Kenellä on isoin.., Katumoottori?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bomber#1, 29.10.2011.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    no mihin sinä laitoit sen hemi koneen siitä moparista ,mikä oli paikalla kun kävit Kalajoella kiihytys päivillä toissa kesänä.Olikohan se sitteki toissa keänä,ku toi aika menee sitä nopeammin mitä enempi tulee ikää ,että siitä sinunki kerkeämättömyys johtuu.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos katsoo taulukosta niin huomaa et 5.0 tuottaa samat kuutiot ja samat paineet. Erona on et 8.3 kärsii pyörittää 11.000 kun 5.0 pyörii 18.000

    http://www.whipplesuperchargers.com/pro ... rodID=1162

    kannattaako maksaa ylimääräistä koska "bigger is better"?

    No fence, guy's ;)
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    taian sekoilla et sinä varmaan sitä hemiä ole mihinkään hävittänyt.
     
  4. challenger500

    challenger500 3rd gear

    Eihan se tietenkaan kannata, vaan veikkaampa, etta samalla tuotolla toi 5-litranen lammittaa enempi sisaansyotettavaa ilimaa. Tota isoa tarttee vaan pyorittaa sen verta verkkasemmin, ei tartte niin hikoilla ku saunassa.
    Ihan vaan sellanen, etta taalla viime kesana oli sellasen 2kk putkeen +35C ja parhaat paivat paukutettiin +40 tienoilla.
    Vegasissa kun ajattelin kayda stripilla testaamassa niin siella on kesalla mukavat +45 astetta.

    Eli optimoidaan nyt kaikki lamoptekijat minimiin, vaikka metskuruutta laitetaankin kyytipojaksi.

    ja ONHAN SE KOOKAS nyt aina nayttavampi, ei viitti piilotella herkkuja pellin alle. Tonnin saasto taysin vaarassa paikassa :D
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    siinä 57:ssa chevyssähän joka oli drag viikoilla oli aluksi 5.0 ja nyt on ollu jo pari vuotta 8.3:n jostain syystä. ei niissä pahasti ollu hinta eroa kun silloin niitä kyselin mut kumpikin kivoja ellei jopa mukavia :)
     
  6. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Riippuu moottorin koosta. Jos joudut pyörittämään pienempää maksimivälityssuhteella saavuttaaksesi halutun ahtopaineen, niin isompi on ilman muuta parempi. Juurikin tuon ilman lämpenemisen takia.
     
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Alle 621hp tuloksia ei kuulemma edes ilmoiteta tänne? :poff:
     
  8. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Höh,kai ny yli 621hp pitää nooooin isoissa moteissa olla ku pikkulohkoistakin lähtee helposti se..:))
     
  9. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Ei tainnu lähtee ku o nii hilijaista? :poff:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eihän mitään tollasia tavoitteita ollut sentään ajokäyttöön tulevalta matkailumoottorilta. Tavoite oli saada saman verran tehoa mitä tehdas ilmoitti vuoden '70 magnum moottorille, ja se tavoite saavutettiinkin, eli leimakelponen peli. Eikä tarvi varsinaisesti huudattaa, 375 heppaa täytty 3200 kierroksella. Kierroksia nostamalla sitten voi tarvittaessa ehkä löytyä enemmänkin, korkeemmalle kuin 5800:n ei vedätetty ja ainakin siihen asti käyrä oli nousujohteinen.
     
  11. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Hyvä,varmaankin mukava ja hyvinvääntävä katumotti.
     
  12. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear


    Onkos nyt kyse samasta turuun kupeeseen tehdystä -70 challen kattilasta ku mulle tuli meilissä arvot ja käyrät, sehän oli hyvä museo motti pojille, jos sama kyseessä.
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Turun kupeessahan kaikki on enempi-vähempi, mut ehkei toi ihan museomotista mee ainakaan museoautotarkastajan mielestä. Vaikka muuten osiltaan kyllä. Toi on ihan ajokäyttöön tehty perusmotti missä remmi tuo enempi katu-uskottavuutta kun ylipainetta.

    [​IMG]
     
  14. Fuell

    Fuell 3rd gear

    Ei se lähes kolmemetrinen karpaasi jostain syystä haluu huudella täällä, mutta saattaapi olla että jos esim. Kiikkalassa teijät samalle viivalle sais niin saattais tulla tyylikäs ja mielenkiintoinen lähtö, ja kyllä massit löisin kuitenkin tehojen puolesta kaukaisen sukulaissielun puolesta likoon, ja kun ei ne takagummitkaan varsinaisesti mitkään sirkkelinterät ole.. :D
     
  15. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear


    No ei ollu sama motti, sekotin ku niilläki oli just dynolla ihan peus 440:nen, mut onhan toi teitin kone ihan eri luokkaa ja aina niin komee ahtimen kaa, bojot sille.
     
  16. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

  17. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    8000rpm, voi kuulostaa aika jännältä :eek:
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Takas kotimaisiin kattiloihin.

    Ilmeisesti meillä on taas yksi yli 1000hp katu-auto lisää kaduilla...
    Oisko siitä dynolappua nähtävillä jossain?
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    MOPAR - mikäpä muu!
     
  20. chevy thunder

    chevy thunder 3rd gear

    Tarkoitatko b1 sitä yli1000 hp kaasuilla vai ilman
     

Kerro tästä muillekin!