Kenellä on isoin.., Katumoottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bomber#1, 29.10.2011.

  1. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    C5 Z06:lle
    maksimivääntö oli 5900 kiekalla hiukan harmittavat 989nm.

    Bomberille:
    Kaiken tän pirun väännön ja sohlauksen jälkeen oon kyllä tyytyväinen.
    Ainahan vois toivoa....
    Ne, vastaavankokoset ja edes suunnilleen samoilla puristuksilla, nokalla ja imis kaasari yhdistelmillä kysellyt Ameriikan ja tuttujen koneet anto olettaa tän olosia tuloksia - ei voi valittaa.
    Santala piti erittäin hyvänä saavutuksena tota +800nm alkaen 2800rpm.
    Ei ois nokka lapun mukaan kuulemma uskonu, että alkaa tuottaa noin alhaalla.

    C-bargelle:
    Tuleeko tohon wedgeen mikä imis ja kaasari(t) ?
    Meillähän tuo konepellin alle tavote, joka nyt siis saavutetaan, rajotti tota potentiaalia x määrän.




     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siihen tulee normi B1 single plane ja dominaattori, eli mahtuu konepellin alle (jos se on tarpeeks korkee :D ). No, mut näkee sitte, toivottavasti ennen kevättä.
     
  3. devilman

    devilman 3rd gear

    Käytännön kokemusta paljon indy kusettaa mosien tehoissa? Tilasin 572 niiltä.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tiedä voiko tota tavallaan sanoa kusettamiseks eikä ole kokemusta et mitenkä esimerkiks Indyn motti suoriutuu Santalalla. Mut siis periaatteessa mun mielestä noi absoluuttiset luvut on verrannollisia vain samassa tai keskenään kalibroiduissa dynoissa ajettujen kanssa. Dyno on työkalu jolla nähdään erilaisia asioita toiminnasta ja kombinaatiosta ja saadaan säädeltyä, ne lukemat loppupelissä on toisarvosia. Mun käsittääkseni suomen moottoridynot ei ole keskenään synkattuja ja voiskin olla mielenkiintonen asia tehdä vaikka jonkun lehden toimesta "dynovertailu" yhdellä ja samalla motilla.

    Jenkkifoorumien perusteella ei etenkään Indyn tehokkaammissa versioissa oo ylletty ihan likikään mainoslapun lukemia. Suomesta tiedän yhden Kivinummella dynotetun Indymotin joka kait ei ihan tuottanut sitä mitä piti, mut ei kyllä jäänyt mitenkään hirveen kauaskaan.

    Tos muuten yhden erittäin tunnetun jenkkirakentajan sähköpostikommentti sikäläisestä skenestä;

    90% of the guys who want these lunatic street engines have NO IDEA what they are getting themselves into. I can't say this in pubilc as an engine builder but anything over 600 HP on the street is a complete waste of time.

    But if the customer wants it, I'll build it for him!
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ehkä tossa vuodenvaihteessa menee Santalalle dynoon motti, josta valmistaja antoi meille 820 heppasen lapun. Jos siitä tosiaan vaikka 650 irtois Santalalla, niin tyytyväisiä ollaan. Hinta-/laatusuhde täyttyis silti.
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    :rotfl:
    Pitkälti varmasti ihan totta, kun puhutaan kadulle suunnatuista laitteista. Väitän että 98% noista vanhoista katuvessoista ei pysty siirtämään yli 550heppaa ja yli 700Nm katuun ilman jotain "kilpuri" alustaa ja metrin leveitä sliksejä, siis lapa pohjaan painettua.

    Omalta kohdalta täytyy olla tyytyväinen tohon isoon loivaan pakettiin, mikä toimii ihan ok "tyhjäkäynnillä" pöristellessä stadin ruuhkissa ja cruisingeissa. Kilsoja on tullu mittariin reilut 1000mailia...
    Niin ja mikä tärkeintä pallo palaa tarvittaessa kaasulla ilman jarrua vasten homoilua. :wink:


    Onnittelut Kimmolle kovasta tuloksesta, onko haaveena päästä "daytonalla" kokeilee seisovaa mailia tai stripille, vai pitikö saada vain enemmän kuin muilla? :poff:
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Pohjanmaalla missä kaikki on vähän suurempaa bongasin kesällä Seinäjoen vauhtiajojen parkista seiskakymppisen Challen jossa oli 572 kuutiotuumainen Hemi keulalla pumpulla höystettynä.

