Keimolan menneisyys ja tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Tinppa, 23.11.2004.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mikäköhän mahtaa olla tuon maa-alueen arvo?
     
  2. fe390

    fe390 Gearhead

    Rata-alueen pinta-ala 450.000m2
    Maltillinen hinta-arvio omakotitonteista lähialueilla EUR 100.000,-/1.000m2
    Eli nopeasti päässälaskien alueen hinta on EUR 45.000.000,-
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei vaan maa-alueen pinta-ala on 540000m2.
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei vaan humalaiset pois koko alueelta. Siellä ON JO TARPEEKSI lasinsirpaleita heidän toimesta.
    Tai tuliko ihan omasta käyttäymisestä tuo humalahakoisuus mieleen?
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Onko asian tiimoilla enään nykyään mitään muuta kuin netti puhetta eli onko mitään "kansan liikettä" tms joka elättelee toiveita saada moinen kultti paikka vielä johonkin käyttöön ja oikeesti yrittää edes tehdä asian eteen jotain jos on ottaisin erittäin mielelläni osaa moiseen vaalimiseen ja haluisin edes auttaa asiaa kun vain tietäis miten, vai taitaa olla vaan höpötystä netissä eli paljon puhetta vähän tekoja.

    Olisi kyllä ihan mielenkiintoista oikeasti järjestää tuolla vaikka joku pieni yhdistetty meetti/raivaus sessio jossa pääsis turinoimaan muitten mielipiteistä ko. paikasta ym ym .
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se on edelleenkin Sanoma yhtiöiden maata, ja raivaussessioiden tms. järjestämisellä hoitaa kyllä lähinnä itelleen hankaluuksia, mikäli maanomistajan edustajat niin hyväksi katsovat.
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    vipottaja voi olla oikeessa. ehkä nyt olis tärkeempää jos wsoy pitäis ton itellään,ettei vantaa saa aluetta. btw kuis muuten semmonen juttu,jos kerran wsoy omistaa ton ja vantaan kaupunki on käyny sielä vähän "siivoilemassa" niin kuin esimerkiksi toi nortti aski ja muut jutut.onko sinne vantaan kaupungilla mitään asiaa ilman lupaa
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se taitaa olla kaava-aluetta, eli ihan sama kuka sen omistaa, taloa sinne syntyy. En tosin oo ihan selvillä onko vasta esikaava, vaiko jo lopullinen. Ehkä just tiestön nimistöön ja muutamaan historiallisesti tärkeän "muistomerkin" säilyttämiseen vois olla jotain saumaa. Muuten suunitelmat ja kaavailut on ton seudun suhteen olleet jo aivan liian pitkällä kauan poikitatisratoineen jne. Asiaan olis pitänyt vaikuttaa silloin kun rata oli vielä olemassa, käymällä siellä järjestetyissä tapahtumissa ja tukemassa radan toimintaa. Se on sitä työtä, mitä pitäis kanssa harrastaa tän hetkisten ratojen kanssa, ettei niiden perään tarvitse suorittaa samanalaista haikailua parin vuosikymmenen kuluttua.
     
  9. Jasca

    Jasca 1st gear

    Onkos kuinka moni ihan oikeasti miettinyt, miksi tota Keimolan alueen rakentamista pitäis jarruttaa tai peräti estää? Turvallista moottorirataa sinne ei enää saa rakennettua, ainakaan sellaisessa mittakaavassa, että rata täyttäisi kansainväliset määräykset. Radan entisöintikään ei ole perusteltua, sillä kun siellä ei olisi kuitenkaan turvamääräyksistä johtuen aktiivista toimintaa, niin joku/jotkut kävisi sitten tärvelemässä paikkoja ihan vain aikansa kuluksi.

    Eiköhän se Keimola ala olla jo ihan aikuisten oikeasti historiaa. Ennemmin pistetään voimavarojamme siihen, että eteläiseen Suomeen saataisiin nykymääräykset täyttävä täysimittainen moottorirata!

    Hieno ratahan Keimola aikanaan oli, hieno historiakin, mutta nyt pitää katsoa eteenpäin. Kaavaehdotelmissa on ollut mm. ajanottotornin säilyttämisestä ehdotelmia, samoin kuin alueen tiestön nimeämisestä alueen historiaa kunnioittaen.

    - Jasca -
     
  10. dodgeman

    dodgeman Gearhead

  11. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    :mad: Jos Erkko omistaa radan niin... :argue: ja hiukan :poff: ja taas ehkä uudestaan :argue: ja sitten kaikki ovat :D
     
  12. geubags

    geubags 3rd gear

  13. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    nyt puhut asiaa, täytyy mennä allekirjittamaan toi
     
  14. chevystw

    chevystw 1st gear

    Tulipa laitettua nimi adressiin eilen, vaikka tuskin se mitään auttaa.

    Toivossa on kiva elää, sanoi lapamato...
     
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    älä synkkyyteen vaivu :cry:
     
  16. chevystw

    chevystw 1st gear

    No enhän toki :rotfl: Pari autoharrastajaa vastaan Aatos Erkko/wsoy ja kukaties vielä Vantaan kaupunki tähän samaan soppaan...
    Mutta niin, parempi vaan pitää lippu korkealla, ei siellä vielä kerrostaloja näy :D
     
  17. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    ei museoviraston porukkakaan noin synkkää ollu, kun sinne soitin. nyt täytyis saada keskustelua aikaan, enkä tarkoita tätä synkkää yksinpuhelua
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mainittakoon, että Marja-Vantaan osayleiskaava on hyväksytty 19.6.2006

    Ehdotuksesta annetut lausunnot ja muistutukset sekä vastineet; poiminta museoviraston lausunnosta ja siihen annetusta vastineesta:

    Museovirasto:
    Keimolan entisen moottoriradan alueella on erikseen otettava kantaa siihen, onko
    radan rakenteissa tai alueissa osia tai elementtejä, jotka voisi luontevasti integroida
    alueen muuhun maankäyttöön.


    Vastine:
    Yleiskaavatasolla ei ole mahdollista arvioida, mitä osia tai elementtejä Keimolan
    moottoristadionista luontevasti voidaan integroida alueen maankäyttöön, koska
    yleiskaava ei määrittele alueen sisäistä rakennetta. Asia on tutkittava
    asemakaavatyössä.


    Juttua löytyy tuolta:
    http://www.vantaa.fi/i_alaetusivu.asp?p ... ;2126;2612
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Yhtä kaikki , varmaa on että kaikki "turha" uhrataan asumisen eteen pääkaupunki seudulla. Sama kohtalo uhkaa nostalgista malmin lentoasemaa. Juttu vaan menee aina samalla kaavalla; istuva eduskunta/päättäjät haluavat näyttää kuinka juuri he saavat aikaiseksi helpotusta asuntotilanteeseen uhraamalla kevyesti Keimolan ja malmin kaltaisia "turhia" alueita. Ei siellä päätöksenteossa paljoa paina onko jollain alueella marginaaliporukalle muistoarvoa käytöstä puhumattakaan.

    Paskaks vaan,sääli :mad:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Karkaa Keimolasta vähän off topiciks mut mitäs muuten tolle Malmin kentälle kuluu? Onks peli jo menetetty adresseista huolimatta vai onks sen säilymisen suhteen vielä mitään toivoa :-?
     

Kerro tästä muillekin!