"Kauhuskenaario" ACS Hki 2009!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja makke, 30.3.2005.

  1. 300 64'

    300 64' 1st gear

    pakko kysyä, mikä pilttuu.. :oops:
     
  2. platuart

    platuart Gearhead

    On tuo kummallinen tuo virtuaaliharrastajan ajatuksenjuoksu :eek:

    Vaikka lukuisat henkilöt rautalangasta vääntävät täällä OD:ssa, että Messarissa on/oli KOLME ERI NÄYTTELYÄ, niin silti vielä valitetaan että American Car Show:hun ei pulkat kuulu jne. NE OLIVATKIN SIELLÄ TUNING CAR SHOW:n puolella. Sen nimisessä (ACS) näyttelyssä ei saa olla sitä ja tätä... EI OLLUTKAAN!

    Eikö se nyt kuitenkin ole hei ihan hauskaa, että siihen lipun hintaan kuuluu juuri nuo kolme näyttelyä, eikä esim. American Car Show, Puutarhamessut ja Kissanäyttely. Toki meissä harrastajissa löytyy sellaisiakin joita myös nuo aihepiirit kiinnostaa, mutta kyllä tää koko keskusteluketju antaa taas niin hienon kuvan Overdriven käyttäjien aivokapasiteetista ja ilmeisesti myös keski-iästä. En yhtään ihmettele, että nuo hieman kokeneemmat ja jo 40:n ylittäneet harrastajat käyvät silloin tällöin vain lueskelemassa näitä naurettavuuksia ja ehkä nimettömänä vähän joskus laittavat pientä kommenttia.

    Kasvetaan nyt vähän ja harrastetaan harrasteautoja ja pyöriä, jooko.

    Sitä paitsi Tampereellakin on HOT ROD SHOW:ssa tuuning-autoja siellä toisessa hallissa....
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Kun tän threadin alkujaan aloitin ei ollut kyse siitä, etteikö mielestäni kaikki rakentelusuuntaukset ja autot valmistusmaahan katsomatta mahtuis samaan paikkaan. Siksi hiukan harmittaa lukea että juttu menee kaluston arvostelemiseksi, kun kyse oli lopulta ihan muusta.

    Lähdin vaan miettimään asiaa siltä kannalta, mitä jospa jatkossa me ns. nahkatakkijengi tai kuinka sen sanois ns. perinteitä kannattava väki onkin se porukka joka onkin se osapuoli joka on katsomassa tai tekemässä sitä ns. "kylkiäisnäyttelyä" Tuning Car Shown ohessa? Tekeekö tuo kovasti rahaatuottava osasto asialle jotain todella ja FHRA:n on ymmärrettävistä syistä mentävä juttuun mukaan.
    Siis mä kyselin vain ACS:n perinteiden perään ja sitä mikä olisi reaktio siinä tapauksessa tällaisten ns. "fossiileiden" joukossa johon itseni luen myöskin. Ja se onkin hyvä kysyä OD:ssa, koska lukijakunnassa on paljon ameriikanautoharrastajia.
    Näen asian enemmänkin imago ja uskottavuuskysymyksenä. Jos painostusta tulisi, niin kestäisikö FHRA:n kantti paineessa? Ja kestäisikö american cars show:hun sen nimen mukaisessa merkityksessä tottunut väki jos virallinen lehtinen olisikin tehty taysin toisella lailla kun tänä vuonna?
    Eli hommat kipsahtais päälaelleen?
    Olisiko väellä kanttia myöntää, että aika on ajanut ohi harrasteemme sillä tavalla, että maamme päänäyttelystä tuleekin hieman erityylinen eri päänimikkeellä?
    Kun otsikossa mainitsin "kauhuskenaario" tarkoitin vain perinteiden jatkuvuutta sellaisena kun ne on tavattu oppia 28 v:n aikana.
    Keskustelua siis siksi, että näen tuon tapahtuman tulevan kyllä eteen, se onkin sitten eria asia koska. Asioiden marssijärjestykseen saattaa sitten väki pystyä vaikuttamaan tuomalla mielipiteensä julki. Ja toivottavasti asiallisesti, sillä ei uholla pitkällle pötkitä sit lopulta kuitenkaan.

    Ei Tuning väen tarvii kuin esitellä vähän faktoja Fyyralle, niin perinteitäkunnioittava väki on taatusti jää heikoille. Siinä ajattelemisen aihetta!
     
  4. Dervish

    Dervish 1st gear

    Sori, pakko vetää offtopiciin..

