KEMPPI LUKKO

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hemimopar, 26.3.2004.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ilmeisesti nykyaikaiset dynot on laitetty pyörimään tolleen, eli lähtemään liikkeelle eri aikaa ja pyörivätkin vielä eri tahtia. Tarkoituksen ainoastaan paljastaa hurjat spoolit ja kemppilukot. Tai jotain.
     
  2. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    mikä nopein/helpoin tapa leimata kemppi perä`?
     
  3. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Vaihtaa sinne äkkiä avoimen tilalle.
    Menee varmasti leimasta läpi sen puolesta.
     
  4. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    jos sellasta ei ole saatavilla, ei taida muuta vaihto ehtoa kuin toisenpuolen vetari pois?
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Sehän vois olla hyvä idea jos vanhasta vetarista sorvais boorin pois ja katsastukseen,riippuen tietysti vetarin kiinnityksestä.Se vinttaa sit herkästi poikittain jos on enempi tehoa.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei mee läpi leimalla... Joten ehjää tilalle.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Meni läpi. Tästä oli juuri jossain toisessa topicissa juttua. Dana 44 lukkoa odotellessa.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kempillä meni läpi?
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. "Tosi tiukka lukko nääs".
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvin on mennyt läpi kun pistänyt toiseen renkaaseen reilusti enemmän painetta kuin toiseen.
     
  11. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    mitä se hyödyttää?
     
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Saa jarruille eri arvot, eli leiman lappuun.

    Sanoo vaan että on ihan just kiristetty lukko. Epäilevät toki mutta rullilla näkyy ero jarrutehossa eli akseli ei ole yhtäpuuta. :poff:
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites se mini-spool toimii tai kestää?
    Eli kaiketi se tikku jolla lukitaan toinen pikkuratas
     
  14. BBC

    BBC Guest

    Minilukko on hanurista. Joskus 25v sitten jotkut käyttivät niitä kun se oli ehkä uusi tuote markkinoilla ja silloin kun oli kunnon pito ja hyvät katusliksit tai sliksit niin aina napsahti rikki ja yleensä hajoitti paljon muutakin.

    Itse käytin katuautoissa 489 ja 742 mopar periä ja hyvin hitsatut perät kestivät kun yleensä vahvistin banjon putkien kohdalta keskelle saakka. Hitsatut kestivät kun lämmitin tasauspyörästön ja hitsasin hyvillä seospuikoilla jne. Sitten vain sorvissa tarkistus että tasopinta suora ja mahdollinen oikaisu kivellä ja ajoon.
    Ex.kartiolukot ainakin kesti hyvin hitsattuna.

    Aina meni leimasta läpi. Vähän löi jarrudynoa, mutta katsmiehet itsekin sanoivat että taitaa olla kireälle asennettu lukko,....


    Aulis
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Noin se pitää tehdä. Me hitsattiin lukottomasta mikä ainoa hitsauskelpoinen. Yli 40kpl paksuja puikkoja meni. Ei käyny sorvissa, mutta ilmeisesti hyvin puntissa kun erillisjousitettuja vetareita ei ole mennyt eikä 44 Danan kuorta ole vahvistettu. Edelleen Dana 44 UK Salisbury levylukko tulossa, mutta ei näy, ei kuulu..
     

Kerro tästä muillekin!