Taisi siellä olla ens vuoden täydellinen kilpailukalenteri ralleineen, jokkiksineen , kiihdytyksineen jne. jossakin.
Joo kyllä TD:ssa on rundirahat. Täll hetkellä on vaan sellanen tilanne et, katsomoissa ei oo muita kuin pudonneita kilpailijoita ja niiden kaverita. Tää TD olis sellanen luokka mikä vois tuoda muutakin yleisöö ja sitä kauta näkyvyyttä ja kiinostusta lajiin. Se hyödyttäis muitakin luokkia jos laji sais ennemmän näkyvyyttä. Eihän TD oo mikään ihmeitä tekevä asia, mutta näyttävä lisä.
Gallupeilla voidaan toki saada musta näyttämään valkoiselta, mutta silti mielenkiintoinen kysely. Ryhmien elinvoimaisuus tulee kilpailuun osallistuvien tiimien määrästä - toisaalta kilpailutoiminta saadaan pidettyä elinvoimaisena, kun radalla on yleisöä kiinnostavia ryhmiä, jotka tuo katsomoon maksavia katselijoita. Nämä asiat kun saa yhdistettyä, niin Drag Racing'in tulevaisuus on taattu. Mukava nähdä tämän gallupin lopputulos 8)
Voisin jopa itekin uskoa tuohon, mutta siihen en usko että kenelläkään riittää munaa satsata niin paljoa rahaa tuohon, että radat saataisiin TD -kuntoiseksi. Valitettavasti, vaikkakin yleisöä varmasti moinen touhu houkuttelisi paikalle rajusti enempi...
Ei se rata tarvii sen kummosempi olla kuin tänä vuonna oli kesäkussa (kitti 6,16s ja 374km/h ) tai finaaleissa (lukuisia ennätyksiä esim. Vipottajan 7). Mä näkisin asian niin että, kilpailujen markkinointi kustannukset on krittinen juttu. Mut markkinoiti satsaus tois katselioita. Lisääntyneet katseliat auttavat kaikkia kilpailioita, kun kutsutte sponsorinne paikalle nämä näkevät että, saavat näkyvyyttä lisäksi mediakin saattaisi olla runsaslukuisempana paikalla. Jos ajatellaan vielä että, kisa on SM-osakilpailu Ja verrataan sitä EM-kilpailuissa sportman sekä katu ryhmien saamaan huomioon. TD:llä on käsittääkseni ryhmä sponseja ja se olis tässä kisassa ainoa rundirahaa saava ryhmä en näkisi järjestäjällekkän aiheutuvan kohtuutonta kustannuspainetta. EM-kisaa ajatellen rata sais kumia koko matkalle mikä olis kustannus säästö radan tekoon ja helpottaisi sitä.
Meinaaks että vippi olis vetänyt seiskan esim. pudasjärvellä? Siihen toinen mokoma lisää kaakkeja ja sitten ihmetellään, että mikäs nyt mättää kun sutii... Finaaleissa pito oli pirun hyvä! Siihen ei kahta sanaa, mutta en tiedä mitä tekivät erilailla, kuin aiemmissa....
Puhuin ainostaan Alastaron radasta Kesäkuussa ja finaaleissa. Jos homasit en puhunut edes EM-kilpailun radasta joka, oli perjantaina ja lauantaina lähes vaarallinen. Pudasjärvelle ja Kalajoelle ei oo mitään järkee viedä TD:tä, katsoja määrän lisäys on todennäköisempää ruuhka Suomessa. Lentokenttäratojen turvallisuus on muutenkin kyseenalainen ko. laitteille, kaiteet jne. Eikö kannata hyödyntää mahdollisuus siellä missä hyöty olisi suurin. Miten olis jos yritettäis hakee hyöty näköhtia ja sitä että saatais tänne yksi isompi kisa lisää. Saattais tuoda muuten SG:henkin kilpailioita Ruotsista ja Norjasta.
Okei, en huomannut ja sorry siitä. Samaa mieltä ollaan kuitenkin radoista ja vehkeistä turvallisuuden suhteen. Ei yli tuhatheppaisia lentokentälle... Mutta mitä enemmän kovia laitteita radalla nähdään, niin sitä enemmän siellä on yleisöä. Sen allekirjoitan.
kyllä käsittääkseni johtokmunta edelleen päättää monta kisaa ajetaan ja se on ainakin tällä hetkellä il.moittanut akk:lle samat viikonloput kuin tänä vuonna. Mistä lie kasi sit saannut muuta tietoa..... Sit tosta lisä ryhmien ostamisesta ja mainonnasrta. Nyt on kamasan kisaan paukutettu kaks vuotta et paikalla em kuskit testaamassa TF, PRO, NITRO HD, PM yms..... On paukutettu PM SM kisaa jne.... Jne... Eipä oo paljon houkutusta ollu, em kisamme on liian lähellä..... Sit niille jotka ei päässy vuosikokoukseen, niin pudiksella oli yleisöä 2 kertaa enemmän kun yllä mainutulla alastaron kisalla!!!!!! Talloudellesesti kisat meni ko, järjestykseen....... Em,kalajoki,pudis,savo,kamasa,finaali....... Et silleen.....
Ei ole paljon yleisöä joo.Viimeiset 5 vuotta on radat suomessa olleet ala-arvoisia vaikka herrat muuta väittää.Jos joku Nyyströmi vetää Alastaron harjoituksissa 6.16 niin se nyt sattui olemaan vain hyvää säkää että ilman ja radan lämpötila ja kosteus yms.osui kohdalleen.Hieno veto sinänsä mutta osuuhan se lottovoittokin joskus kohdalle.Enkä tässä tarkoita itse suoritusta vaan radan kuntoa.Ja yllättäen vasemmalla radalla.Kyllä teemana on ollut viimeaikoina että päin seiniä.Tuskin Ruatalaisetkaan ovat niin tyhmiä että lähtevät hyviltä radoiltaan,sis lentokentät,tänne sohlaamaan jos ei pisteiden valossa ole pakko.Itsekään en viitsinyt viimekaudella sitä ratapelleilyä lähteä katsomaan kertaakaan.Enkä ole varmasti ainoa.EM kisaan saadan katsojia tietysti myös firmojen känniörvelöporukoiden ynnämuiden lajista mitään ymmärtämättömien toimesta mutta lajifanaatikkoa tässä on kustu silmään oikein seisaaltaan jo monta vuotta.Radat kuntoon niin väki palaa radanvarteen ja jopa ajamaan kilpaa.
Eiks noi Vesan luvut oo aika selvät? Ens kesänä ei kantsi järjestää kun Em,kalajoki,pudis ja savo, ei noita tappiollisia tapahtumia oo mitään mieltä pitää. Sillee ne asiat saadaan nousuun ja kuskit sekä yleisö radalle.
l Ei kait vielä oo tietoa että onko streetti SM-ryhmä 2010? Jos olis niin eikös tonne eeämmiin pääse sitten vaikka viikolla suhaamaan... Sponsseja kiinnostais tietää. Juha Tavi DS 333