Kenellä on isoin.., Katumoottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bomber#1, 29.10.2011.

  1. Puutera

    Puutera 3rd gear

  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikö tollasta ole vielä missään Voort rodissa :eek: .
    1100cid jne. :rotfl: .
    [​IMG]
    Siis täällä.
     
  3. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Rupee oleen nää 572 yms noitten edellä mainittujen rinnalla pikkulohkoja.
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Noi Pakosarjat hengittää varmaan hienosti ton kokoisessa kattilassa. :rotfl:


    Tosin taitaa kuvat ja linkit olla kaukana katuautoista ja suomalaisista laitteista? :odroll:
     
  5. pr67

    pr67 1st gear

    [​IMG] 8)
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Selvasti katuauto kun on varakummikin mukana :lol:
     
  7. pr67

    pr67 1st gear

    Joo, hyvin huomattu :D
    Tämä on kyllä lipsahtanut aika pahasti alkuperäisestä aiheesta :oops: , mutta oli jotenki pakko :wink:
    Jos jollain on aitoja Tudorin peltejä(huonojakin), niin laittaisin mielelläni tuohon 4-ovisen ruosteisen korin.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Taustalla myös Caterpillarin V8. Tällä pajalla ei näperrellä, ilmeisesti.
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    :eek:
    Maailmanhieno !!!!!!!!!!!
    :eek:

    Tulee mieleen yhen vanhemman harrastajan luonnehdinta yhdestä harrastevehkeestä: "...pelkkää konetta ja takapyörää..."

    :wink: :wink: :wink:
     
  10. Fuell

    Fuell Gearhead

    Jaahas!!!No pitihän se arvata! :D
     
  11. challenger500

    challenger500 Gearhead

    eikai siella neuvostovenajan osavaltiossa enaa kukaan aja alle 500 kuutioisella, tah?!?!
     
  12. challenger500

    challenger500 Gearhead

    eikai siella neuvostovenajan osavaltiossa enaa kukaan aja alle 500 kuutioisella, tah?!?!
    toki ma aion vaan tollasella 540 cruisailla, isompaan ei riittany pakka 8)
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ajellaan alle, ympäri vuotinen käyttis ei ole ku 445cid.

    Isompi kalliimpi, ihme juttu?!?!?

    Pari vuotta sitten tein 525cid BBC ja samalla rahalla olisin voinut tehdä vastaavan 632cid mut omistaja sano et pienempi riittää, kai ajatteli et 8-71 ahdin jää muuten pieneksi... :rotfl:
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hurjaks menee:

    - aikoinaan ei ollu stroukkikoneita Kekkoslovakiassa kadulla oikeestaan ollenkaan.
    - sitte alko huhut liikkua Chevyn isolohkon "Riolon" isosta padasta, muistaakseni 509ci (?)
    - samoihin aikoihin alko kai pikku-Chevyihin alkaa saada 383-stroukkisatseja
    - ja sitten muita merkkejä, kiihtyvällä tahdilla.

    Siis kadulle ja Suomeen. Kai gurut tiesi stroukkauksesta jo harrastuksen aamuhämärissä, mutta ei kai Sovjet Finlandian peräkylissä oltu pahemmin noista vielä kuultu, saati nähty?

    - ja nykypäivänä joku 500cid alkaa olla ihan normi isolohkon koko?
    - hah, vakiokokonen isolohko on kohta harvinaisempi kun stroukatut kaverinsa?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näihän se tuppaa menee. Ainoo mihin oli muinoin suht järkihintasta stroukkikamaa tarjolla oli nimenomaan leetukka. Fordista sai kans yli 500:n suht helposti käyttämällä vihollisen veivejä, ylikokoon poraamalla ja kampuraa offset hiomalla.Sit kun noita stroukkikampuroita utli yleisemminkin, ni ihian perusaksilakin makso esimerkiks mopsiin luokaa 1200$ ja vieivit saman verran. Kiinassa valmistuttaminen sitte mullisti ton stroukkihomman, tuli kysyntää hintojen ollessa asiallisempia ja tarjontaa sitä kautta myös. Täl hetkellä sitte oikeestaan vaan lohkohommelit jarruttaa tota isojen stroukkerien tekemistä, ne kun tuppaa vaatimaan jonkun aftermarket kötöksen jotka esimerkiks mopariin on luokkaa alkaen 3000. Eikä mopsista toki muutenkaan järkevästi saa paljon yli 622:sta jolloin rupee olee nokkakontaktia. Raised cam lohkolla sit vähän lisää.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei pidä unohtaa Mopen 400/500 muutosta joka ei myöskään ole kallis toteuttaa. Toki toimivat kannet maksaa mut ei 500sen tekeminen.