    Itteasiassa viimeks kun itte kävin HRRS katsastamassa Mansessa, häirittiä aika hemmetisti se että ne tuuninki kipot oli siellä "jenkki puolella" pellit levällään soittamassa sitä abbaansa ja tuuninki hallin puolella oli reilusti vielä tyhjää käyttämätöntä tilaa.
    Joo joo, mustissa on poppendaalikoneet, ja jumpu jumpu soi sielläkin kun on ollu ankee nuoruus, paljon perversioita jne jne.. :odroll:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä jos koko näyttely muutettaisiin tuning showksi.Tuning osasto tuottaa rahaa enemmin.Koko näyttelystä tuning show=Kokonaistuotto suuremmaksi.
    FHRA tarvii rahaa ja järjestää näyttelyitään rahan takia suotakoon se heille.
    Ei sinne ketään pakoteta kidutettavaksi.Moni jenkkiautoharrastaja (minä mukaan lukien) on jo äänestänytkin jaloillaan useamman vuoden ajan jättämällä näyttelyt väliin niiden kaupallisuuden takia.
    Tämä siitä seuraa kun tavoitellaan uusia yleisöennätyksiä ja suurempaa tuottoa.HYVÄ FHRA. Nyt makkekin on sen jo huomannut.
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Kannattaisikon ehdottaa fyyralle että laittaisivat ensi vuonna messuhalliin "äänestyspisteen" jossa voisi (samalla lapulla voisi kait osallistua johonkin pikku arvontaan) jokainen halukas kertoa minkä tähden näyttelyyn tuli? Voisi olla ihan mielenkiintoista tietoa.
    Kattelin tuossa vanhasta (3/95) veekasista että tuollon näyttelyssä kävi 43000 kävijää. Jos perstuntuman mukaan tämän vuoden kävijöistä yli puolet tuli tuninkiautojen takia on jenkkipuolen yleisömäärä tippunut ja kovasti.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mielestäni Suomen harrasteautoilu/ pyöräily tarvitsee ehdottomasti tällaisen suuren näyttelyn, jossa on esillä harrastus laidasta laitaan. Tosi asia kuitenkin on, että se on sama harrastus vaikka kohteet olisivatkin erilaisia. Näin saamme tavalliselle yleisölle tietoon tämän hienon harrastuksen ja sitä kautta kattojärjestöillä on enemmän sananvaltaa mm. rakentelua koskevissa asioissa.

    Tuo on kyllä erittäin totta.Ikävä tosiseikka vaan on että FHRAn motiivi näyttelyn järjestämiseen on ainoastaan RAHA.Ei harrastajien yhteiset asiat.

    Kuinka yhteisiä eri kuppikuntien edut sitten rakentelua koskevissa asioissa loppupeleissä ovat?.
    Rodipuolella pahin ongelma on se että rakentelu tulkitaan veroetujen tavoitteluksi.Rodeja ei koskaan rakenneta, eikä kukaan rakenna veronkiertotarkoituksessa.
    Tuninkipuolen ongelmat ovat minulle tuntemattomia.Eihän ne vaan liity vapaampiin tehojen lisäyksiin jotka välillisesti johtaa liikenteen vaarantamisiin?.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, toi kuulostaa todella älykkäältä. Mitä toi näyttely vie vaikkapa tältä edelliseltä Anonyymiltä Mensalaiselta, joka ei oo siellä omien sanojensa mukaan useampaan vuoteen edes käynyt, pois. Onks parempi ilman mitään, vai järjestääkö nää vieraat tutuilleen jonkun oman näyttelyn jonka tiellä toi fyyran ACS/TCS/MCH on?
     
  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kyllä mä sunki näkökulman omalla tavallani ymmärrän, ja niinku jo sanoin tuolla aikasemmin, ni en mitää tappelua täs halua. Mä vaan ajttelen tätä harrastusta kokonaisvaltasena elämäntapana, joita toki löytyy yhtä monta, ku on harraastajia. Liikun täs aika vaarallisilla vesillä, koska jotku jenkkiharrastajat elävät harrastuksensa ulkopuolella kuin tuuninkihemmotki harrastuksensa ulkopuolella. Kaikki tuning-ihmiset ei elä omassa trendimaailmassaan, eivätkä kaikki jenkkiautoilijat sisäistä rock'n rollin ilosanomaa - eikä toki tarviikkaan. Ehkä autot pitäs jakaa enemmänki harrastuskulttuurin, ku valmistusmaan mukaan?

    Mut enköhän nyt oo sanonu jo kaiken tästä aiheesta. Kaikki eivät varmaan ajatuksiani ymmärrä, mut en kanna siitä kaunaa ja toivon sitä myös teiltä muilta OD-laisilta.

