Kertokaa fiksulle nelivedosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Karpov, 10.12.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hinta ok, vaihteisto ei :(
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ville400, rane58 ja Ana67 tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    :(
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Oli Kuusamossa yön aikana hieman tuiskuttanu mökkitielle lunta..
    [​IMG]

    Enimmillään kinosta oli puoleen reiteen..
    [​IMG]

    Aika matalahan tuo Jeeppi meillä on, pikku renkaat (215/65-r16), vakio korkunen alusta, ei lukkoja akseleissa ja jäykkä nelikko. Ihmeen hyvin se silti näyttää jykertävän paksunki kinoksen läpi kun malttaa olla kaivattamatta sitä kiinni.. Useamman kerran piti ottaa eestaas ku alko näyttämään että pysähtyy vauhti. :D

    [​IMG]

    Sinänsä mukava oleskella talvellaki tuolla mökillä ku tietää pääsevänsä sieltä luultavasti poiski ilman rattoriapuja. Tosin on sitä lunta joskus ollu ikkunan alalaitaan asti ja sillon piti kumpparit ja lapio kaivaa kaveriksi. :)
     
    rane58 ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyl sil aika lujaa pysty ajelemaan ilman mitään ongelmia; Borg-Warner 1305/1339 hoiti homman himaan... Itellä oli vielä tuo 1339 versio alennusvaihteineen Wagoneerissa kera 360 4V motin, hauska lelu. Armoton janohan sillä oli mutta kyllä liikahti kelillä kuin kelillä :)
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Juu wagoneer ensimmäinen 4wd jolla voitettiin rallin mm-osakilpailu, sen jälkeen neliveto kiellettiinkin lähes kymmeneksi vuodeksi kunnes audi sai omansa valmiiksi;)
     
    rane58 tykkää tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu, mukavuudesta joutuu maksamaan. Olisit heti sanonut että aiot osallistua endurance-, ralli- ja pisaralla pisimmälle -kisoihin.

    P.S. Tsekkaa yv siitä miten Volkkareista puhutaan palstalla.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yv? Ei näy


    Eniten siinä vagin automaatissa vituttaa se kun siihen ei voi luottaa ja kallis korjata. Ja toiseksi se että syö suorituskykyä kunnolla.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Selityshän se on toikin..... :lol:
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä koskee siis vagia.

    Oikeesti monta sekuntia syö kiihtyvyyttä jne.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lol joku vag
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    ^^ Juu juu........ vagia vagia!!

    Tarkoitin että selitys se on toikin, että vagissa kiihtyy vaan kuski...
     
    atobee tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ha ha haaaa.


    Niin ja pertsalle vielä! Jos joku lutvikkaan manuskan tekee niin se on vag.

    Äiteenkin v6 4motion vetää kolmosella kadun kulmat ja muutenkin tosi vähällä vaihtamisella.



    Okei miks en oo sitä kokeillut ja koko topic? No siks kun vittu porissa ei oo talvi.


    Paitsi nyt näköjään on.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo olikohan 2 s eroa 0-100 kiihtyvyydessä automaatin ja manuaalin välillä. Tosin manuaalin kuljettaja täytyy mentaaliharjoitella suoritus etukäteen, keskeyttää kaikki elintoiminnot ja komentaa perhe hiljaiseksi toimituksen ajaksi. Kun automaatin kuljettaja oikaiseen oikean nilkan ja vasemman etusormen (nenää kaivaakseen).

    Muoks. Tuon mukaan ei ole kuin 0,9 s eroa: https://www.auto-data.net/fi/?f=showCar&car_id=28385 Minusta manuaalissa (siis siinä kirjassa) oli luokkaa 2 s, mutta en nyt viitsi lähteä tuonne pimeään ja kylmään tarkistamaan.
     
    SauliK ja rane58 tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se minustakin 2s luokkaa oli.

    Se on totta että monesti manuaali vaatii hyvät vaihdot että pääsee tehtaan aikaan. Esim tossa v6 on aika pitkä ykkönen, joten se ei vaadi kun yhden vaihdon 0-100kmh. Ja sutimiseen ei mene potkua niin voi antaa kunnolla sikaa.


