Kauhava. LSK Businesspark ja muutakin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja enzo, 28.3.2018.

  1. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Mullahan ei oo mitään Kauhavaa ja pohjanmaalaisia vastaan.Ne muutamat tutut,jotka tunnen sieltä päin ovat harvinaista rotua.Puheet pitää ja luottamus on 100 %. pohjanmaalaisiin.Todennäköisesti finaaleihin tulee meidän tallista muutama auto sinne.Itekkin yritän päästä mukaan virallisena teamin juoppona.(mekaanikko)
     
    qwerty123 ja rb tykkäävät tästä.
  2. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mä uskoisin että kauhavalla on paljon mahdollisuuksia saada hyvin yleisöä paikalle. Täälläpäin harrastajia on paljon. Ja pohjois-ruotsista on mahdollista saada houkuteltua sekä kuskeja että yleisöä paikalle, jos vaan markkinointi kohdistuu myös sinne. Uumajasta on lonkalta heitettynä noin 500 km tierppiin mutta 4,5 tuntia laivalla + tunti ajoa, oletkin kauhavalla. Noin niinkuin nitrokisaa ajatellen. Haaparannasta on suunnilleen sama matka kauhavalle kuin helsingistä. Muutenkin tällä hetkellä näyttää että kauhava-härmä alue kehittyy hyvää vauhtia.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Tämä on hieno hanke mutta pieni kysymys tietäjille miten Drag Race EM-kisat jaetaan eli joko tiedämme oikeasti ketkä järjestää kauden 2019 kisat?Sitten esim.Mantorp palaa hakemaan 2020 EM-kisaa eli onko oikeasti tietoa miten EM-kisat jaetaan,kuka ja millä perusteilla?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    En niin tietäjä ole, mutta EM-kisoja haetaan ja FIA (tms) delegaatio sen päättää, missä ne ajetaan.

    Veikkaisin jotta tulevien vuosien kisat on haettu ja päätetty.

    2019 vuodesta, saati siitä eteenpäin ei voi olla vielä edes varmaa ajetaanko EM-sarjaa nykymuodossa vai missä muodossa?


    Mahtuu tähän kesään vielä parikin kisaa (EM) hyvin.
     
    supo tykkää tästä.
  5. pile

    pile Gearhead

    Tuota niin, yllätys voikin olla suuri kun ja jos katsojia onkin enemmän kuin ennen .
    ottaen huomioon sen että Hki,Turku,Tampere ,Oulu, Rovaniemi ja kaikki muutkin rautateiden varrella olevat kaupungit VR siirtää matkustajia kätevästi paikasta toiseen. Junaan on helppo hypätä ja pääset lähes perille saakka. ja muutenkin ei ne matkat pitene radikaalisti kuin etelän väelle .Esim kalajoki on pohoisempana ja se on vetänyt väkiä pelkkiin SM taistoihinkin hyvin. Nyt vaan pitää kaikkien karistella ennakko luulot pois ja lähteä täysin avoimin mielin uuteen aikaan.

    PS. Nyt jos koskaan on aika liittyä FHRA:n jäseneksi ,eli kaikki joukolla liittymään.
     
    squide ja nalle71 tykkäävät tästä.
  6. pinola

    pinola Gearhead

    Ainakin sellainen sääntö on että yhdessä maassa ei voi olla kolmea kisaa.
     
    supo tykkää tästä.
  7. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Vieläkös Kauhavalla on kentän pohjoispäässä minkkibisnestä ? Kohta ne isännät alkaa valittamaan meluhaitoista...
     
