KEMPPI LUKKO

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hemimopar, 26.3.2004.

  1. hemimopar

    hemimopar 1st gear

    oottako hitsanneet.minkälaisia kokemuksia..puskeeko...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ihan varmasti puskee.... Ei kannata harkita jos meinaa kadulla ajaa, voihan sitä ajaa sladissa tietenkin joka mutkan mutta rankaat valmistuvat parissa viikossa... :smile: kannattta laittaa ihan tavallinen lukko...
     
  3. 4D -38

    4D -38 1st gear

    Talvella puskee, kesällä ei paljon huomaa. Syö rengasta mutta kuluuhan ne kesällä muutenkin :smile:
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, ja kivasti kumi valittaa joka risteyksessä ihan hiljaisessakin vauhdissa käännyttäessä, ainakin 15,5" leveillä takanakeilla. Kääntösäteestä tulee kanssa aika reilu, ei taitais pärjätä missään autoslalom-jutuissa, ellei sitten kaasun kanssa sladitellen :grin:
    ps. meilläkin spooli tulee vaihtumaan normaalilukkoon ennen ens kesää.
     
  5. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Vetaritkaan ei tykkää hyvää mutka-ajossa, hassusti "nypyttää" sisäkurvin puoleinen rengas taikka muuten vaan vastustaa.
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kemppilukko löytyy eikä se mitään kesällä puske. Joskin Caminossa on hiukan kevyempi perä. Katsastuksen kanssa vaan taitaa olla suurimmat ongelmat. Renkaatkin tuntuu kestävän ihan hyvin. Talvella ei oo tullu paljon ajettua.
    Tampereen mukulakivillä renkaat vinkuu hiukan turhanki paljon.
     
  7. dumb

    dumb Gearhead

    katsastukseen kannattaa kemppilukon yhteydessä ottaa toisen puolen vetari pois. Inssi ei huomaa lukkoa ja jarrutkin antavat molemmin puolin omat lukemansa. tosin yksivetoisena voi olla häijyä ajaa asemalle...
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Pitäskö sinne leimalle ajaa kolmipyöräsenä sitte? :grin:
     
  9. sbc350

    sbc350 Gearhead

    heheh joo kolmella fillarilla voi olla paha ajaa :wink: aika hankala varmaan saada vaan 1 vetoseksi jäykässä perässä..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja jos "renkku"perä niin jopa katsastusinssi saattaa huomata puuttuvan vetarin... :lol:
     
  11. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mulla oli kemppilukko eräässä autossa nuorna miesnä, ei tosin itse tekemä. Sitten se hitsauskötöstys yhdessä kiihdytyksessä petti silleen ettei vetänyt kuin toinen takanakki. Katsastusmies totesi vaan koeajolenkillä, että tämähän sutii koko ajan? Ja läpi meni että heilahti.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katsastus tosiaan lähestyy ja kemppi alla. Onko minkälaisia vinkkejä katsastukseen kempin kanssa?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oon kuullu sellaistakin että yks kaveri meni katsastamaan autoa kempin kanssa ja oli varma että ei mee läpi,, mutta kuinkas vaan menihän se ja niiden jarrumittareissa oli kuulemma heittoa!! ei ollut taka jarrut tasaiset lainkaan vaikka luulisi kempinkanssa olevan just sama kun kerta on yhtä puuta... :eek:
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla on ollu kemppilukko nyt varmaan 3vuotta, eikä kummempia ongemia oo ollu. Joskus on vetari napsahtanu poikki.
    (2kertaa 3kesän aikana, ei paha)

    Leimalla ei oo siitä valitettu, yks inssi sen kyllä huomas ja naureskeli että tässä taitaa olla aika tiukka lukko!