    Automaatti silti hidastaa myös vaikka miten sillä kiihdyttelis, YouTubessa hyviä videoita kun se vaan syö potkua.

    En tiedä miten sittwn 3bgssä toimii, uudemmissa vähän heikko tuo käytettävyys muutenkin monessa ja viivettä ja jopa pientä nykäystä lähdöissä.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eik sit muuta konsernia ole maailmassa kuin vag?

    valitse kaksi

    Vag
    Laatu
    Automaatti
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan niitä. Lähinnä nyt vaan oli skismaa automaagista mitä en paatuneenakaan vag miehenä huoli vagiin. Toki muihin, huomenna tai siis tänään myöhemmin pikapin kimppuun 3+od ja hyvin toimii :cool:
     
  18. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Paitsi jos Grand Cherokeessa on NP242-selec-trac niin voi ajaa pelkällä takavedollakin.... :cool:
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    tai jos on takaveto grandi, ni ei paljoo muulla ajellakkaan!
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep. Meillä on vielä yksinkertasempi NP231 eli Command-trac. Ilmeisesti aika harvinainen Grandi tuolla jakolootalla, kun ei ole toista tullu vastaan. Tuo taitaa olla vissiin myös kestävin noista Jeeppien jakolootista, yksinkertaisin se ainakin on. Haluttu se tuntuu olevan ku sitä on yritetty ostaa pois, (autoa ja pelkkää jakolootaa). Vois se SelectTrac ehkä olla käytännöllisempi, mutta eipä ole mulla sille fulltimelle tarvetta..

    Sillon oli oltiin ostamassa tuota Jeeppiä ni ei mulla ollu niistä juuri mitään hajua. Paikanpäällä netistä tutkin että mikä jakoloota vastaa tuota kepin kaaviota. Sitte ku tajusin että siinä on yhtä pöljä nelikko ku rattorissa ni alko heti kiinnostaa enempi. :D

    Itteä eniten autoissa iskee just yksinkertaisuus, mitä yksinkertaisempi tekniikaltaan niin aina parempi. Mä vihaan kaikkee abs, esp yms hömpötyksiä. Varsinki nämä ihan uusimmat autot puistattaa joissa on kaikkee kaistavahtia, hätäjarrua ja kaikkee semmosta turhaa joka vaan tekee kuskeista entistä välinpitämättömämpiä ku ne hoksii että entistä vähemmän niillä tarvii itse laittaa huomiota itse liikenteeseen ja ajamiseen. Niiden kans kaikista tulee vaan kädettömiä zombieta jotka kuvittelee että se auto pelastaa heidät kaikista tilanteista ja he voivat aina ajaa nilkka suorana kelistä ja tilanteesta riippumatta.

    Oon törmänny kohtuu tuoreiden autojen omistajiin jotka ihmettelee että miksi menee kierros jarrupaloja talvessa ja kiekka levyjä kahdessa vuodessa. Talvirenkaat kestää vain kaks talvea ja kesägumit yhen kesän. Sitte jotku kummastelee kun levyt välillä talvella savuaa ajon jälkeen, vaikka ne ei jää muuten laahaamaan. Oon käyny sitte kyytissä, ni voi ristus sitä ajotyyliä, kaikki mutkat aina pienessä nelipyöräluisussa hirveellä vauhilla, mittaristossa vaan vilipattaa valot ku auto yrittää pitää meitä tiellä.
    Sitte ku sanoo syyn että miksi se kuluttaa niitä jarruja, eivät millään meinaa uskoa että heidän ajotyylinsä syynä. Hetki pitäny selittää että niiden jarrujen avulla se sinua yrittää pitää tiellä ku meinaat muuten mennä lepikkoon. Tää oli että.. o_O :eek:
    Tämmöset urvelot sitte jollain vanhalla 'old school' autolla ni lepikossahan ne on alta aikayksikön.

    Sorry, meni taas hiukkasen OT..
     
    rane58, Volvo_5.7, saresks ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!