Kemialliset metallit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja cartman, 15.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mm.valimot käyttää belzonaa valu-aihioitten pikkukorjauksiin ennen asiakkaalle lähettämistä..sikahyvää ainetta.on tullu testattua mm.lohkon korjauksessa.
     
  2. hansa

    hansa 1st gear

    Ei se hitsautus maksa niin paljoo kuin koneremontti. Tiivistesarjakin kalliimpi, paitsi jos se imusarja on satana kappaleena. TIG:llä vaan: Eiköhän hitsaajia oo ympäri suomea. Ei ehkä Ivalossa
     
  3. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    belzona on tosi hyvää kamaa! plastic paddingista ei itsellä ole hyviä kokemuksia. Sai joskus kaverilta sitä belzonaa ja se kyllä kestää. kallista on tosin ostaa
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kemiallisille mömmöille on muitakin valmistajia. Itse ostin työkaluliikkeestä kemiallista alumiinia, merkkiä en nyt muista. Siinä ei ollut kovetinta, vaan se otettiin tuubista, pyöriteltiin käsissä ja paineltiin paikalleen. Kovettuminen tapahtui ilmeisesti hapen vaikutuksesta? Hyvin kesti alumiinisessa lämppärin kennossa.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    On niitä valmistajia ja tuolla Belzonallakin on repertuaaria vaikka kuinka helvetisti, että mistähän tuotteesta herrasväki näistä täällä nyt sitten keskustelee? 1111, 1121, ...?

    http://www.belzona.com/polymers.html
     
  6. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Kaikkia palikoita ei voi hitsata. Mulla hajosi vanhan Honda CD750:n kampikammion alapuolisko. Materiaali on alumiiniseosta, joka ei ole hitsattavissa. Käytin Teknillisen korkeakoulun hitsauslabrassa ja omin silmin näin, miten tigillä koitettaessa materiaali vain kärventyi, mutta ei sulanut hitsauksen vaatimalla tavalla.

    Nyt sitten mietin, josko yrittäisin hommata uuden palikan vai kokeilenko jotain mömmöä. Ongelmana on se, että murtuneen palikan toisella puolella kulkee pääöljykanava, eli jos osa hajoaa käytössä, häviää koko koneesta saman tien öljynpaineet.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Epoksia käytetään mm. imukanavien muotoiluun. Eikä ole paha hinta: 24 taalaa 0,45 kg.

    Linkki

    Toimi ainakin kaverin Valiantin kansissa (isot W2 kanavat oli kohdistettu katukäyttöön paremmin soveltuvan imusarjan pienempiin kanaviin).


    Mutta mikä sopisi pakokanaviin?
     

Kerro tästä muillekin!