Kemppi Kempomat 180 täysin mykkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja osilpi, 18.8.2010.

  1. osilpi

    osilpi Gearhead

    Olisiko vinkkejä, mistä lähteä liikkeelle, kun tuo Kemppi Kempomat 180 on täysin mykkä? Vika ilmeni siirrettyäni laitetta peräkärryllä. Aiemmin ei ole ollut ongelmia.
    Virroillehan ei ole minkäänlaista merkkivaloa eikä puhaltimia jne, joten ei ole helppoa tietää, tuleeko laitteelle virta vai ei (pistorasia kyllä toimii). Kahvan katkaisijassa on ollut joskus kosketushäiriöitä, mutta nyt ei tunnu olevan siitä kiinni.
    Onko tässä sulakkeita jossain? Kuulemani mukaan pitäisi olla lasisulakkeet tms, mutten sellaisia löydä. Ainoastaan 1 automaattisulakkeen oloinen löytyy, mutten siitäkään ole kyllä aivan varma. Ei ole vaikutusta, kun sitä kääntelee.

    Mitäs huoltoja pk-seudulla (Espoo) on Kempille?
     
  2. hanekki

    hanekki 3rd gear

    Sähköhuolto Tissari Oy Kuopio ja Espoo
    Asiakaspalvelu 017 2648500
    Sähkötyökalut, rakennustyökoneet, hitsaus, pumput Meiltä huolto, varaosat tarvikkeet ja uudet koneet


    kilauta tonne.
     
  3. mke77

    mke77 Gearhead

    ot ny ensteks ees kans auki ja mittaa et o kevi ja nolla ...ja sit kaik vaiheet...

    yks tuttu makso 120€ siitä et hitsi huolto tyhjensi kolvin kaasuputken ,kiristi maajohdon liitoksen ja katkasi 10cm virtakaapelii sieltä koneen päästä :rotfl: :rotfl:
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mullakin pimeni muistaakseni kärryllä siirrettäessä kemppi ja totesin
    että virtakytkin ei toimi ja ostin uuden (ei kallis).
    rupesin sit vaihtaa sitä kun huomasin että piuhat oli lähteny kytkimestä
    irti, painoin johdot takas ja uus kytkin ollu hyllyssä monta vuotta.
     
  5. osilpi

    osilpi Gearhead

    Juu kyllä ne kuoret on ollut auki jo hetken. En vaan puusilmä löytänyt sitä lasisulaketta kun vasta tänään. Oli kylläkin ehjä.
    Vika löytyi lopulta kahvan katkaisijasta ja sen liitoksista koneen päässä. Otin koneen sisältä liitoksen irti ja rassasin sitä, niin tuli hieman eloa. Lisäksi purin vielä kahvan atomeiksi ja liipaisin se kanssa kettuili. Johdot löysällä. On muuten hemmetin ahdas liipaisin eikä nakkisormilla mukava roplattava.

    Täytyy hommata uusi kahva, kun seuraavan kerran alkaa temppuilemaan.
     
  6. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Ei näihin vanhoihin Kempomatteihin juuri vikoja tule.
    Itellä n. 25 vuotta vanha Kempomat 250, eikä ikinä ole ollut mitään vikaa.
    Kulutusosia vaihdeltu tarpeen mukaan ja 10 vuoden välein puhallettu torakat pois käämeiltä.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ku sit rassaatte kemppiläisissä noita liipasinlinijan karvoja.. Niin pitäkää huoli ettei pääse koskeen MISSÄÄN vaiheessa päävirtalinijaan kun virran on päällä. Varsinka jos liipasin pohjassa.

    Lähtee kortilta foliot samantien.
     
  8. samip

    samip 1st gear

    onko nää perkele*n kempit vanhemmiten kaikki peräkärrykammosia kun mullaki oma kempomat 250:nen halavaantu kärryllä siirrettäessä ja sitä ennen oli pelannu kuin unelma. sen verran mittailin aparaattia että sähköt menee koneeseen kaikki vaiheet ja piirikortille tulee pikkumuuntajasta 24v käyttösähkö ja kahvan kytkin toimii ja yhdistyy koneeseen varmasti mutta liipasimesta ei silti tapahdu mitään. onkohan toi kortti sökö vaikka ulkosesti siinä ei mitään näy palaneen...
     
  9. coronet-65

    coronet-65 3rd gear

    Mulla on kempomat 150 ja ohjauskorttissa ollut vikaa monta kertaa vähäisella käytöllä. Kahtena viimeisenä kertana olen lähettänyt ohjauskortin HR SERVICE OY Lahti. Omastamielestä vaikuttanut asiantuntevalta firmalta.
     
  10. samip

    samip 1st gear

    tulipahan vitutuksissa*n vielä mentyä pajalle ja löytyhän se vika lopulta sieltä... väittäsin jopa että löyty mallisarjan tyyppivika varsinkin jos konetta joutuu elinkaarensa aikana paljon kuljettelemaan kuten totakin on reuhuttu pajalta toiselle muuttokuorman mukana.

    muuntajat lepää oman runkonsa päällä ja tuo runko ratkeaa aivan etureunansa kiinnikkeiden kohdalta juuri siitä mistä johtosarja kulkee koneen poikki puolelta toiselle ja kuinkas muuten niin johtoja pääsee sinne ratkeaman väliin ja omasta koneestakin oli yksi johto kokonaan poikki ja useita litistynyt ja eristeet rikki. onni onnettomuudessa ettei ollut polttanut piirikorttia... :-?
     

Kerro tästä muillekin!