    Aamen
     
  10. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Joo, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Onhan jenkkiautojen ympärillä kokonainen pitkän historian omaava erillinen alakulttuurinsa, monine vivahteineen ja hyvä niin. Älä käsitä mun argumentointia väärin, en mäkään pelkistä autoista ole kiinnostunut vaan koko kuvioista ja olen itsekin omasta mielestäni pesukestävä jenkkiautoharrastaja ;)

    Mutta näin autoharrastuksen (ei siis sen koko elämäntavan) kannalta itse tätä näyttelyasiaa ajattelen ja tässä kritisoin kritiikkiä. Näyttelyn suurin kohderyhmähän on ihan tavallista väkeä, jolle se oheistoiminta autojen ympärillä ei aukea vaikka rautalangasta vääntäisi :)

    Mutta hyvä, että keskustelua syntyy ja onhan joukossa paljon asiaakin...
     
  11. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Älä Makke pahoittele aiheen aloittamista,tää puhdistaa päätä.
    Niin Fyyran kaupallisuuteen täällä on vedottu kohtalaisesti,toistan tässä vanhaa.
    Jokainen varmaan muistaa kun ISON Kaalepin jälkeen oli pöydällä tosi ruman näköistä jälkee.Sitten astui remmeihin muutama(anteeksi vaan)hullua jotka rupes"pelastajiksi"ettei iso ruma setä tule ja vie kaikkea siinä olisi huonontunut tai pahimmassa tapauksessa loppunut järjestäytynyt kilvanajo suomesta.Nämä"hullut"on uskonut asiaan ja sanoisinko jo selkäsuorana hoitaneet miljoonienmarkojen velat,vaikka rupeama jatkuu.
    Näyttelyn järjestelyihin hakivat uutta potkua kyselemällä ja hommaamalla thyyninki kalustoo jotka oli ensimetreillä sekaisin isollapuolella kuten Käkö tossa mainitsikin.No se olikin hyväksi havaittu asia jolloin"hullut"suunnitteli thyyninkii omaan halliin ja niin tapahtui.Jonka seurauksena tuli kaksi näyttelyä ja tänävuonna jo kolme näyttelyä ja suunta eteenpäin jatkuu.Varmaahan on että se ei mielytä kaikkea joten tilanne on tämä tällähetkellä.
    Sanonko en sano no sanon kummiskin että UUSI KÄVIÄENNÄTYS :eek:
     
  12. caballista

    caballista 1st gear

    OFF-TOPIC:
    Mielestäni on vain hyvä, että palstalla kirjoittaa myös nuorempia jenkki-on-jees-juusoja eikä vain näitä "hieman kokeneempia ja jo 40:n ylittäneitä harrastajia". Nämä nuoret kaverit ovat tulevaisuus, sinun ihailemat harrastajat ovat menneisyys. Jos näillä harrastajilla on sanottavaa niin kirjoittaisivat sitten nimimerkillä, totuus ei pala tulessa.

    Minua pelottaa enemmän koko jenkki-harrastuksen ukkoutuminen kuin jenkki-juusojen känniääliöinti. Noista kahdesta ensimmäinen tappaa harrastuksen, noista känniääliöistä kypsyy näitä 40-vuotiaita harrastajia.

    Käytännössä minua ei kylläkään yhtään haittaisi koko harrastuksen kuoleminen yhtä kutosvaltteria lukuunottamatta. Saisi sitten ainakin olla erilainen ja ei tarvitisi pohtia miten omat teot pilaavat harrastajien maineen.
     
  13. HEMI

    HEMI 1st gear

    Ja ens vuonna tää keskustelu uusiks uusilla kujeilla, alkaa olla aika perinne :rotfl:
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kylläpä on aikamoinen soppa syntynyt tästä :soosoo:
    Järjestimme kerhon puitteissa täällä savossa aikoinaan Harrasteautonäyttely nimellä kulkevaa näyttelyä. Silloin pääpaino oli jenkki vehkeissä, mutta sekaan mahtui hyvin(ja vieläpä samaan halliin) myös euroja ja jokunen japsikin. Tuning ei ollut vielä siinä vaiheessa(viimeinen näyttely 1998) niin in, mutta teki kovasti jo tuloaan ja näkyi jo hieman. Tosin nuo tuning autot olivat suurimmaksi osaksi yhden näitä tekevän pajan tekeleitä. Euro kalustosta löytyi myös hieman tuolaista vanhempaa kalustoa, mitä oli rakenneltu omien mieltymysten mukaan. Kuten esim tähtisilmäistä Cortinaa, Saab 96 V6 koneella ja tietenkin myös Cal look kuplia. Nämäkin oli aikaa ja vaivaa säästelemättä tehtyjä autoja ja sopi hyvin näyttelyn nimen mukaiseen näyttelyyn. Pihamaalla jatkui vielä näyttely alue museo kuorma autojen muodossa.
    Nimenomaan tällaisten näyttelyiden pitäisi ajaa harrastajien etua, eikä olla keskinäisenä kinastelu aiheena. Tämän voimavaran kun saisi kokonaisuudessaan valjastettua vaikka verottajaa ja rakentelu byrokratiaa vastaan, niin voitaisiin suomeenkin saada "harrastajaystävälliset" rakentelusäänökset :D Vai mittee olette mieltä?
    Ps. taisitpa Makkekin olla täällä yhtenä vuotena Vauxhall Kustomin kanssa
     
