Kemppilukko ja katsastusasemat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja FASTDOHC, 16.3.2018.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Moro.

    Aloitan tälläisen kyselyn ja ihmettelyn, tämä voi olla joidenkin mielestä vastenmielinen aihe, mut itseä kiinnostaa sen edullisuuden takia, sillä ei ole 1000€ lompakossa laittaa asian mukaiseen lukkoon, eikä edes 500€ eikä 200€. Helvetin hyvä hitsauskone löytyy ja olen mielestäni ainakin keskitason hitsari, joten tälläinen idea on ollut jonkin aikaa tuohon minun capriceen hitsailla.

    Ensinnäkin ihmetystä on tuonut se, että moni tälläkin kertoo, että omissa autossaan olisi kemppilukko ja ollut jo vuosia. Miten te olette autonne leimanneet ja missä??
    Tähän ei varmaankaan ole järkevä luetella asemia jotka tälläiset "hyväksyy", sillä laitonha tuo on ja sen tiedän, mutta jos jotain pirkanmaalla olevaa asemaa ei paskaankaan kiinnosta tälläiset asiat, vaan katsovat autosta ne asiat jotka OIKEASTI pitää autosta katsastaa ja tarkistaa, että auto olisi turvallinen ajettava, niin voisi hihkaista minulle vaikka YV:nä tai ihan muutenkin ideoita ja ajatuksia perälukoista tänne kirjoitella.

    Mulla on myös talviautona volvo 240 farkku jossa b230f ja avoperä.. :mad:, siihenkin hitailisin heti lukon jos vaan saisin siihen leiman jossain. Autoni ovat muuten täysin leimakuntoisia ja ehjiä.
    Eilen siirtelin tuossa tuota capricee, niin voi perkele ku sillä ei pääse edes pihan suoralla ja lumisella pinnalla edes liikkeelle, no siinä on takana 275 levyiset kesäpyörät, mutta silti.

    Juttua kemppilukoista!!!!
     
  2. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Yks ongelma mikä tulee mieleen kun sanoit että ne asiat jotka OIKEASTI pitää autosta katsastaa ja tarkistaa niin on ne jarrut. Jarrudyno ja kemppilukko ei välttämättä ole paras yhdistelmä haettaessa totuudenmukaisia lukemia.
    Mutta ei se leiman saaminen ole mahdottomuus.
     
  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Juu, juuri tätä tarkoitankin ja jäi kirjoittamatta, et siinähän se ongelma onkin, kun näiden katsastusasemien rullat lähtee eriaikaan päälle, niin jarrutiedosta tulee virheellinen.

    Mut kyllä jossainpäin suomea on varmasti jarrurullia jotka lähtee samaan aikaan pyörimään tai katsurit on asiasta ymmärtäviä ;)
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tuossa kun mainitsit sen, että katsotaan autosta ne oikeat asiat, että auto on turvallinen ajettava. Mun mielestä se on juurikin tuo kemppilukko. Näkisin asian niin, etä talvella varsinkin tai vesisateella 100% lukosta on enemmän vaaraa kuin hyötyä. Mulla oli Caminossa palalukko joka nappasi kerrasta kiinni, auto oli välittömästi poikittain tai puski ihan ketusti. Sama asia liukkaalla, jos se auto ei lähde liikkeelle se lähtee valumaan sivuttain. Itse en ikinä laittaisi kenmppilukkoa autoon joka on tieliikenteeseen tarkoitettu. Mut tokihan mielipiteitä on muitakin.
    Lumella ja jäällä paras valinta ehdottomasti kitkalukko, joka vähän säätää vetovoimaa eri pyörille. Mahtaisiko noita kitkalukkoja olla käytettynä edullisesti kaupan?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Enemmän siitä kempistä on hyötyä kun haittaa, talvellakin.

    Ja ennen kaikkea se ilon ja riemun määrä!
    Muistaa vaan pyöränpultteja kiristellä säännöllisesti, näin ainaskin oma ja kaverin kokemus kempillä ajelusta.
     
    Rotten tykkää tästä.
  6. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mulla jumitti hojon takalukko päälle ja voijeesuksenvittu että oli karmea ajaa. Ei sillä että olis ollu hyvä muutenkaan, mutta kuiteskin.
     