    Itse en nää mitään järkeä rallimoottorin teossa et laittaa kalliit stroukkiosat vakiolohkoon kun sitä ei ole suunniteltu siihen tarkoitukseen. Ei se siinä enää pitäs lohkon osto tuntua, tai siitä pitäs lähtee et sellaiseen tekee.

    En toki paljoa perusta jenkkien tarvikelohkoistakaan. Ne on suht hyviä projekteja.

    Toki isolla summalla (ehkä) saa kunnollisen. Varmaa se ei ole.

    Isojen poikien billet-olevinaan chevy motit on asia erikseen... Ne joissa chevyyn käy jakopaan koppa tai vesipumppu.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, siin on vähän sama kun et laittais porotokka yläkerran ja nokan vakio alakertaan. Lohkohan on hyvä silloin kun se toimii, ei sen tarvi erityisen kallis olla tai muutakaan, mut ne ominaisuudet joita kaivataan, tiiviit sylinterit ja riittävä kestävyys. Mopsin 400-500:kin on aina vaatinut ton aftermarket aksilan, eli ennen kiinan osia oli sekin kallis. Enennku mopar performance toi omat akselinsa markkinoille oli valinnanvara aika lvähissä; 470 motin sai 400:sta laittamalla 440 aksilan ja offset hiomalla kaulat letukan mittoihin. Ja sit muuten käytettiin joko hitsaamalla stroukattuja akseleita tai ääritapauksissa vanhoja TF-akseleita jos suht budejtilla tehtiin. Billettiä on tietty saanut aina. Mut ei silloin ollut oikeen kansia eikä mitään muutakaan.
     
  18. Duster 440

    Duster 440 3rd gear

  19. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Kas kun tätä ei ole kukaan käynyt hakemassa ????

    Stora stygga Fååården Säljes
    Annonsen blev inlagd från Stockholm 21 November 18:55 (83.183.178.78)
    Kryssa för och tryck på för att anmäla denna annons.

    Pris: 85000



    Är / Passar: DeTomaso | Modell: | Årsmodell: 2011


    Synd att ingen hajar hur ball det e med stor Fååård! hur som helst- 703cui, ford motorsport alu block 4,615 borr, Venolia klubbor, Grp alu stakar, Bryant vev 5,25, belt drive till kam, Cam motion roller cam, Billet fabrication delbart alu tråg, 4 stegs torrsump m moroso alu tank, ati damper, msd cranktrigger, el vattenpump, Trick flow A460 toppar portade, Comp cams stålvippor m gördel, Sheet metal insug m 2x1150 garry Williams dominator, Msd fördelare, 2,5" headers...

    Motorn är nyligen servad m borrning med nya kolvar, lager , ringar, ventilfjädrar mm medföljer även en del reservdelar samt en extra kam med lite annan karaktär,är helt komplett och startklar, 1067hp och vrid som en isbrytare, priset är pinsamt löjligt låga 85000:- byte kan va intresant om det är något som faller mig i smaken....
    Pris: 85000
    Kontaktinformation
    Chribbe
    0704135563 |
     
  20. pr67

    pr67 1st gear

    Chevyyn pystyy tekemään kohtuu ison myllyn kohtuu budjetilla, kun on aikaa keräillä palikkoja kisaukoilta. Vähän voi joutua kauloja hiomaan ym pikku fiksailua ja sovittamista. Itte oon keränny 5-6 vuotta ja nyt alkaa olla aika hyvin osat nipus. Korotetulla nokkalinjalla olevan ehjän/korjauskelpoisen lohkon löytäminen on melkein se hankalin homma. Toki pitkät teräs kanget tuntuu olevan kiven alla, enkä mitään tunnit täynnä olevia alu versioita haluaisi laittaa. Jos jollain on BB Chevyn laakereille pitkät kanget, niin olisin kiinnostunu, pituus muistaakseni jotain 7.27"
     

Kerro tästä muillekin!