Keimolan menneisyys ja tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Tinppa, 23.11.2004.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    No niin, nyt on käyty ensimmäisen kerran eläessään Keimolan moottoriradalla.

    Valitettavasti virallisen kilpakierroksen ratavalaistus oli hiukan heikko yhden pienen ledilampun varassa sormien välissä. Ja pilkkopimeässä hiipinyt kosteus sotki okyläärit täysin sameiksi, että jo vähän ennen saunalenkkikurvaa oli ratalinja lähes täysin arvailujen varassa ja pyyhällys suoraan pusikon syleilyyn enemmän kuin todennäköistä.

    Mutta mitalisijoille silti päästiin ajalla 10.39.90., tästä tosin kiittäminen kilpakumppanin epäonnea rengasrikon muodossa, muutoin olisi perinteinen neljäs sija kutsunut.

    Hiukan haastava osuus oli 45% nousu sorapedille eräässä mutkassa, muutenhan tuolla on rata VIELÄ melko hyvin jäljellä.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kun vaan ehtisi käymään ajoissa hankkimassa muistoja
     
  3. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Rätkäporukalla käyty vuosituhannen vaihteen tienoilta saakka syksyisin "pyhiinvaelluksella" Keimolan edesmanneellä radalla, sääli ettei tänne saa liitettyä kuvia. Siis omalta koneelta, mihkään "pilvipalveluihin" en kuvieni suhteen - ainakaan toistaiseksi - ole halunnut panostaa... :odroll: Ikävä kyllä Keimolan Moottorirata lienee lopullisesti menetetty jo, katurätkällä ei edes viitsinyt enää viime syksynä lähtee kokonaiselle kierrokselle. :( Toivottavasti Keimolan radan lopettamista vaatineet (radan "meluhaittoihin" vedonneet) tahot tulevaisuudessa nauttivat asumisestaan uusissa asunnoissaan Helsinki-Vantaan pahimmalla lentomelualueella :poff:

    Sama kuin Ahvenistolla, Virtasalmella ja monessa muussa paikassa: ENSIN oli moottorirata (korpeen rakennettu, ettei melu haittaisi). SITTEN tulivat mökkitonttien ostajat (sai halvalla, koska moottorirata). Ja mökkien valmistuttua alettiin itkeä moottoriradan lakkauttamista, sillä mökkien arvo alenee koska melu! Onneksi jonkinasteinen torjuntavoitto on monessa paikassa sentään saavutettu, tosin raskailla käyttörajoituksilla yms. scheissella. :wc: :wc: :wc:
    "Vihreisiin arvoihin" vetoavat vastustajat eivät kuitenkaan luovuta!

    Mutta lainataampa topiccia vaikka vain toisen historiallisen ja hienon kohteen tuhoamista vaativien piirien kiusaksi: http://www.pelastamalmi.org

    Suomi ON sarvikuonojen maa! :mad:
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. homer

    homer Double Gearhead

    MadMike tykkää tästä.
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Siis voisihan tuo alue mennä vaikka kerrostalo alueeksi?
    Parempi näin.Jotain sentään jää muistoksi lyhyestä ja rikkaasta moottoriradasta??
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Alueestahan tulee kerrostaloalue ja jos nuo suunnitelmat joita joskus oli näkyvillä toteutuvat tuo tornikin raiskataan joksikin tilataideteokseksi ulkonäöltään.
     
  7. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No just....kai sitten "laajeneminen" on juuri lähiöhommaa,eli pelkkää tornia viereensä,sitähä tietenkin haluttu jo alkuunsa kehä3 jatkeeksi&sopivaan suuntaan stad.
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ja kun käsittääkseni se suunnitelma toteutuu, että kadut noudattaa vanhaa ratalinjaa, niin nythän pitää alkaa anoa katujen sulkemista kerran vuodessa tapahtuvaa katukilpailua varten.

    Taikka voihan se kilvanajo toteutua jatkossa joka ikinen yö.. 8) Siitäs saavat.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ite mietiskelin just et jos olisin päättämässä tollaista asiaa niin radan mukaan ne tiet sinne ja sopivasti esteitä, ettei kukaan vit*upää käy hurjastelemassa siellä kun kuitenkin jotkut yrittää asua siellä.



    Mut tosiaan on helvetin typerää suomessa, et saa muuttaa moottoriradan tai lentokentän viereen ja vaatia sen lopettamista melun takia :mad:
    helvettiäkö muuttavat sinne vai onko se joittenkin elämän missio olla kurja muille ja mikäs sen helpompaa kuin asemasota :odroll:
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    No kun halvalla sai... Sitten kun aikansa (muka) häiritsevää pärinää kuuntelee niin alkaakin se valittaminen kiinnostamaan (kun tässä maassa sitkeä valittaminen yleensä johtaa tulokseen ja vaikka ei johtaisikaan se ei taida käydä kukkaron päälle).
    Voisikohan meluhaittoihin vedoten valittaa vuokramökkinaapurien (itäisten) älämölöstä ja vaatia vuokranantajaa lopettamaan toiminta tai siirtämään mökkinsä muualle??
     
