KE -tronic HELP!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bandicoot, 9.10.2007.

  1. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Audi ja ruiskuna KE tronic .Kylmänä käynnistyy käy kone lämpöiseksi alkaa röpeltää sammuu ei kirveelläkään käyntiin.Tulpat kuivat kipinä tulee,ei imuvuotoja asia tarkisteltu,ruiskunlämpötila-anturi vaihdettu,lisä ilma luisti toimii.
    Mutta esim ruiskunjakalta ei tuu aine vaikkakin pumppu työntää siihen 7 psi paineella takaisin virtaus toimii,siis mikä vaivaa? :eek: :eek: .
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Ei tuosta selityksestä ihan tolkkua saa, eikä nuo oireetkaan kuulosta loogisille, mutta ensimmäisenä tuli mieleen kuitenkin hall-anturi.

    Onko sitä kipinää tarkastettu tarkemmin lämpöisenä, että sytyttääkö oikeassa kohtaa ja jne.

    Audifinns
     
  3. R.H

    R.H 1st gear

    Terve tuloa kerhoon. Itelläkin audi ja KE-jetti. Oireet on samanlaiset kuin sinulla. Kylmänä lähtee normaalisti käyntiin ja pyörii kuin oppikirjasta. Muutaman minuutin kuluttua kun kone rupeaa lämpeämään, alkaa kone rynkyttämään ja jos ajaa niin ei vedä. Hetken päästä rupeaa toimimaan normaalisti. Vika ollut monta vuotta, mutta pahentui hiukan kun huolsin autoa ja etsin tuota vikaa. :odroll: Minäkin vaihdoin tuon lämpöanturin, tulpanjohdot, virranjakajan kopan+pyörijän. Roikassa jos pitää niin tuota oiretta ei esiinny, ainakaan viime talvena.
    Vikaa olen tentannut mm. audi clubin foorumilta. Paikallinen korjaamo setäkin nosti kädet pystyyn.
    Kerro ihmeessä jos joskus satut vian selvittämään.
     
  4. R.H

    R.H 1st gear

    Audiquun kanssa olemmekin jo tainneet asiasta keskustella. :)
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    Juu, taidampa muistaa keskustelun. :D
     
  6. jakari

    jakari Gearhead

    tarkistakaapa huviksenne jakajan alipaine kello
    saabissa yleinen vika k jetin kans ja oireet just noi
    Kylmänä käyntiin ja kun lämpenee röpöttää ja saatikka käy lainkaan.
     
  7. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Jakajassa ei ole alipainekelloa,niin kylmä kone lämmöt alle 40 celsius lähtee vielä käymään mutta normaali lämpö 90astetta savuttaa ja röpisee ei pyöri alle 1500 rpm ja kuten mainitsin niin alipaine asia tutkittu ei vuotoja, mutta mikä toppaa aineen saannin sitten sammumisen jälkeen havainto tulee tulpista jotka ei kastu saatikka jakajaruiskuputkista ei ainetta vaikkakin jakajapumpulle 7 psin paineella pumppu työntää.
    Tulpat antaa kipinää.
    vilkaisin vihjeen saatua audi foorumia kun siis sellainenkin on niin siellähän on paljon tämän kaltaisten ongelmien kanssa painittu ja siis taitaa jäädä arvoitukseksi ja koko romu joutaa vaikka hevonkuuseen :mad: : :mad: :wc:
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarkoitatko tosiaan 7psi:n painetta,ettet 7barin painetta?
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Niin tuo 7psi:tä painetta ei taida olla käytännössä juurikaan mitään?
    KE:en ohjearvotkin löytyy kyllä Audifoorumilta, kun juuri niistä oli siellä juttua.
     
  10. R.H

    R.H 1st gear

    Itse olen ruvennut epäilemään tuota kylmäkäynnistys suutinta. Suuttimethan aukeaa mekaanisesti bensan paineella. Kylmä käynnistys suuttimen yhteydessä on sähköliitin. Onko siinä jokin megneettiventtiilin tapainen juttu tms joka katkaisee bensan saannin tietyn lämpötilan saavutettua? Meinaan että jos tuo jää kusemaan ennen kun menee kiinni tms. Onko mahdollista?

    Voimia myös ketjun aloittajalle. Mikä laite on kyseessä? 80,90 vai 100?
     
  11. audiq

    audiq Gearhead

    Lämpöaikakytkin ohjaa KK-suutinta.
    Audin K-jetti toimii ainakin ilman KK-suutinta, Saabin K-jet taas ei.
    KE:ssä sitä taidetaan käyttää täyskaasukiihdytyksessäkin, mutta luulisin, ettei se normaalisajossa ole käytössä silti ollenkaan.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    .....eikös jetissä ole ylensä sen lisäsuuttimankanssa ongelma toisin päin eli ei menee kiinni vaikka pitäis,eli kusee omia aikojaan ja seos on "rikas"?? mulle ainakin on tommonen tullu useemmin vastaan!!

    entä seokset onko ollu koska mittarissa kiinni rupeeko palamattomat nousemaan ensin ja sit rupee seos putoamaan laihan puolelle!! jos näin on ni epäilen bensapumppua!

    eikös ke jetissä bensanpaineella määrätä tota järjestelmänpainetta ja toisinpäin----- eli kun kaasuläppä/poljin täysin auki pumpulta tuleva paine heikko mut vastapainetta(määrän säätimessä) ei ole vaan bensa pääsee suoraan suutimille joissa on ohimenevä imuvirtaus suuri(imukanava auki) niin sumu on hyvä(tai vähintään kohtuullinen koska kärki on kulunut)

    .....ja kun kaasuläppä/poljin on vähän auki bensan paine on suurempi koska määrän säätimessä on kanava "läheskiinni" jotta määränsäädin osaa nostaa järjestelmä painetta jotta pienimäärä bensaa virtaa kovalla nopeudella suutimille jotta saadaan hyvä sumu pienellä määrällä bensaa pieneen "imuun"


    ......tuli tosi sekavasti! :oops:

    idioottivarmahan toi on jos b-pumppu on uus ja lisä ilma luistin on hyvä/ehjä ja kunhan tohon ei mennä sekottamaan turboa sekaan!!
     
