Kertokaa tyhmälle suorituskyvystä, teho/nm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 14.11.2017.

  1. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Teollisuudessa jotain höylän syöttölaitteita on tullut väsättyä niin että syöttölaitteen moottorille
    Laitetaan semmoinen taajuusmuuttaja jolla rajataan moottorin virta maksimiin ja esim höylän sammuessa syöttölaite jää painamaan lankkua täysillä höylään eli sähkömoottorin akseli ei pyöri..
    Ainoa vaan että moottori tarvitsee erillisen jäähdytyspuhaltimen kun mottori muuttuu lämmitysvastukseksi kun se ei pyöri sitten höylän tai loppulinjan käynnistyessä lankku lähtee nätisti liikkeelle eikä jää rakoa lankkujen väliin höylän sisään mennessä kun höylä haukkaa aina ensimmäistä ja viimeistä lankkua ja sitten on se lankku pilalla.
    Ja esim koneenkäyttäjien ei kahville tai ruokatunnille mennessä tarvitse sammuttaa kuin höylän vetolaite syöttölaite saa jäädä päälle. Moottori kun ottaa virtaa sen nimellisvirtansa verran niin ei sillä ole väliä pyöriikö akseli eli roottori tai ankkuri siellä sisässä
     
    Muokattu: 11.12.2017
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kuvia:D:D:D:D:eek::D:D:eek:
     
  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Juurikin niin 2=3000 4=1500 6=1000 ja 8=750rpm noin niinkuin suunnilleen. Jos oikein muistan .Lue en viitsi tarkistaa:rolleyes:
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ja vitut, jos lyö lämän tiskiin ja ahdot nousee tappiin niin silloin siellä on maksimitehot per rpm. Mulla käyttis vetää ahdot täysille kakkosella eli about sekuntti kiihdytyksen alusta.
    Olet kyllä oikeassa että pintakaasulla kone ei anna maksimitehoa.... rakettitiedettä? T:99% kuuluva.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos on tarpeeks laiska (hyvä) diesel niin mennään koko ajan maksimi savulla ja maksimi tehoilla:odbiggrin:
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli 2.5litran nelipyttyinen manuaalipaku 140hv/340nm. Ohjelmoituna 173hv/430nm maksimiväännöt tuli muistaakseni 2250rpm ja pysyi yli 400nm punarajalle asti olikohan 5000rpm. No se rupesi vetämään vasta kolmosella ja se 3tonnin kärry perässä kärryä ei muusta huomannut kuin savun määrän noususta kiihdytyksessä.. muuten oli vetoja samalla lailla
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olisko sulla joku sekopäinen moottoriohjaus mikä rajottelee omiaan?
     
  8. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Tuohon vääntöön,65 hp ja full pull... Mitenkähän tuon dynottaisi?
     
    DX, Vuokralainen, jorkat ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    En tiedä oli vakiosta modattu.
    Nykyinen 5.7 hemi diablosportin ohjelmalla on myös erilainen kun lähtee valoista lämä tiskissä mitä 60km vauhdista. Tosin toisella saitilla sanottiin sen johtuvan oppivasta vaihdelaatikosta
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Moottorisahallahan on helposti joka pölli täyskaasu dyno pull. Omakin kestänyt varmaan tuhansia dyno pulleja. Välillä mennään väännollä ja välillä teholla, joskus molemmilla, kaasu aina pohjassa. No ei aina. Jopa ilman voitelua kun menin kerran kaataan väärästä kannusta. Hirveetä rääkkiä. Hauskaa etsiä sitä optimitehoaluetta.
    Joko mopot mainittu?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    veneenmoottoreillakin dynopulleja jotka kestää välillä tuntikausia
     
  12. jorkat

    jorkat Gearhead

    tuon paremmin ei voisi vääntöuskovaisille hieroa naamaan, että ilman tehoa vehkeet ei todellakaan hyökkää.

    ton voi dynottaa inertiadynolla ihan helposti tai sitten laittaa sen kiskomaan jotain taakkaa ylöspäin maasta ja laskee aikayksikössä tehdyn työn.
     
    DX tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    me ollaan ajattomia ikinuoria niin meitä ei oikeen nää aikayksiköt kiinnosta toisin kuin kaltastasi jota ajan hammas nähtävästi on syönyt.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika on vain sana.
     
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    vähäinen teho ja suuri vääntö ovat nuoruuden tuhlaamista
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onneks mulla on vähän tehoa ja vähän vääntöä
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Elät aina täysillä?
     
    sdfsd ja jorkat tykkäävät tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joo, kaasussa on vaan kaks asentoa, pohjaan ja ylös ja silti ei meinaa liikenteen mukana pysyä
     
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    opettele seuraavaksi vaihteiden käyttö
     
    sdfsd tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    väännän sut pian teholle
     

Kerro tästä muillekin!