  11. Zege

    Zege 3rd gear

    Tiet noudattavat osittain entisen radanmuotoja eli menevät vanhan radan päällä.
    Mutta ei tosiaankaan kokonaan.

    Pääsuora, se mitä siitä on vielä jäljellä, tullaan jättämään (nykysuunitelmissa) sellaiseksi kun se nyt on, kunnes junarata Klaukkalaan tehdään. Siihen taas menee helposti vähintään parikymmentä vuotta.

    Tietysti ajoneuvoilla sinne suoralle pääseminen pyritään estämään, mutta veikkaan että kun siinä on mopoilla kiihdytelty tovi, niin lähtee loputkin suorasta.

    Jos sitä aluetta haluaa ihmetellä tarkemmin, niin Vantaan sivuilta löytyy siihen työkalut.
    Tässä on valittuna pohjalle Ortokuva vuodelta 1986, jolloin rata näkyy hyvin selkeästi ja päälle nykyinen asemakaava josta näkyy miten tiet tulevat jatkossa menemään.

    http://kartta.vantaa.fi/?setlanguage=fi&e=25490744.74&n=6689605.43&r=1&w=*&l=Ortoilmakuva_1986%2CAjantasakaava_wms&o=100%2C50
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muutamia tienimiehdotuksia k.o alueelle: Moottoritie, Kiitotie, neulansilmä, varikkosuora. Harmillisesti Ahdintie on jo käytetty, Kaarinassa, ja jostain syystä sekoitettu merenelävien nimien sekaan.

    Hantta
     
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kuriositeettinä, meidän retkueen paras ratekierrosaika oli 8.03, ajettuna liki pilkkopimeässä.
    Että ei kun mankeloimaan paremmaksi, niin kauan kuin pystyy.

    Liikenneturvallisuuden kannalta olisi varmaan hyvä, kun jokainen kunta velvoitettaisiin tekemään ilmainen oma moottorirata 50000 asukasta kohden. Siinäpä aloitetta. Luonnollisesti myös polkupyörille oma rata.

    Nyttenhän on Vantaalla nähty mitä seuraa, kun kaikki koitetaan kieltää.
     
  14. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Sämpyn ehdotus ei itseasiassa ole ollenkaan niin naurettava, ku äkkiä ajateltuna (ainakin viherkuherpipertäjän kaalissa) saattaisi tuntua! Kun Vanha Jarna muistelee, että nuoruudessa 70-luvulla oli lähes joka maaseutukylässä oma jäärata - useitakin - aurattuina talkoovoimin. Pääsi nuoremmat (joskus vähän vanhemmatkin) purkamaan ajohalujaan ihan luvallisesti - tai no, ainakin melkein. Käytännössä ilmaista liukkaan kelin ajo-opetusta ja ajoneuvonhallintaa; SILLOIN ei lähtenyt auto metsähallituksen puolelle välittömästi perän lipsahtaessa, kuten nykynuorisolle tuppaa käymään. Kaikista helvetin Ajonvakautus- ja Luistonesto- yms höpöhöpösysteemeistä huolimatta! Ja miljoonien hintaisista "Liukkaan kelin sisäajoharjoittelupaikoista".
     
  15. zebulus

    zebulus 2nd gear

  16. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

  17. valpas

    valpas Gearhead

    Eihän tästä montaa vuotta taaksepäin ole, kun sen radan olis päässy autollakin ajamaan, paria kohtaa lukuun ottamatta, jotka olis päässy sivusta kiertämään, ja edelleen jatkamaan rataa.
    Mahdollista olisi ollut ajaa rata läpi videokameran kanssa. :wink:
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Taisi olla keväällä/alkukesästä 2014 kun kierrettiin naamakirjaryhmän kanssa rata kävellen. Osa ajoi vielä sen päälle radan läpi autoillansa. Korealaisessa oli sen verran matalalla alahuuli (vakiona) että jätin itse ajelun väliin. Nyt taitaa olla jo myöhäistä.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    eilen ajelin tren:n motaria ja keimolan nesteen takaa näkyy että on rakennettu siihen kolmikerroksisen tornin viereen sellaselle 200m matkalle monta pilvenpiirtäjää :odroll: eli tuskin ajelut onnistuu enää? en muuten ulkopaikkakuntalaisena tiennyt keimolan radan sijaintia ennen eilistä :D
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos kiinnostaa niin sinne pääsee ihan autollakin, me käytiin työhommissa tuolla loppusyksystä.
    On ne nyt jotain muotoja siellä säilyttäny kaduissa, kadut nimetty vähän vanhaa kunnioittaen ja torni tosiaan on tallella.
    Eipä sitä enään kannata haikailla, mielestäni parempi noinkin kun rapistuneena merkkinä menneisyydestä jota kukaan ei olisi siitä entrannut kaikesta haikailusta huolimatta.
    Ja viherpiipertäjät.
     

Kerro tästä muillekin!