemmissa rengaspaineet hiukan alta kilon, toi rengaspaine on erittäin oleellinen juttu.

    liimalla ei saa hytin vielä ollessa paikallaan päästää gummeja sutasemaan, pito ei palaa kuin nostamalla kaasu lähes kokonaan,
    elikkäs pidon ja sutimisen raja on selvästi terävämpi kuin asfaltilla.

    http://www.youtube.com/watch?v=gt6PiLAY ... re=channel
     
  7. Razorass

    Razorass 1st gear

    Tänä kesänä parikymmentä lähtöä eripäivinä Alastarossa katurenkailla eikä minkään valtakunnan pitoa, viime syksynä samoilla renkailla 60ft aina alle 2sek eikä sutinut oikein edes ykkösellä kun lähti varoen. Nyt 50hp ja 250nm vähemmän voimaa/vääntöä ja perä lakkaa seilaamasta vasta jossain 160kmh tienoilla. Tosin iskareiden säädöt on hiukan eri muttei voi noin paljon kai vaikuttaa.. Auto 382hp ja 1490kg 5v. manual. Loppunopeudet samaa luokkaa viime syksyn kanssa mutta ajat yli 2sek huonompia...

    Edellisen alastarossa luistelun jälkeen 25.7. Ajoin suoraan puhtaalle syrjäiselle sivutielle ja otin muutaman vastaavan lähdön lähes sutimatta!

    Katurenkailla en tule lauantaina enää sladittelemaan, jos katusliksit tulee ajoissa niin sitten.
     
  8. Mosse

    Mosse Gearhead

    Tänä vuonna Ford natikoissa moni valitteli radan liukkautta. Toiset kuitenkin saivat Fordinsa kulkemaan ilman ongelmia. itsellä oli shifterin kanssa ongelmia, eli pykälää ei silmään sitten millään, eli ajat jäi viime vuotisista 0,4s, samoilla loppunopeuksilla. 60ft aja olivat samaa luokkaa 2.035. Viimekesänä renkaana Goodyear eagle f1, tänä vuonna yokohama a048.

    Eli noilla renkailla ei ainakaan suurta eroa. En tiedä olisiko kadulla paremmin lähtenyt. Taitaa olla totta toi liika yritys mihin se kaatuu.
     
  9. Razorass

    Razorass 1st gear

    Monilla menee varmasti vimmatun repimisen piikkiin, mutta ainakin minulla suti edellisellä kerralla aivan samalla tavalla vaikka kuinka mummoili. Ford natseissa ei niin isoa ongelmaa ollut kun jakajasta oli ennakon rajoitintappi poikki ja maksimiennakkoa niin paljon kuin painot pyörijän alla liikkui.. :)

    Renkaista varmasti paljolti kiinni, Meikäläisen treadwear 440 MutaSora pyöriin verrattuna tollaset Goodyearit tai jokohamat on jo slicksit.
    MUTTA näillä samoilla M+S:llä oli 60ft 1.87s syksyllä alastarossa
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Miksi ihmeessä leikkiä tavallisilla katurenkailla tehokkassa autossa, kun samanlaiset ajo-ominaisuudet ja lostavan pidon saa tollasilla Drag Radiaaleilla. Ne jopa kestää katuajoa loistavasti.

    Suosittelen 8)
     
  11. 2dht

    2dht 3rd gear

    No joo, löyty sliksit lainaks. Täytyy huomenna kokeilla mahtuuko pyörimään kuupassa. Jos ei mahdu, ni sit mennään katukumeilla. Jokatapauksessa nyt heitetään hyvästit varttimailineitseydelle. :rotfl:
     
  12. F-body

    F-body Gearhead

    Kestäiskö jopa kauemman kuin heti kuopasevat katurenkaat? Mites katusliksit kestävät vettä tiellä? Vesiliirtoon viidessäkympissä?
     
  13. F-body

    F-body Gearhead

    Ei sitten oo paluuta!
     
  14. jublomb

    jublomb 1st gear

    Joko mekaanikon paikka on täytetty,jos ei ni mä jätän hakemukseni nyt...mä oon helvetin hyvä kattomaan ku sä vaihdat renkaita,ja isompiin hommiin voin vaikka kilauttaa jonkun auttamaan...jos lainaat omaa puhelintas :rotfl:
     
  15. Futurage

    Futurage Gearhead

    Noi Drag radiaalit ei muuten kestä kadulla mitään ! Mulla kului noin 10 kertaa normi Goodricheja nopeammin.500 km ajon jälkeen pito kaputt totaalisesti. Piti kyllä ekan illan tai puoli iltaa hienosti ja niillä oli ilo ajaa mutta ilo oli lyhytaikainen ! Tehoa reilu 500 heppaa ja manuaalilaatikko.
     
  16. 2dht

    2dht 3rd gear

    Paikka on teidän. Tai miksei samantien mennä kahdella autolla jonossa, ni pääset sinäkin stripille. Voin kyllä lainata pelkääjänpuolelta sen vyön. :poff:
     
  17. mafo

    mafo 3rd gear

    jos on vähänkin märkä tie , pysy kotona... ainakin M/T on hengen vaarallisia
     
  18. jublomb

    jublomb 1st gear

    Paikka on teidän. Tai miksei samantien mennä kahdella autolla jonossa, ni pääset sinäkin stripille. Voin kyllä lainata pelkääjänpuolelta sen vyön. :poff:[/quote]


    Nii joo,mut ku sä lainasit jo ne "kylän ainoot" sliksit,ni ei mulle enää riitä...tai jotain... :eek:
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mulla oli sekä ET Streetit, et ET Street radialit huomattavasti pitkäikäsemmät kun yhetkään normirenkaat. Kyllä mä niillä jonkun tuhannen kilsaa veivasin, kun norminakeilla meni joitain satoja. Silloin tällöin pikkasen tais pallo laulaa.
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    En tiedä mikä tässä on jutun juoni.Mulla noi Drag Radiaalit kesti ehkä 2 iltaa kun normi 255 60 15 renkailla menee koko kesä.Ajotyyli ei ole renkaita säästävä... 8)
     

Kerro tästä muillekin!