  8. pile

    pile Gearhead

    Voisin kuvitella että hornetin äänet ,vaikkakin olivat jatkuvaa niin on olleet sillä seudulla jopa musiikkia korville. Mutta aika näyttää.
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead


    Kauhavalla oli muuten vain Hawkeja.
    Hiljaisia pelejähän ne olivat, kun eihän niissä ole edes jälkipoltinta! :)
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä mäntäkoneet oli parhaimpia ääni maailmaltaan. Hyvä nottei tippa tullu silmään kun viimeiset olisko ollu viis konetta lenti lapuan yli poistuessaan lakeurelta.
    Sori tää sivu toteamus.
     
    qwerty123 ja rb tykkäävät tästä.
  11. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Ja Fougat ennen Hawkeja.
     
    jakulepi tykkää tästä.
  12. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Vaikkakin ohi alkuperäisen otsikon niin samaa mieltä edellisen kanssa

    Kyllä oli hulppeeta kuunneltavaa kun Vihurit paahto puunlatvoja hipoen Tampereella .

    Prototyypin (VH-1) ensilento tapahtui 6. helmikuuta 1951 Härmälässä.
    Valmetin Lentokonetehdas valmisti 51 Vihuria kolmessa eri sarjassa (I–III) Kuorevedellä ja Tampereella. Koneiden tunnukset ilmavoimissa olivat VH-1–VH-51.

    Voimalaite: Bristol Mercury VIII -9-sylinterinen tähtimoottori; 626 kW (840 hv) (Suomessa lisenssillä valmistettujen Blenheimien ylijäämämoottoreita toisesta maailmansodasta)
     
  13. pile

    pile Gearhead

    No pieni erhe. Kone kuin kone , ääntä niistä tuloo. No joka tapaukses niin tai näin toivotaan että kaikki menee hyvin kaikin puolin.
     
    jakulepi ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Tuo on hyvä tieto.
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Tuo oli tiedossa että hakee uutta muotoa kisat eli toivotaan että homma jatkuu silleen että kisaajia joka luokkaan riittää ja paljon että pitää onnistua jo lajitteluissa kaavioon päästäkseen eli hienoa kisaa kisaajille sekä katsojille!
     
    Mikkis tykkää tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On, 70 km lähempänä.
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vuonna 2012 kun kenttä oli vielä sotilaskenttä Finnair lensi Helsingistä Kauhavalle tuodakseen katsojia perinteiseen Lentäjien Juhannukseen:

    "Finnair tarjosi lentonäytöksestä kiinnostuneille niin ikään perinteisen Operaatio Lentävä Pyörätuoli -lennon AY7729/7734 Helsingistä Kauhavalle ja takaisin. Se on toteutettu jo 17 kertaa ja kertyneet tuotot on tuloutettu hyväntekeväisyyteen.

    Koneena oli Airbus A320 OH-LXB. Menomatkalla kone sai siivilleen saattueen punavalkoisista Hawk-suihkuharjoituskoneista. OH-LXB lensi Kauhavalla myös paikallislentoja tapahtuman yleisölle."




    En tiedä onko enää mahdollista, kun lennonjohtoa ei tietenkään ole ja veikkaisin, että varsinaista kiitorataa käytetään kisoissa paluutienä.
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Toki, mutta aina kun Lentäjien Juhannus oli toiminnassa (Ilmasotakoulun lopettamiseen asti oliko se ny 2015), niin paikalla oli vuodesta riippuen Raakkeneita, Viggeneitä, Mig-21:siä, Hornetteja ja vaikka mitä. Isot Sukhoit oli hienoja, mutta jotenkin vaan niin Drakenit kuin Viggenitkin Migin ohella olivat kovin raakaäänisiä, ainakin silloin kakarana...

    Fuugissa oli jotenkin vastenmielinen ääni...
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Veikkaisin että Nitroissa olisi bussikuljetus asemalta radalle. Pari kilsaahan sitä matkaa vaan on.
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo. Olen ollut todistamassa muistaakseni Harrieriakin tosi toimissa ko. tilaisuudesssa.
    Se oli vaikuttavaa katsella, kun lentokone lyö pakin päälle ilmassa.
     

Kerro tästä muillekin!