Keskellä korpisuoraa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tst, 21.1.2008.

  1. tst

    tst Gearhead

    tuli mieleen että jospa kulkine hyytyis tähän ja iffikin perui täyskaskon hinausturvan tajuttuaan että tuo pikappi onkin kuorma-auto :mad:
    Onkohan muilla vakuutusyhtiöillä samoin vai olisiko päivityksen paikka?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    vakuutus

    Taidat hinata kaskosta säästyneillä rahoilla pari kertaa...
    Jos ei kovin arvokas / uusi peli niin itse en maksa kuin pakollista liikennevakuutusta. Ja kun noita arvokkaita ja uusia ei ole omassa pihassa kuin tuttavilla. Mutta vakuutuksiahan aina kannattaa kilpailuttaa, kunhan vaan malttaa vertailla huolellisesti.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    ^ Eipä se osakasko hirveitä maksa,ite oon pitkään jo pitänyt kaikkissa autoissa sitä sen jälkeen kun yx käyttis kärähti konehuoneesta jolla ei sattuneesta syystä ollut palovakuutusta :mad:

    Otapa selvää muista yhtiöistä!
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ottakaa selvää kaikki ehdot... useimmissa osakaskon edut päättyy sinä päivänä kun auto täyttää 15vuotta. Meillä auto oli edellisenä päivänä viettänyt synttäereitään kun vesipumppu kilahti. Täytyi itse hinailla.
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ainaskaan Tapiolan osakasko ei kata kuorma-auton hinaamista. Tää selkis mulle, kun otin MB508 vakuutusta pari vuotta sitten. Tiskillä kyllä kysyttäessä sanottiin mulle, että ehdot olis samat kuin henkilöautossa, mutta kannattaa tosiaan lukee ne vakuutustarjoukset ihan itse.

    Kun toi kuitenkin on käytännössä on pakettiauto, sen hinaaminen maksoi 95 euroa viime syksynä. Kyseessä oli joku lähihinaus, kun piti saada peli korjaamolle murtovarkaan näpelöinnin jälkeen. Hinuri oli normaali hinausauto, jossa on vetolavan tapainen systeemi, eli marsu kulki nätisti hinurin lavalla koko matkan.

    Valottoman ja käytännössä jarruttoman pakun hinaaminen omatoimisesti olis voinut tulla taajamassa paljon kalliimmaksi, varsinkin kun poliisillakin sattui oleen joku kampanjapäivä just silloin.
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    ja sit tarkkana!! kun kyseessä on kuorma-auto... hinaus voi maksaa maltaita??
    firman MB 609:sistä(6tkg auto) paukahti pinjoni poikki anikaistenmäessä(turussa)... hinaus makso keskeltä mäkee---}tyhjälle tontille 400€?????? matkaa 400m :poff: koska kyseessä on kuormaauto ei ollu kaskoa eikä osakaskoa..... turusta kotiin auto talutettiin sit tutun hinurinperässä...

    ... ja sit on kans nää kuormaautot(ilmajarrut ja yli 12t) mitä ei saa hinata pitkin kyliä ilman toimiluvalla olevaa siirtofirmaa tai muuten tulee "nasset" ja rankasoo :D
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tai kun täyttää 10. Sen jälkeen ei saa Ifissä autopalvelu plussaa osakaskoon. Voimassa oleva plussa katkeaa saman vuoden lopussa kun tulee kymppi täyteen. Täyskaskoon sen kyllä saa liitettyä vanhempaankin.
     
  8. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    En mää tienny tuollaistakaan. Kyllä mää oon hinannu kuorma-autoa ja semmosta linja-autosta tehtyä matkailuautoakin ilman mitään tollasia firmoja :oops:
     
  9. bootsi

    bootsi Gearhead

    Olipa hyvä tuuri että hinausfirma oli noinkin lähellä, ajatella jos se oliskin joutunut tulemaan jostain kauempaa. :poff:
     
  10. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Eihän tuossa lue että se hinausfirma olis lähellä ollu. Jos auto on levinny keskelle mäkeä ja hinattu sinne ylös? ja pois tieltä
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vielä kaksi vuotta sitten Tapiola korvasi G30 Vanin hinaamisen....
     
  12. bootsi

    bootsi Gearhead

    Niin, mutta ihmeteltiin hintaa 400m. hinaukselle. :wink:

    ilmaiseksiko se hinausfirma tulee paikalle, oli sitten kauempana tai nurkan takana hinattava kohde?
     
  13. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Kyllä meillä hinaillaan matkalla uupuneet työvehkeet puominokassa omalla kuoma-autolla. Ei onneksi kovin usein :D
     
  14. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    En tiedä, mutta tuo on joka tapauksessa kova hinta :eek:
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    ......no senverta täytyy sanoo et oli ilta noin.....puol9:si.. jos sen voi yö lähdöks laskea 8)

    mut kallis oli... eikä perän rattaat maksanu kuin 700.......et oli hyvä turun keikka!

    ois ollu kiva tietää mitä olis maksanu saman firman vehkeellä ollu omalle pajalle saloon......3000€ :rotfl:
     
  16. RB-440

    RB-440 1st gear

    Jos ne ei huomannut että sulla on kuorma-auto, tai sulla on jotkut vanhat ja paremmat sopimukset. Tai letukassa pienemmät painot. Mulle ei ainakaan toi tarjottu osakasko olis korvannut kokonaispainoltaan 5500 kg Mersun hinaamista, vaikka ton mallin vois vielä muuttaa alle 3500 kg pakettiautoksikin. Tän ne mulle myönsivät konttorissakin, kun luin tarjouksen ja kysyin asiaa.
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No oli vähän vanhemat sopimukset...
    Tai ehkä myös se etteivät sitä kuorma-auto osaa huomanneet.
    Jo sen pitkän kuljetuksen takia kun piti vaivata päätä omalta ja Tapiolan osalta.
    Kun oisi ollut lähempänäkin korjaamoja, mutta pitkällä jonotuksella...
    Auto firman käytössä, ja saatava liikkeelle nopeasti.
     
  18. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ja voi muuten olla, että tollakin on merkitystä. Firmojen jutut jotenkin monasti tuntuu hoituu jonkin verran joustavammin kuin yksittäisen yksityisen palloilijan hommat.
     

Kerro tästä muillekin!