Kauanko ajoitte vuotavalla kannentiivisteellä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Arto65FB, 8.8.2005.

  1. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Teen tässä tutkimusta, että paljonko on ajettu falskaavalla kannen tiivisteellä. Auto käy ihan ok, vähän on käynnistäminen välillä vaikeaa, kun taitaa olla vettä männän päällä. Nyt kilometrejä takana sellaiset 500km. Öljyt olen vaihtanut kertaalleen, mutta ei tuo 10-30W niin kallista ole, halvemmallahan sitä saa kuin bensaa. Vettä saa hanasta.

    Typeräähän tämä on, mutta kun ei ollenkaan iske tiivisteen vaihto kyseiseen koneeseen. Mieluummin sitten koneen vaihto.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    laita sitä jäähdyttäjän korjaus ainetta reilusti syyläriin saattaapi paikkaantua joksikin aikaa ja laita kannen pultteihin lisää momenttia ja termari pois,näillä eväillä cerry liikkui vuoden lisää kunnes tiiviste korkkasi täysin. :odroll:
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: opelkadettcaravanilla 8 km.

    Meiltä kylälle sulkapallonpeluuseen, takaisin hinaamalla, sillä vesi männän päällä esti käynnistyksen. Tuo tapahtui viime vuosisadan loppupuolella.
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Käynnistys on muuten jännä, startti iskee päälle ja kun vuotava sylkkä koittaa mäntä ylös niin siihen jää. Uus tai pari yritystä lisää ja lähtee käyntiin. Liekö jotain tekemistä alhaisen (8.5) rutun kanssa, että yleensä lähtee.

    Kauankohan mahtaa laakerit kestää tuolla lantratulla ölkillä?

    Vähän olen tuota pahamaineista syylärinkorjaustököttiä miettinyt, mutta tähän astista kokeiluista ei ole ollut kuin tahmaiset sisukset.
     
  5. Konte

    Konte 1st gear

    Kyllä se kyyti loppuu aikanaan... Chevy alkoi pari viikoa sitten oireilla, sen jälkeen on ajettu tuollainen 500km ja enää ei uskalla matkaa tehdä. Oireet on pahentuneet koko ajan (painaa pakokaasua jäähdytysnesteen sekaan ja kuumenee) vikaa etsittäessä. Nyt se on tiedossa: kannentivari tai kansi.... :(
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Vastaavalla laitteella n. pari vuotta ja 50tkm, tosin tais olla kansi halki eikä pahvi mennyt, sitä kikkaretta ei nimittäin enää avattu.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaveri ajo mikralla niin kauan kunnes se kilahti, käynnistäessä lensi pakoputkentäydeltä vettä metrin kaaressa ennenkuin "hörähti" :rotfl:
     
  8. fordever

    fordever 1st gear

    Fordin pikkulohkosta paloi mäntä puhki kun sai sopivasti vettä sylinteeriin/tiiviste vuoti. Ensin oli vain pieniä lämpö ongelmia jotka paheni ja sitten alkoi käymään seitsemällä. Omaa tyhmyyttä kun tuli vikaa ensin haettua vaan termarista, syylarista yms. pienestä. Ei kestänyt kun jotain 500-1000km siitä kun temppuilu alkoi. Männän ja kansipahvien vaihdon jälkeen ajettu samoilla säädöillä ongelmitta useampi tuhatkm. Tuli kyllä samalla laakeroitua ja rengastettua kun kerta piti avata.
     
  9. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Vastaus: 87 Carina, 5-7 km, Tänään...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    10000km ja vielä mennään, täytyis kyllä vaihtaa tossa piakkoin se kansipahvi (ei oo iso homma) mutta laiskuus se kai on. ja tommonen vanha saabi tuo iki liikkuja on...
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    6.2 dieselillä jotain kolmisen vuotta = muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Ei ole laitettu vieläkään.
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tämähän auttaa tietysti sillä edellytyksellä, että jäähdytysjärjestelmässä on enemmän painetta kuin palotilassa :rotfl: :rotfl:
     
  13. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    :eek: Sattumaahan tämä tietty on, mutta nyt on muutaman päivän ollut joku puoli pulloa biliksen vanhaa tököttiä sisällä. Osu tallin hyllyltä silmiin ja aamupöpperössä kaadoin liemet sisään. Sen jälkeen on startannut kerrasta, eli startti ei ole pysähtynyt kesken kaiken. Tänään aamulla syylari oli täynnä vettä eikä käynnistyksessä myöskään ollut mitään erikoista. :eek: :eek: Kyllä se varmaan siitä vielä räjähtää.
     
  14. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Mitä veikkaatte osuuko diagnoosini oikeaan eli että mullakin kansipaffi hajalla kun syyläriin kertyy sellasta ruoste/suklaavaahtoa?

    kone käy hyvin ja vetää hyvin mutta tota vaahtoa meinaa vähä kertyä..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    käy

    opelin 1.3 ajoin kesän kun kansi pahvi petti ja laatikon stefat päästi kans oljyt en jaksanu ruuvata enää hyvin se aina käynnistyi mut välillä oli pytyt kateissa ja tehot häipyi tyystin kesän lopussa laatikko ensin rupesi ääntämään jo korvia hivelevästi ja samaan aikaa sitten yksi aamu ei konekaan enää käynyt:D
     
  16. GM-Cruiser

    GM-Cruiser 1st gear

    Mulla loppui kyllä uskallus ton maksimiajomatkan etsimiseen jo siinä vaiheessa kun lämmöt nousi veden loppumisen takia yli sadan. Jäähdyttelyn ja veden lisäyksen jälkeen köröttelin suorinta reittiä kotiin ja kannet irti & koneistamoon.

    Syynähän oli syntymäviallinen kannenpultti, joka päätti antautua vain 16 vuoden ja 127 tkm ajon jälkeen.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    40tkm/3 vuotta, vaihdoin kansipahvin kaksi kertaa sinä aikana että pääsin taas eteenpäin, sitten myin lopulta auton turkkilaisille :rotfl:
    Kannattaa muuten muistaa että kannen koneistus ei välttämättä aina riitä, sillä lohkoonkin voi syöpyä ura vuotokohtaan jos ajaa todella pitkään ongelmista välittämättä. Niin minullekin kävi.
     
  18. jukka63

    jukka63 1st gear

    toi urajuttu pitää paikkansa.ajoin ite vw 1,9 td:llä 15tkm.lisäsin nestettä 1l per 1000km.hyvin pelitti.tänä kesänä hajos kone kun jako meni sekaisin.lohkosta lyötyi ihan selvä pikku ura,mistä neste hävis.
     
  19. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tänäänkin lähti käyntiin ilman hydro-lukkoa. Lämmöt ei ole ongelma, kun ei ole lämpömittaria. :lol: Mutta ei ole CES-valokaan vilkkunut.

    Jaaniin, valmistaakohan kukaan hanallista öljypohjan tulppaa, siitä olisi kätevä loretella vesiä ulos. :rotfl:
     
  20. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    laadalla ajoin noin 150 km, kun veti tossa mennävuosina jäihin koko jäähdytysjärjestelmän, lämmöt tapissa, paisuntasäiliö muistutti lähinnä jalkapallon ja ilmapallon risteytystä, kopissa aikas kylmä... kannentiiviste hajos, kansi ei edes haljennut :eek: pari päivää sillä tuli vielä töissä käytyä. fiat unolla 100 km, sama syy, eikä mennyt edes pahvi vaihtoon, lapioin moottoritilaan lunta tienposkesta :lol:
     

Kerro tästä muillekin!