Kauanko teidän tuontiautot on maannu satamassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bbford, 24.7.2008.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    No jo olis aikakin saada kontti Hesaan.
    Meitä on ilmeisesti aika monta tässä samassa tilanteessa.
    Kaikkien vehkeet ilmeisesti lähteneet Akilta siinä samassa rekassa?
     
  2. HV

    HV Gearhead

    Joo!
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Sotkeennutaan nyt tähänkin vaikka asia ei mulle kuulu mut kun kovasti asiasta kysellään... Eli toukokuussa oli konteista pulaa ja raysautomotivellakin oli vaikeuksia saada omatkaan autot maailmalle jolloin ei "ulkopuolisia" autoja pystytty rahtaamaan. Siksi nuo lähti toista kautta. Mut nyttemmin tilanne on taas normaali ja kontteja kulkee hyvin. Itse asiassa nyt puretaan kesäkuussa lähteneitä eli nopeemmin olis tainnut tulla vaikka olisivat odottaneet kuukauden amerikassa.
     
  4. mopardude

    mopardude 3rd gear

    Pakko nyt minunkin vastata tähän rahti ja satama juttuun.Kontti lähti Amerikasta 18 toukokuuta ja oli Länsisatamassa Helsingissä 6 kesäkuuta.Tullattiin kontti maanantaina 9 päivä,purettiin 10 päivä ja ei muuta kun autot ajoon,eli toimi suhteellisen hyvin
     
  5. Jantte

    Jantte 1st gear

    nyt kuului vetten osista on vasta lähtenyt jenkeistä ja arvioitu aika satamaan saapumiseen 15.8 siitä muutama arkipäivä niin ois mahdollista saada.
    hyvä että on kuitenkin joskus tulossa
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Joopa joo,siellä se vessa makaa edelleen,yksi kontti kolmesta on saatu pihalle,mutta mun auto ei sattunut olemaan siinä.. Olipa kumma... :mad:

    On tämä yhtä murhaa v***u,kyllä otan toistekin näiden herrojen kautta tavaraa. :wc:
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    tuontiauto

    Ei makaa satamassa, jos paperit on kunnossa ja asiat hoidetaan asiakkaan puolelta heti. Parista eri lähtöpaikasta olen autoja itselleni hankkinut, New Yorkista ja Minnesotasta sikälaisiltä myyjäliikkeiltä. Olen antanut myyjien lastata kontit ja hoitaa rahdin Helsinkiin. Kummallakin kerralla sain satamasta autot heti tullin ja alvin maksettuani, siis samana päivänä ja kertakäynnillä autot ulos. Sataman etu on saada tavara pois lojumasta. Vika taitaa olla siis välittäjissä ja ne haluaa silti rahaa.
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    Joo,välittäjät tässä säätää. :wc:
     
  9. sasupe

    sasupe 1st gear

    16 viikkoa kesti viime talvena rahojen lähdöstä siihen kunnes auton sai ajaa siirtokilvillä kotiin. Ensikertalaisena liikkeellä ominpäin "kyllä minä osaan jos muutki" asenteella.

    Puuha oli hiuksia nostattavan raastavaa. Soitella sai tuskassa ja mailia vääntää. Englannin kielen lisäksi Espanja ja Venäjä olisivat tulleet tarpeeseen. Homma kyllä eteni mutta vaikeasti. Sen tiesi että joskus auton saa mutta milloin ja missä kunnossa ei ollu selvää. Ei isoa maailmaa kiinnosta miten sun rottelo rantautuu.

    Toiste en ominpäin tähän ala on ny tunne. Olisis voinu mennä moni asia pahastikki pieleen, nyt kaikki päättyi lopulta onnellisesti. Asiantuntija-apua ei tarjota ihan syyttäsuotta.
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Noin viikon, eli ei oikeastaan ollenkaan, eli ei voi valittaa. Välikäsinä autontuonnissa Alpine Trade, Halmari ja Etelä-Suomen Sijoitus Oy. Itse asioin vain ensimmäisen ja viimeisen kanssa. Asiallista toimintaa.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    No onko kukaan odottelijoista saanut autoansa, tai tietää milloin se kontti varmasti on Suomessa.
    Mulla ainakaan ei ole vielä mitään varmaa tietoa mistään ja USAn päästähän ei vaivauduta kyselyihin vastaamaan, Suomen pää ei tiiä mitään.
    Taas korpeaa tuo toimittajan tyyli ja oma kyvyttömyys vaikuttaa asiaan...
     
