Keinonahan hoitoaine???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja syltty, 22.8.2006.

  1. syltty

    syltty Gearhead

    Elikkäs hyviä vinkkejä tarvis sohvien hoitoaineeksi, kun kyseesä on jenkeistä hankitut orkkikset päälliset...
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Lämmin vesi ja marcelje-saippua, vai miten tuo nyt kirjoitatetaan ihan oikeasti, LeCat saippuaa löytyy jokaisesta Citymarketista.

    Sekoitat lastuina kuumaan tai lämpimään veteen ja teet paksua lientä, puhtaalla sienellä tai mielummin vaikka frotee pyyhkeellä, ei hio jälkiä ja killottaa, hierotaan saippua pintaan ja pestään, kiillotetaan ja hoidetaan nahkaa, kerniä jne, kaikki samalla kertaa, käy käikille väreille yms.

    Ei olis koskaan uskonnu kuin hyvin moinen saippua käsittely pelaa, tuolla on pidetty mm, Kouvolassa Kanervistontien Cadillac soffa kunnossa, ja puhtaan valkoisena, nahka on yhä hivenen rajumman baari käytön jälkeenkin, ollut vuosia hyvä ...

    Näköjään se ihan oikea nahka-seppo tiesi jotain, vanhalla nahkalla pelaa, uuteen päälliseen ei olla kokeiltu !!!
     
  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Itse olen käyttänyt Presta merkkistä ainetta.
    Käsittely on kolme osainen sisältäen alkuun puhdistus aineen. Seuraavaksi levitetään pintaan hoitoaine ja lopuksi vielä loppusilaus suoja aineella.
    Tämä toimii myös nahkalle ja nuo aineet ovat myös ammattikseen putsaavien auto fixareiden käyttämiä.
    http://www.presco.fi/index2.htm
    Frotee pyyhkeet ovat olleet parhaita käytössä.
     
  4. syltty

    syltty Gearhead

    Keinonahan hoitoaine...

    Lisää kysymyksiä aiheesta eli, sohvieni värisävy on helmenvalkoinen eli jo ihan farkuista jää väriä pintaan, selvimmin näkyy lähinnä tereissä ja napeissa. Sohvat aiemmin käsitelty Glymin aineilla jo ennen sohvien käyttöönottoa. Glymin pääkallopaikalta kertoivat ongelman olevan aivan normaali vaalean sävyisissä materiaaleissa. Onko edellisen kaltaisia ongelmia ilmennyt Prestassa ja saippuakäsittelyssä??
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Presta on pysynyt pidempään puhtaana kuin nuo glymin aineet, joita joskus olen myös käyttänyt ja todennut tehottomiksi.
    Itselläni meni puolitoista tuntia tehdä tuo puhdistus käsittely omaan voortiin. Tuo nahan käsittely aine antaa lisäksi autoon uuden nahkan tuoksun.
    Saman käsittelyn olen tehnyt myös tälle Cadillacille noin vuosittain
     
  6. syltty

    syltty Gearhead

    Keinonahan hoitoaine...

    Isot kiitokset Karvalle ja Tupikselle hyvistä vinkeistä!!!
     

Kerro tästä muillekin!