Kemialliset metallit

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja cartman, 15.1.2003.

  1. cartman

    cartman 1st gear

    Nämä taika aineet, mitä kaikkia näitä nyt on, jolla mainosten mukaan pystyy paikkaamaan halkinaiset lohkot ym. Onko olemassa sellaista ainetta, joka kestää lämpöä ja bensiiniä, jolla voisi täyttää alumiinista imusarjaa (ja tämän jälkeen hioa muotoon), ja joka sitten oikeasti kestäisi? Joskus paikkasin vaaka-webrun seoskammion, jonka joku oli hionut puhki(!!!) sellaisella aineella, jota sekoitettiin johonkin alumiinijauheeseen ja kesti ainakin sen aikaa kun ko. kaasarit oli mulla kiinni. Jos em. kriteerit täyttävää ainetta löytyy, niin löytyykö sellaista, joka kestäisi valurautakannen imukanavissa, vai onko täytöshitsaus ainoa vaihtoehto? Itse suhtaudun aika epäluuloisesti näihin, mutta kertokaa kokemuksia.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaveri paikkasi kuorma-auton tankin kemiallisella metallilla ja näytti pitävän.
    Itse kyllä epäilin ko. hommaa.
     
  3. Poncho69

    Poncho69 1st gear

    Joo, plastic padding kemiallinen metalli kesti jopa moottorikelkan männässä. Siihen suli reikä (yhteen mäntään), ku sitä pikkuisen säädeltiin.
    Kuulapuhallus, lievä esilämmitys ja massa siihen. Kesti ainakin sen talven.
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    diesel/polttoöljy tankin paikkaaminen onnistuu mäntysuovallakin, niin miksei "paremmilla" aineilla
     
  5. FoMoCo/Mopar

    FoMoCo/Mopar 1st gear

    no tuota nämä kemialliset metallit, paperi teollisuudessa käytetään telojen ja muiden korjailuun beltzona nimistä ainetta, sitä pystytään koneistamaan erittäin hyvin sorvaamalla/jyrsimällä, hiomalla., en tiedä mistä tuota ainetta vois "julkisesti" saada mutta 1kg kuulemma tuota ainetta maksaa ihan riittävästi että satoja kiloja pakkelia saa samaan hintaan. Würth markkinoi ainakin yhtä kemiallista metallia, oon tullu siihen tulokseen että se on kyllä yllättävän hyvää ainetta ja ehkä vähän pehmeämpää muotoilla/käyttää kuin tuo edellä mainittu.
     
  6. ajk81

    ajk81 1st gear

    On tullu beltzonalla paikattua piikin pakoputki ja korollan oviakin ja on kyl kestänykkin. Ihan hyvää tavaraa mutta saatavuus vaan on vähän hankalaa jos ei kavereita ole teollisuudessa.
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    On kokeiltu kaupan kemmettiä erinäisissä kohteissa. Kestää isompina klöntteinä hyvin, mutta pienien kohteiden paikkaamisessa ei oikein hyvin, eli ei siitä naulaa voi tehdä, mutta sitä voi porata.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Kai sitä voi mitähansa kittiä käyttää jos tajuaa että on vain tilapäisratkaisu.Eli ei siitä tosiaan naulaa saa!
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Belzonan hinnasta kuulin huhua sen maksavan jossain vaiheessa 1800mk purkki,ja sitäkin on paria versiota johonkin voi esim vetästä kiertäät ja pysyy
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Meillä duunissa on muovailuvahamaista teräs paikka massaa nimi on CC-Teräx ja kestää n.150+ astetta lämpöä ja hiilivetyjä,ketoneja,alkoholeja,estereitä pystyy poraan,kierteittää ym puristuslujuus 84N/mm2. Jälleenmyyjä on Oy cc-company Teknokemia Ltd. klaukkala puh 09-8789980 Omaa kokemusta aineesta ei ole mutta kuulemma hyvää eikä hinnastakaan tietoa
     
  12. cartman

    cartman 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. Tuota plastic paddingia voisi kokeilla, sitä on ainakin helposti saatavilla, ja jos se todellakin kestää männässä, niin varmasti pysyy imusarjassakin. Magic padding. Mutta minkähänlainen lämpölaajenemiskerroin ko. aineella on? Varmaankin lähempänä alumiinia, kuin terästä tai valurautaa. Uskaltaakohan sitä imukanaviin laittaa, ettei vaan irtoaisi lämmetessään, tulee pahaa jälkeä...
     
  13. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    Elä sitä Plastic Paddingiä laita! Se on muovimaista paikkaus ainetta. Se kovempi aine on Kemisk Metal nimellä myynnissä punasessa paketissa.
     
  14. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Plastic PUDDINGista on sen verran kokemuksia, että mopon kaasuttimen runko-osasta halkes palanen irti, me lyötiin klöntti puddingia siihen ja viilailtiin ja veisteltiin muotoon, porattiin reikä ja kierteet että sai kohokammion pohjan kiinni. eli oli jatkuvassa kosketuksessa bensaan eikä lähtenyt sen puolen vuoden aikana minkä vehje meillä oli mihinkään eikä vuotanut.
    Tehtiin siitä sellanen peukalonpään kokonen pallo jota viskeltiin ihan täysillä kerrostalon kellarihuoneessa päin betoniseiniä, kuula ei menny mikskään mutta seiniin tuli koloja. ei saatu sitä vasarallakaan rikki. ainoostaan ruuvipenkissä puristamalla se suostu murtumaan. että kovaa on.
     
  15. datsunpower

    datsunpower 1st gear

    Jep jep, mut lukekaapa käyttö ohjeet...
     
  16. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    niin joo siis se kemisk metal on kanssa plastic padding-firman tuote.. sitä mä oon aina kutsunu plastic paddingiks, vaikka niitä on muitakin aivan kuten datsunpower sanoi.
     
  17. 67

    67 1st gear

    toissa kesänä ahveniston historic kisoissa,grand race,taisi olla.
    kun yhdest camarosta halkesi lohko,vedet/öljyt ulos/sekaisin.
    en tarkkaan tiedä sitä(muista),mut ne poijaat korjasi sen jollai plastic paddingilla,kiertivät kuulema kaikki hämeenlinnan liikkeet josta löysivät,ja saivat kisaan mennessä kuntoon.
    et ei voi olla huonoa kamaa?
    mut tää oli vaan yx"kattelin kauempaa ja oon juttuja siitä kuullu"kylläkin varmoilta tahoilta(toimitsija ja kilpailija).
    hattua kyllä pojille yrityksestä nostan. :grin:
     
  18. Peterpan

    Peterpan 1st gear

    Belzona.

    Joo se on meinaan tavallisen maagista ja heti hemmetin kallista tavaraa.Töissä olen muutaman kerran päässyt käyttämään ja se kestää esim. valurauta pumpussa jossa on painetta 30 Bar. ja lämpöä melkein 90 C.

    Ainoa Belzonan haitta puoli on se hinta joka on noin 300 eypoa kilo. ja pienempiä purkkeja ei taida olla ...

    Raju tavara Raju hinta .
     
  19. 5KinKP60

    5KinKP60 1st gear

  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    moi

    älkää jauhakoo paskaa näistä metalleista paitsi ette tiedä mitään.
     

Kerro tästä muillekin!