  12. riku71

    riku71 1st gear

    Itselläni on herrasta sen verran kokemusta et kontti oli takuuna laivayhtiöllä syy maksamaton rahti ja kaveri lähetteli vääriä kuitteja muka maksetusta rahdista.
    kaksi viikkoa kului kunnes joku ymmärsi et on maksettava rahti jonka jälkeen auton sai.
    Mutta löytyy michiganista luottettavakin mies nimeltään sami en voi mainostaa kun ei saa vissiin täällä mut tullut kymmenen keksintöä ja aina sellaisia kun on sanottu ja asiat puhutaan suoraan. :D

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=131162
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Huomenna tuleekin näköjään sitten 3 kk täyteen siitä kun Pontiacin rahdin maksoin...
    Autoa ei vaan ole näkynyt eikä rahtaaja kerro missä se makaa.
    Mitenköhän näihin vitun koijareihin saisi sen verran ryhtiä että hoitaisivat hommansa loppuun?
    Ja missä vaiheessa on odoteltu niin pitkään että voi laittaa viranomaiset asialle?
    Tartteeko mun tosiaan odottaa se "kohtuullinen" 6 kk täyteen?
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mulle ei ainakaan auennut tästä et kenen/minkä välittäjän kautta tää ongelma on syntynyt. Nimi näkösälle vaan niin osaa välttää käyttämästä, kun nimet kerran näkyy kehuissa niiin antaa näkyä ongelmien kohdalla kans.
     
  15. asperiini

    asperiini Gearhead

    Stimports / Taskinen on tämä rahdittaja.
    Muillakin kuulemma on ollut jotain viiveitä mutta Taskisen tiedon panttaus lienee aivan omaa luokkaansa.
    Mikäli tieto kontin liikkeistä ja varsinkin siitä jos tulee ongelmia ja viiveitä tulisi myös sille laskun maksajalle eli rahdin tilaajalle niin jonkinmoista ymmärrystä varmaan löytyisi. Nyt on ainakin mut pidetty täysin pimennossa ja lähinnä vaan vittuiltu jos asiasta on kysytty.

    Luostarinen juuri ilmoitti että nyt on 6 konttia Helsingin satamassa ja mun autokin pitäisi löytyä yhdestä, saas nähdä nyt...
     
  16. kinde

    kinde Gearhead

    Noin vuosi sitten saapui mulle kasa neljällä pyörällä Taskisen kautta , enkä voi valittaa. Oli vähän liiankin nopeata toimintaa. Olisko asialla osuutta, että tuttu asuu siinä lähellä mistä Taskinen autoja lähettää. Oli siis kissa nurkalla vaanimassa....

    Kervisen kautta tuli irtotavaraa , yhdessä vaiheessa heitin jo pyyhkeen nurkkaan......Aikaa vierähti ja sitten Hämeenlinnasta soitettiin. Loppu hyvin.

    Hinnat ovat olleet se mitä sanottiin. Rehellistä minun mielestä.
     
  17. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    14 päivää seiso siellä ja oli omaa hitauttakin... :rotfl: :rotfl: :D
     
  18. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    kuinkahan äijän käy

    kolmen välittäjän kautta on tällä hetkellä tavaraa tullu jenkeistä hommattua. minkkiseltä prätkä, kaikki oli niinku piti, halmarilta prätkä, kaikki meni niinku piti ja oli niinku sovittihin. taskisen kautta kärry, joka meni tähän asti hyvin. tänään tuli tieto että konttia ei luovuteta tullista syystä x. saapas nähärä koska kärryn saa hakia vai onko orotusaika samaa mitä muillaki tähän asti. toivottavasti ei. ajattelis jotta ostajan puolelta häiriötöön maksuliikenne erellyttääs häiriöttömän toimituksen.
     
  19. bbford

    bbford Gearhead

    No niin,vessa VIHDOINKIN himassa,tarralaput haettu,vielä ehtii yhteen kruisingiin ja vintage rustiin. Jahka sais vaan käymään kunnolla.
    4.5kk siinä meni. Rock.


    [​IMG]
     
  20. MJN64

    MJN64 1st gear

    Siistin näköinen peli, onneksi olkoon!
    Itse olen samassa tilanteessa kuin moni muukin, eli kontti satamassa odottaa että Taskinen hoitaisi rahtidokumentit kuntoon. Tais just tulla 3 ja 1/2 kk auton ostosta, hienoa!
     

Kerro tästä muillekin!