katukumin pito

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 2dht, 5.8.2010.

  1. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Saattaa normi katuvehkeellä edesauttaa se karkeampi asfaltti lähdössä pitoa.
    Kuten aiemmin sanottua tommonen vanha liima, eli limainen ja pölyinen pinta ei ole mitenkään pitävä ennen kuin siihen saa uutta kumia ja vanhaa paskaa pois.
    Ainakin männävuosina kun mopolla noita kiertelin oli tommosella kenttäradalla lähtö helpommin hallittavissa, semmonen tasaisen huonosti pitävä pinta oli helppo sisäistää. Kun taas vanhojen liimojen päällä ajaminen oli just semmoista on-off tyyppistä pitoa.
     
  2. T-S

    T-S 3rd gear

    ekaa kertaa kiikalassa koitin tänään ja aika suditteluks toi meni, katu kumit alla ja kova jännitys päällä :lol:
     
  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    No se jännitys kyllä tekee tehtävänsä, yleensä semmonen ylisuorittaminen tulee aika nopeesti.
    Mullakin on aina, riippumatta laitteesta millä ajaa, aika kova hermopaine päällä. Helposti tulee sitten annettua liikaa sitä kaasua siinä viivalla kun vähempi riittäis parempiin suorituksiin.
     
  4. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Vähän puotin paineita toiseen vetoon. Ihan tarkkaan en tiiä paljonko sinne ilmoo jäi ku korva kuulolla laskin. :rotfl: Ehkä pari kiloo tai vähän alle. Tehoo on vähän yli 400 hp. Siis kiukaassa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Katugummien ja loppuunajettujen ET street välillä 1.7sekkaa eroa lauantaina :rotfl: . Paineen pudotus katurenkailla 2.2->1.8 oli .2 huonompi aika.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Eipä ollu Kiikalassa minkäänlaista pitoa ainakaan MT Radial streeteillä. Lähti noilla miten rauhallisesti tahansa, niin renkaat savusivat niin kauan kun kaasu oli yli puolessavälissä :eek:

    Noilla on näköjään turha lähteä tollasiin paikkoihin suddailemaan :odroll:
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    MT Drag Radiaalit pitivät sitten loppuunajettuina 1600 kiloisella autolla 10.48 sekunnin ajan edestä. Mutta kyllä noiden kuluminen etenkin lentokenttäkisoissa on karmeaa. Kisakumeja noi näköjään vaan on. Sopinee ne kadullekkin, mutta joka vuosi joutunee uudet ostamaan jos noilla paljon ajaa :-?
     
  8. jussi68

    jussi68 1st gear

    Ja kannattaa muistaa / pystyä olemaan lämmittämättä katurenkaita kun on liimaasfaltti alla. pyöräyttää vaan sen verran,että roskat lähtee ja eikun stagelle. Katurengas ei kunnolla burnattuna pidä yhtään, sliksi taas täytyykin saada lämmitettyä kunnolla.javascript:emoticon(':mad:')
     
  9. Malibu45467

    Malibu45467 Gearhead

    Kannattaa pitää autoa jarrua vasten viivalla niin lähtee pienemmällä sutimisella liikkeelle.

    Ensimmäisen vedon 14.8.2010 alastarolla otin d-päällä niin etten pitänyt jarrua vasten niin aika oli 15.2sek kun suti ihan h*lvetisti. Toisen vedon otin tosiaan niin että pidin autoa viivalla jarrua vasten niin kappas ajaksi tuli 13.9sek. Molemmissa loppunopeus n.155km/h.

    Kumeina 255 Cooper Cobrat jotka ei liimaralla toimi ollenkaan. Kadulla toimii joten ens kesänä vois suunnata kiikalaan koittamaan parannusta...
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tuokin riippuu ihan kombinaatiosta et miten se kannattaa tehdä, eikä selvii kun kokeilemalla. Mut periaatteessa jos lähdet paljon stallin alta ni turbiiniin tulee "iskua" ja stalli pääsee karkaamaan hetkellisesti korkeemmalle, mikä sitten voi irrottaa pidon. Joissain tapauksissa tollasesta lähtötavasta voi olla jopa hyötyä. Tuli mieleen olikohan vuonna '92 Motoparkissa kun yks herra ajeli B-koppasella Hemi vehkeellä 14.2 aikoja ja valitti et ku paukkuu on niin pirusti, et menis varmaan kymppejä, mut ku sutii lähdöstä maaliin. No, järjesty sitte katusliksit siihen ja sutiminen loppu laakista. Aika? 14.4.
     
  11. superbird

    superbird Gearhead

    Muistat ihan oikein, 92 Motopark. Voimaa piti olla kovasti ja kympin puolelle helposti. Kovat oli selitykset jalkeenpain kun ei mennytkaan! :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!