Keskuslukitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Christoffer, 12.12.2002.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Onkos nuo jälkiasennetut keskuslukitus järjestelmät toiminut kunnolla??Uskaltaako lukkopesät hitsata umpeen??vai joutuuko joka kaunis ilta murtautumaan omaan kotteroon?
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Ei tahdo aina toimia nuo alkuperäisetkään. Itse varmistaisin systeemin esim. piilottamalla johonkin sähköikkunoiden napin, tai jos sen saisi samaan kaukosäätimeen. Olis sitten edes joku varmistus.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Miten olis vaijerisysteemi konepellin alle?
    Kyllä mä ainakin uskallan hitsata lukkopesät umpeen.

    Hälyttimenä on Enforcer ja keskuslukkona joku harakirilukko.
    mut mietin akun loppumisen varalta asentaa ryyppyvaijerista kyhätyn avaussysteemin konepellin alle.
     
  4. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    hmmm...mitenköhän tuon vaijerisydeemin voisi toteuttaa siististi?vai minkä meinasit sillä avata?
    Täytyy kyllä varmaan ensin ajella yks kesä lukkopesien kanssa ja kattoo kuis moottorit yms sydeemit toimii.
     
  5. Simo

    Simo 1st gear

    Kyllähän nuo toimivat, mutta entä sitten kun akku on tyhjä..

    Simo
     
  6. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    sitten seistään naama punasena kaupan pihalla ja kainosti pyydellään apuvirtaa...ja murtaudutaan omaan autoon..

    ja kaiholla muistellaan niitä uusia oven lukkoja jotka oli vuosi sitten asennettu ja nyt viettävät onnellisia eläkepäiviä hyllyllä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: rotke 2002-12-16 14:52 ]</font>
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    poistin tossa syksyllä bemarista apumiehen ovesta lukkopesän ja pajalla vitsailtiin miten yritän epätoivosena autoon sisään kuskin oven lukon jäädyttyä. ei olis kait pitäny naureskella asialle, koska ensimmäisenä pakkasaamuna se ainut lukkopesä sitten oli jäässä. olihan se lukon poisto yhdessä merkkien poiston ja muiden lähes ilmaisten pikkumuutosten kanssa hyvä myyntikikka. tuning-jannu osti auton innoissaan :smile:
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä yritän soveltaa jonkun vaijerivirityksen, esin fillarin jarruvaijerin tosta johtosarjareijän kautta tonne konepellin puolelle, ja sit hitsaan stopparit molempiin päihin. sit tää vaijeri vetäis sitä vipua, mihin lukkopesän lirvake vaikutti.
    Eli se vipu, millä mä avasin oveni lukon reijästä tossa viikon, pari ennenkun sain hälyttimen asennettua.
    (ostin sitten auton, jonka lukot ei toiminu)
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Periaatteessa nuo tarvikesarjojen servot on lähes vastaavia kuin monissa autoissa on ihan tehtaalaisinakin. Ne on juuri niin varmoja kuin voi olettaa. Voi jäätyä, johto mennä poikki, akku tyhjentyä tms.
    Siis en kyllä kyllä pelkän servon varaan jätä kun lukon poistan.

    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2002-12-17 05:18 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikö nyt ole helpointa painella lukitusnupit alas.-Ei tarvitse pelailla sähköhörheleiden kanssa.Vai voiko ko. nupit poistaa,kun vaihtaa sähkösysteemin? Ei varas pääsisi niin helposti. Mitä laki sanoo?
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Ei mikään laki kiellä poistamasta sisälukitusnuppeja.
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    itse ratkaisin tuon tekemällä ylöspäin kapenevat eli kartion muotoset nupit, niistä ei varas saa sillä lenkillä kiinni. oma keskuslukitukseni on mennyt jotenkin sekaisin, ohjausyksikön releet naksuu mutta ei kuulu surahduksia. kaikki on päällisin puolin kunnossa ja yksikkö käytettiin aikuiskoulutuskeskuksen sähköosastolla tutkittavana, ei vikaa. ja moottorit ei ole jumissa koskapa lukkonappi painuu alas normaalisti. outoa...
     
  13. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    minkämerkkinen/ikäinen sinulla on?kaukoohjattava?onko muita ongelmia ollut?
     
  14. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    kolme vuotta vanha, merkki Biltema, ei kauko-ohjausta. Ljudialta saa KombiGard hälärin ja sen yhteyteen k-ohjatun lukon, oli vähän toista tonnia markoissa hintaa ja on kuulemma ihan hyvä.
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei autovaras niistä nupeista avaa, vaan niistä nivelistä oven sisällä.
    Sitä ei oikeestaan voi estää, mutta hankaloittaa voi pitämällä lasintiivisteet kunnossa.
     
  16. Minttu

    Minttu 1st gear

    Tai jos vaan laittas hälyttimen kans..laitatin Caminoon keskuslukituksen ja Gemelin hälyttimen samalla reissulla. Siinä on kaksi sisätilatutkaa, ei tartte tunkea rautalankoja sisäpuolelle. Konepellissä on kans anturi ja jos akkukaapelin irrottaa, alkaa hälyttää. Olis kyllä voinu laittaa löpöluukkunki samalla, mutta eipä käyny sillon mielessä. Toimii vähä liianki hyvin..syksyllä testasin sitä aamulla pihalla kuudenmaissa kun avasin oven, jostainsyystä (?) pukkasin avaimet virtalukkoon ja menin ulos putsaileen laseja. Unohtu, että jos ei 2 minuuttiin oo liikettä sisällä, hälytin luulee, että oon unohtanu lukita ovet ja lyö hälyttimen vireeseen. Muistin sen samalla sekunnilla kun se jo piippas ja napotin sitte ovenraossa miettimässä, että jos olisin oikein kärppänä, ehtiskö se hälyttää, ennenku saan sen kuitattua virtalukossa killuvasta kaukosäätimestä..No ehti...
    kadottiin pihalta suurinta rakenteellisesti mahdollista nopeutta noudattaen...Keskuslukko on pelannu hyvin ja jos akku on tyhjä, saa avaimellaki auki. Oli kallis paketti, mutta hintansa väärti.
     
  17. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    jotku avaa, jotku ei. mulla on sellanen työkalu missä on jarruputki jonka sisällä ohut teräslanka jonka päässä hirttosilmukka. sitten ruuvarilla kampee oven ylhäältä ja ujuttaa työkalun siitä välistä ja kiskasee nupin ylös. verraton vehje kun avaimet jäävät auton sisälle ja ovet lukkoon. mun ovissa on sellanen peltilevy ettei pääse ulkoa vipuihin käsiksi. helppo rakentaa ja loistava suoja varkaita vastaan.
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, mäkin suunnittelin semmoista levyä, mut on niin ahdas läpi, etten jaksa.
    Hälytin, maila ja huonot unenlahjat saa luvan riittää.
    Harvoinpa tuo auto on kotipihan ulkopuolella yötä.
    Oon nähnyt tapauksia, jossa varas on suihkuttanut auton alta uretaanivaahtoa hälyttimen pilliin, ja tämän jälkeen kylmästi murtautunut sisään, rikkonut lukon, ajanut metsään jne.

    Pillille oon miettiny fiksumpaa paikkaa kun tulipelti, mut toisaalta, minnekä muualle sen laittais.
     
  19. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mulla se pilli on sisälokarin yläpuolella ettei siihenkään pääse suihkuttelemaan mitään. kaikki otettu huomioon :smile:
     

Kerro tästä muillekin!