  15. bbford

    bbford Gearhead

    Jopas on asiaa tässä ketjussa.. :eek:

    En kans tajua miksi ne tuning autot ei vois olla siellä,mun mielestä se oli tosi hyvin järjestetty kun ne oli eri halleissa,ei ollut tosiaan pakko nähdä jos ei halunnu.
    Itse tuningshow:n kyllä kiersin,ainut auto mikä kiinnosti enemmän oli se entsattu celica,todella hieno auto.
    Mutta äkkiä katsottuna viimestelytaso oli kyllä korkea muissakin laitteissa.
    Ainut asia mikä ärsyttää on se jumputus mutta kai se liittyy niin läheisesti siihen niiden touhuun että olkoon,ei vanha jaksa valittaa.

    Toinen asia mitä en tajua on puheet kaupallisuudesta? Siis eikö siellä sais olla paita yms myyjiä vai mitä tolla tarkoitetaan? Jos niin olis niin eihän mulla olis vaatekaapissa kuin rippipuku ja haalarit! :D

    Ja lipun hinta on mitä on,mekin ollaan täällä pari kertaa järjestetty näyttely ja ei ole halpaa hommaa,voin vaan kuvitella mitä maksaa messukeskus koko pääsiäisen ajaksi.. Eikä paljoa kiinnosta onko lippu sen 15e vai 10e,toi nyt on vaan kerran vuodessa joten ei nyt luulis kauhean kova paikka olevan jos pitää ton verran maksaa.Ja sitäpaitsi säästän ton 5e sillä kun jätän pari ohitusta tekemättä matkalla sinne. (menopaluu 750km.)

    Ja joku puhui tosta toisten autojen arvostelusta,itsekin nuorempana on tullut hölöteltyä kaikenlaista kaikinpuolin läpikäydyistä autoista jotka nyt ei kuitenkaan ole ollut niin just omaan silmään mutta nyt kun olen ruuvannut tota omaa autoa jo 4.5v ja kun katon miltä se edelleen näyttää niin olen olen opetellut pitämään mölyt sisälläni.

    Ja vielä offtopic,onkohan HD ja bomber pojilla tällaisia väittelyitä yms?
    Jotenkin tuntuu että ne on kaikki niin sekaisin että ne on keskenään ihan sovussa?.. :D
     
  16. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    :lol: Jess!! Hyvää keskustelua vaikka väliin mahtuu toki älytöntä kinaamistakin. Mutta ilman niitä ei myöskään mitään tapahtuisi. Tämä Makken aloittama topicci on jo poikinut runsaasti asiaa joista saisi monta omaa keskusteluosiota. Hyvä niin!

    :soosoo: Älkääkä nyt vielä 40+risat ukkoja saunan taakse viekö, itelläkään enää oo ku pari vuotta tuohon rajaan ja silti vielä tai ehkä vasta nyt olen aktiivisimmillani mukana harrastuksessa... 8)
    Se on kyllä totta että nuoressa polvessa on harrastuksen tulevaisuus, mutta musta tuntuu että noissa ukoissa on se vakaus..?!
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vitun PASKAT!!! saatanan jenkkipellet te ette tajuu autoista hevon vittuakaan! helvetinmoiset herneet pitää ottaa saatana jos jotkut amikset joita te kutsutte tuning ihmisiksi vaikka ne on täysiä pellejä haukkuu teidän autoja ja muuta sellasta ffs...niin teidän pitää heti yleistää et kaikki tuunarit haluu teidät pois sieltä!! :mad: :mad: :mad: :mad: vaikka asia ei niin ole!! vaan ehkä mulkut amikset haluaa lesota kavereilleen kuinka kovia on....mutta omapa on asianne....
     
  18. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aamuja tulee, mutta JenkkiÄijjät ei taivu.

    Jos ACS nimi muutetaan, sitten saa muuttua koko fyyra,,,,,,vaikka esim, tyyniRY.

    Perinteitä pitää kunnioittaa, onhan se näyttely jo muuttunut kuluttajien vaatimuksien mukaiseksi.

    Enkä usko yleisöpakoon vaikka jenkkien osuutta lisättäisiin.

    Amerikanauto on kuin nainen, pöyreämuotoinen ja kiinnostava.
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

Kerro tästä muillekin!