    Omistajan mukaan plus tuhat heppaa ja vääntöä karmeesti.

    Paketti oli sen verran vakuuttavan näköinen, etten kyseenalaistanut kuulemaani..
     
  8. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Samaa mieltä pitkälti edellisten kanssa.
    Tuskin tolla voimalla hirveesti kadulla tekee, saako pitoa näillä meidän katuvessoilla radallakaan, mutta jos nyt edes ohitukset onnistuis :wink:

    Mullahan oli aiemmin "700 ameriikan hevosta".
    Se on koettu, joten tavotteena oli enemmän, ei enemmän kuin kellään ikinä...
    Sripille meen takuulla, mailikin kiinnostaa.

    [/quote]
    Onnittelut Kimmolle kovasta tuloksesta, onko haaveena päästä "daytonalla" kokeilee seisovaa mailia tai stripille, vai pitikö saada vain enemmän kuin muilla? :poff:[/quote]
     
  9. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Hyvaa ystavaa lainaten "se on ihan kiva tietaa mita siella pellin alla tai paalla on, vaikka sita ei koskaan tarviis kayttaa". Ja eiko osa hommaa ole puhdas visualiikka, naky ennen kulkua vaimitensenytmenikaan
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Lukuja?
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kuulin vahvoja huhuja, että eräs herra B. olis käynyt penkissä ja tuloksena 1:llä alkavia lukuja? Vahvistaako joku tämän huhun ja kertoisi lisää...
     
  12. 6v92

    6v92 1st gear

    1100 ja tonnilla kaasua reserviin.
    B
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Oho, missä penkissä kävit, oisko lappua tai numeroita laittaa tänne, minkä kokoinen kattila ja milla spekseillä?
     
  14. 6v92

    6v92 1st gear

    Konola racing tukholmassa ja lopetettiin tohon vaikka käyrä nousi koska tämä riitti ilman kaasuja meille. Ajetaan parilla foggerilla sitten jossain isommassa penkissä jos on tarvetta. Ja konehan on perus 600 predator bensalla.Laitan Jykälle laput kun nähdään.
    B
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    :rotfl:
    Juu, ihan perus settia :rotfl:
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nunni, tos on dynolappua B:n mosasta:

    [​IMG]
    Dyno kait rupes kakistelee tos 7200:ssa ja siks sitä ei vedetty pidemmälle, pikkasenhan toi oli viel nousussa teho mut missä se taite sit tulee, jäi arvailun varaan. Tollasenaan ajaa kuitenkin vallan hyvin tarkotuksensa.

    Vertailun vuoksi tossa aikalailla vastaavantasonen motori mut B1 kansilla. Kumpikin motti on ns "perusmoottori", eli ei mitään pro stocktasosta hörhellystä vaan hyvillä perusosilla kasattu huoltovapaa "brakettimotti" jotka kumpikin suunniteltu kaasukäyttöön. Mut näkee hyvin et mitä kunnon kannet merkitsee..., tollaset Predatorithan olis tarjolla tuolla myyntipalstalla...

    [​IMG]
     
  17. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Konis sano et mahtuu dynoon enemmänki suomesta moottoreita :D Ei haluu ajaa paljoa yli 1200hp motteja kun "naapurinpoikien"dyno tehty enemmänkin niille isompitehosille.Vahva on b:n mosa,oli koniksellaki mairea hymy ku mopsi työns hyvät lukemat.Perjantaina sillä on 2kpl 572 hemiä jarrussa joista toinen on kuulemma kaupan.
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Vai sellainen "real street"motti partacudaan? :rotfl:
    [​IMG]
     
  19. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ja taas on huhut lähtenyt liikkelle, että yksi mystinen 15 vuotta sitten rakennettu mopen isolohko on helmisen pajalla paljastunut korkeapuristeiseksi stroukkimotiksi? Seuraavaksiko samaan kattilaan lisää kuutiotuumia ja ahdinta päälle?
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei ehkä ihan suurimmasta päästä moottori, kori voi ollakin, mut väittäisin et yks tehokkaimmista kävi eilen ekaa kertaa! Teho alkanee ykkösellä, seuraavaa numeroo voiki sit arpoo enempi.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!