    Mutta jos leimaukko pelottaa etukäteen, niin voihan sitä koittaa valita konttorin jossa ei tarvii koeajolla tehä mitään sikajyrkkiä käännöksiä, niissähän se kemppilukko eniten ilmoittelee olemassaolostaan. Samoin jos laittaa mahdollisimman liukkaat renkaat, niin auto kapinoi mahd. vähän tiukoissa mutkissa. Eli ei millää katuslikseillä konttorille.. :smile:
     
  15. jvc

    jvc Gearhead

    niissä on joku systeemi noissa jarrydynoissa, että kemppilukolla näyttää epätasaisia takajarruja. koajolenkit nykyään on aika lyhyitä, jos ajavat ollenkaan.

    niin juu, kaverilla oli kadetissa kemppilukko, talvella luistoissa tuli hassuja kuvioita, kun teho ei riittänyt ja ottikin pitoa jossainvaiheessa ja sitten mentiinkin suoraan.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jvc 2004-03-31 12:06 ]</font>
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mullaki on puoltanu takajarrut leimalla kemppilukon kanssa, mutta ei liikaa jotta katsastusukko ois siitä valittanu. En tiiä pyöriiks (tai yrittää ainakin pyöriä) ne rullat eri nopeutta ja se aiheuttaa puoltamisen? Joskus mulla on takajarrujen mittaus myös epäonnistunu, se vaan pysäs se jarrudyno, uudestaan ja uudestaan.. liekkö kempin vaikutusta. Mut jäi kokonaan mittaamatta.

    Ajoin tolla myös yhen talven kempin kanssa, ja ikinä ei ollut mitään outoja puskutaipumuksia. Oli hyvät talvirenkaat ja kiva leikkiä kun tehoakin piisas.

    Mutta nyt kun siirsin autoa tallin pihalle kuvien ottoa varten ja piti sitten ajaa pikku testilenkki ja tietysti kesärenkailla, edessä oikeat kesikset (aika kuluneet ja tosi liukkaat) ja takana uudet jenkki M+S. Puski lumella ihan sairaasti, ajamisesta ei tullu yhtään mitään. Joten tosta pääteltynä kempin kanssa pitää olla hyvät eturenkaat.
     
  17. dumb

    dumb Gearhead

    Joo, ei. Niksi kuuluu kokonaisuudessaan niin että pitää teettää koneistamolla toinen vetari josta sorvataan poorit pois, jolloin vetoa ei enää tule sille pyörälle ja pyöräkin kestää paikallaan... swapin joutuu tekemään joka kerta mutta sillälailla se toimii; en ajatellut asiaa hirveästi kun kirjoitin ensimmäisen kerran.
     
  18. moppe temppu

    moppe temppu 1st gear

    JUST KAVERIN KANSSA MIETITTIIN KO. ASIAA KUN CHEVY KEMPPILUKOLLA HYLÄTTIIN TAKA JARRUJEN HEITON TAKIA, JA TULTIIN SIIHEN TULOKSEEN ETTÄ TESTERIN RULLAT PYÖRII ERI VAUHDILLA. MYÖS TÄSTÄ PERÄSTÄ KATKESI VETARI.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    mistä löytyy sellanen katsastusasema ja dyno jossa lähtee rullat yhtäaikaa pyörimään..??
    itse olen käynyt keski-suomen useimmilla asemilla ja yhdessäkään ei menis kemppilukko läpi. koska kun rullat lähtee eri aikaan pyörimään, niin auto pomppaa välittömästi pois rullilta luonnollisesti lukon takia...ihmetyttää??? jos joku on käyttänyt kemppilukolla leimalla keski-suomen alueella ja auto ei ole hypännyt rullilta pois, niin olis mielenkiintoinen käydä kokeilemassa leimaa?
     
  20. TEKELE

    TEKELE Gearhead

    Inttikaverilla oli ollut peltokadetissa kemppilukko, ja se laukesi sitten hurjalla pamauksella. Siitä meni koko banjo halki kun tuli ns. tunnit täyteen :smile:
     

Kerro tästä muillekin!