keskuslukituksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 12.8.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auto on Buick Electra STW -85 ja nyt siitä pitäisi löytää keskuslukituksen moottori tai ohjainyksikkö. Jos joku tietää niin jos ystävällisesti toisi asian julki niin ei tarvisi kaikkia auton ovi yms. paneleita repiä irti etsiessä sitä.
     
  2. koni

    koni 1st gear

    Jokaisessa ovessa on oma 'moottori', sijaitsee suurinpiirtein lukkonupista 20-30cm alaspäin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Konille kiitos ja kumarrus. Elikkä jokaisella lukolla oma moottori... vieläkö sais jostain selville mistä lukkojen moottorit saa ohjaus käskynsä? pitäisi viritellä keskuslukitus pois päältä katsastuksen ajaksi,ne kun napsahtaa päälle samalla kun laittaa vaihteen päälle ja katsastusmies ei siitä oikeen tykkää. Sulaketta on jokseenkin vaikea ottaa pois niistä kun ei oikeen ota selvää mikä sulake on mikäkin. Mutta tutkimallahan tuo varmaan selviää :smile:
     
  4. koni

    koni 1st gear

    MuTu:

    Rattiputkesta lähtee keskuslukitukselle piuhat samasta liittimestä josta lähtee pakkivaloillekin piuhat. Kytkin tunnistelee vaihdekepin asentoa ja näin kytkee sopivia toimintoja päälle ja pois. Tästä sopivat piuhat irtiottamalla katsastuksen ajaksi selviät ongelmastasi. Tai näin ainakin luulisin..
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm.. varteenotettava ajatus, täytyypä tutkailla.
     
  6. Lettu

    Lettu Gearhead

    renault meganessa viksu keskuslukitus:
    - ulkoa toimii vain ja ainoastaan sillä avaimessa olevalla lähettimellä

    - lukossa olevia ovia (tai perälunkkaa) EI saa auki ulkoa käsin jos siitä avaimesta loppuu paristo (/me nostaa käden pystyyn)

    - kummassakaan etuovessa ei ole sisällä lukkonuppia eli jos ovet ovat lukossa ja istut ite sisällä saat ovet auki avaimella jossa on se paristot vaativa lähetin tai oudosta nappulasta heti radion vierestä, jolloin kaikki ovet aukeavat/lukittuvat.

    - jos lähettimen paristot ovat loppu täytyy lukitsematta jäänyt ovi lukita manuaalisesti joko nupista(takaovet) tai sitten painikkeesta joka taas avaa kaikki lukot, avata ovi, sitten painaa sitä uudestaan joka taas lukitsee kaikki ovet (tämä tietenkin lukitsi samalla myös peräkontin) ja sitten astut ulos.

    - Jos tämän jälkeen haluat avata peräkontin täytyy käyttää avaimessa olevaa kauko-ohjainta, joka vaatii tietenkin ne paristot, jotka jo tässä vaiheessa ovat tyhjentyneet----> annat kamojen olla peräkontissa.

    TAI

    - Jos olet jotenkin päässyt sisään ja haluat lähtä ajamaan ja käännät avaimia odottamatta idiootin näköisenä 3sekunttia, niin AJONESTO kytkeytyy päälle. Tämän ajoneston saa tietenkin kytkettyä pois silla kauko-ohjaimella, josta on tietenkin paristot loppuneet jne.. eikun naurun ja ivan kohteeksi R-kioskille kyseleen kahta eriskummallista 3voltin lätkäpatteria.

    OMPA TILANNE.

    ARGH!
    ranskalaista logiikkaa ja automatiikkaaa.. :/


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lettu 2002-08-13 00:32 ]</font>

    ps. mitä tapahtu peruskolulujen oikeikirojutustken opetukselle?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lettu 2002-08-13 00:35 ]</font>
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    No joo.. Rattiputken ympärillä oleva muoviverhous on melkein yhtä luuta. Hankalantuntuinen purettava, ottaen huomioon saadun hyödyn.. tarttis keksiä jokin muu kikka onkelmaan..?
     
  8. koni

    koni 1st gear

    Ainakin tuo pakkivalon kytkin löytyy kojelaudan alta putken yläpinnalta niin, ettei mitään muovi-verhouksia tarvitse purkaa..
     

Kerro tästä muillekin!