  7. jorkat

    jorkat Gearhead

    hitsilukko on heikkommin pitävällä alustalla ok. kuivalla asfaltilla nurkkapyörityksissä ja pysäköintialueilla rupeaa vituttamaan melko nopsaan.

    automaattiauto hitsilukolla menee helpommin katsastuksesta lävitse kuin keppiauto kempillä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tää on just se, lukko vai lukoton, kysyjä haluaa lukon, niin asian vastaan vänkääminen on mielestäni turhaa!?:eek:

    Neuvot on taas aika hyviä ja ylläri, et miulle tuli pari uutta juttuu, mitä ois osannut kuvitella, miks ja mitä pitäis ottaa huomioon!:oops:
     
    jorkat tykkää tästä.
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vaihtaa katsastukseen rikkinäisen veto akselin :D
     
    Herje ja Rotten tykkäävät tästä.
  10. jorkat

    jorkat Gearhead

    jotkut ahkerat tosiaan kulemma puljaa boorittoman aksilan toiselle puolella katsuun
     
    palontie, 0rs0n ja Rotten tykkäävät tästä.
  11. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Onkos capricessa mikä perä? Leveet pyörät,(GM perä 10 bolt?) ei mikään kevein auto niin ku pidot paranee kannattaa varautua siihen että joku voi pettää...ja saat renkaita uusia tiheämpään tahtiin.

    Ja tossa sekin että takasi ei oo paluuta kun oot sen hitsaamalla ''pilannu''

    Ite harkihtisin kunnon renkaita ja painoa taakse jos tarkotus päästä etenemään paremmin talvella.

    Jos välttämättä haluaa sen kempilukollise perä ajoon niin yks vaihtoehto myös että on kaks perää..lukolline ja lukoto ja sillä toisella sitä leimaa hakemaan.

    Jos jotaki sattuu liikenteessä niin toivoo että kukaa virkamies saa selville että syynä tapaturmaan laiton viritys takana.
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuokin hyvä pointti, mutta, jos pitää autosta huolen, jarrut pelaa ja on kondiksessa, niin mikä sieltä hajoaa, hitsauksen syynä, jotta jotain käy?
    Ja vain mielenkiinnosta!
     
  13. jorkat

    jorkat Gearhead

    aika vaikea näyttää toteen, että kuka on perän lukottanut...
     
  14. jorkat

    jorkat Gearhead

    jos hitsailee murikka paikoillaan niin saattaa jäädä papanoita, jotka laittaa perän yllättäen jumuriin esim.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei kyllä ole noin, avoinperä on kaikkein epäloogisin ajettava ja vaarallisin. Lukkoperät mukaan lukien kemppi on suht loogisia, ne yliohjaa aina kun painaa kaasua. Kun taas avoimella perällä oleva auto voi tehdä vähän mitä vaan riippuen alustasta ja olosuhteista.
     
    Naumasto, Blower Camino, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Vittumainenhan kemppilukolla on ajaa, talvella joko puskee tai on poikittain ja kesällä sit "kahnuttaa" kun marketin pihassa yrität saada autoo parkkiin siinä kiroilun ohessa kun ei meinaa kääntyä
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehkä laiska auto+kuiva asfaltti on ainut missä avoin perä on parempi kun ei jaksa sutia kempillä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ai, no sitten. Ajattelin alunperin, että kysyjä haluaa ajaa turvallisesti. En ymmärtänyt että autolla ajetaan kokoajan sutien. Silloinhan toki on ihan sama mikä lukko siellä pyörii, kunhan molemmat fillarit suttaa. :D
     
    Aslak ja Rotten tykkäävät tästä.
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mie ymmärsin et kysyjä haluaa lukon!
     
    jorkat tykkää tästä.
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Jos kysseessä C-clipsi perä ,niin sen kun kunnolla hitsailee klimppiin niin se onkin kerrasta kunnossa. Ei tarvi juuri mitään osia siitä enää koskaan irroitella. Varsinkin jos keskitapin vielä hitsaa samaan klimppiin.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!