  13. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Vois auttaa jos mainitsisit mikä auto ja moottorityyppi?oliko K vai KE -jetronic kyseessä eli järjestelmäpaineen säätöventtiilin tiivisteet kannattaisi uusia määränjakajaan mikäli mekaaninen säädin(jos on mekaaninen ei määränjakajaan tule sähköjohtoja).
     
  14. seppo.kuisma

    seppo.kuisma 1st gear

    audeissa bensapumpusta tulee erikoisia vikoja.koita toista pumppua jos saat jostain. isv on toinen joka noissa ryppyilee mutta ei se tollasta tee.
     
  15. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Ruisku KE-tronic auto audi 80 vm-91.

    Paine yksikkö tosiaan 7bar suoraan ruiskun tuloputkesta.Mikä laite on ISV.

    Se mikä on ihmeellistä niin miksi yön yli oltuaan käy kuin uusiauto mutta hetken käytyään sammuu tukahtumalla tai käydäkseen vaatii ainakin 1500rpm kierroksia ja savu on mustan sinertävää,uudelleen käynnistys ei onnistu mitenkään ja vaikka kuin sahaa niin tulpat ei kastu.

    voiko lambda vaikuttaa,kaasuläpän asentotunnistin ja miksi ruiskun suutinputkista aineen tulo lakkaa.
    Mikä on osa joka on määräjäkajan sivulla edestä katsottuna oikealla puolen. Menee 5v,n jännite sisään?
     
  16. audiq

    audiq Gearhead

    Jos tuo 7bar on järjestelmän säätämä oma paine, niin se on kyllä selkeästi liikaa.
    Jo se on mitattu tukitusta tuloputkesta, niin sitten varmaan ok.

    ISV:stä löytyy miljoona juttua ja muutama kuva Audifoorumilta.

    Lambdan ei pitäisi vaikuttaa käynnistykseen mitenkään.

    Osat tunnistat osanumeroiden perusteella esim. Googlella kätevästi. Audissa kaikissa osissa on yleensä selkeästi merkityt osanumeroinnit.
    Venttiilikopan reunassa, öljykorkin vieressä on mulla ainakin se ISV.

    Kun tuossa on KE-jet, niin siinä pitäisi olla jokin alkeellinen vikakoodin luku mahdollisuus.
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Oletko kattonut venttiilinvälykset, ettei vaan kanna?
     
  18. R.H

    R.H 1st gear

    Kun ottaa tuon isv:n letkut irti ja laittaa virrat päälle ja katsoo sinne sisälle, niin kuuluuko sen luistin aueta kokonaan kylmällä moottorilla?
    Tuota kun testasin niin luisti vaan tärisi eestaas eikä avautunut kun sen pari milliä minkä on auki virrattomanakin.

    Entäpä kun kertovat audi foorumilla liottavansa tuota isveetä liuottimessa päivä tolkulla. Sehän on sähkölaite, eikö se ota itseensä jos liuottimessa lilluu sukelluksissa pitkään.
     
  19. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    hohhoihooo

    Tuota....
    Jos haluut kuulla pahimman skenaarion niin täs tulee!
    Väljä,kone!?
    Imusarjan alipaine/ilmavirta vetää mittalevyä alaspäin ja näin annostelee bensan määrää sylintereiden suuttimille. Jos kone on horo, niin huono alipaine eikä bensaa, laiha seos. Kylmänä käy sen minkä kylmäkäynti suutin antaa kasoo...

    Tommonen on tullut vastaan, oli saksan tuliainen josta oli möö-filtteri rikki ja kone oli hionut moreenilla ittensä väljäksi...

    Mut tarkista nyt eka imuvuodot, myös suuttimien tiivisteet! Siis kaikki letkut mitä koneessa on pitää olla ehjät, myös huohotinletkut/putket.

    Puristuspaine-mittaus ja ohivuoto-mittaus antavat kuvan mitä tapahtuu, tee nuo mittaukset kylmälle ja kuumalle koneelle. Voihan siel kuumana alkaa venat kantaa???

    Tuleeko kuumana kipinää, jakajan hall-anturi tai kampiakselin anturi(t) voivat kenkkuilla kuumana... Myös puolan kunto, huono kipinä kuumana???

    Ei muuta kuin onnea matkaan, nuo on niitä hankalampia korjattavia varsinkin Pohjola-Tallissa...
     
  20. audiq

    audiq Gearhead

    Audissa on hydrauliset nostajat, joten ei varmaan ihan helpolla ala kantamaan. Oliko tuo ^ Audi, vai BMW, kun Bemarissa ilmeisesti yleisempiä nuo nokkavauriot.
     

Kerro tästä muillekin!