kestääkö perä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 460ford, 2.1.2003.

  1. 460ford

    460ford 1st gear

    Dusterin alla on 81/4 perä, ja rupesin virittelee konetta, tehoa pitäis saada n.400hv. Ei taida kestää toi vanha perä enää?
    Onko Hiacen perä hyvä vaihto ehto, ja saako siihen cruisailu välitykset? 83/4 periä ei oikein tahdo löytyä, muuta kuin osina.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kestää loistavasti nämä 400+ "suomihepoa" Ei hätiä.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kai kyseessä on 8 1/4"? Sen pitäis kohtuu hyvin kestää luokollisena, sen sijaan 7 1/4" tuskin kestää.
     
  4. 460ford

    460ford 1st gear

    no hyvä homma ...täytyy sitten hommailla se
    lukko vain jostain ja "jännittää" kestääkö vai eikö.eiköhän se sitten kestä jos tosi hemmot niin sanoo!!!
     
  5. 67

    67 1st gear

    se on tuo 81/4 perä turhan ali arvostettu.
    kun luonnollisesti pitää aina olla 83/4 perä.
    joka ei sekään ole pommin varma.
    ja hiacen periin ei saa mitään inhimillisiä välityksiä,valitettavasti.
     
  6. vähän vierestä mutta 8 1/4 lukolla ja jarrukamoilla painaa tasan 100 kg paljon painaa 8 3/4??
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    osta se lukko merkkiliikkeestä niin saat sen kaikkein halvimmalla.ite ostin levylukon ja maksoi 380e.soitto aro-yhtymälle niin kaikki hoituu terv.gt69
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En oo kasikolmevarttista punninnut, mutta veikkaisin sellanen 60-70 kiloa. Sataa se ei paina missään nimessä lähellekään.
     
  9. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Saako Arolta tosiaan levylukkoja?
     
  10. Valiant64

    Valiant64 1st gear

    Kyllä sai ainakin vielä vähänaikaa sitten!
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hiukka epäilen tota levylukkojen saatavuutta. Jos saa, niin ne pitäis heti ostaa kaikki, niitä ei nimittäin saa mistään muualta. Uustuotantona pitäis tosin olla tuloillaan. Uskon kuitenkin, että noi Aron lukot ovat kartiolukkoja.
     
  12. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Kartiolukkoja ovat minunkin tietääkseni. Jaa levylukkoja uustuotantona? Olishan hyvä juttu. Vaikka hinta tietty jää kovemmaksi kuin kartiolukon. Pystyykö muuten kartiolukkoa kiristämään?
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pystyy, kartiolukonkin pystyy remppaamaan sujuvasti ainakin kerran ja myös "tiukentamaan".

    Ton levylukkoyksikön pitäis tulla markkinoille käsittääkseni alkuvuodesta, hinnasta en osaa sanoa mitään. Välttämättä se ei tuu olemaan just kovempi. Höpötan nyt siis 8 3/4" lukoista.

    Noihinhan on tällä haavaa monenmoistakin lukkoa tarjolla, jopa välityksiä purkamatta open carrieriin asennettavia jotka on hinnaltaan suunnilleen samaa luokkaa kun toi kartiolukko; siihenhän tulee tosin päälle laakerit ja säätö, jos ei itse osaa säätää.
     
  14. Degenerated

    Degenerated Gearhead

     
  15. 67

    67 1st gear

    ensinnäkin,8i/4 perä EI VOI painaa 100kg koska minä jaksan helposti nostella moista.
    enkä ole sairaan iso mies.
    ja toisekseen,aro levy lukot? 81/¤ perään,kai?
    itellä on vaan käytetyistä kiristettyjä,ja kiristetympiä kartio lukkoja,ja välillä tuntuu et autossa ois spooli.
    ja tämä tietenkin kuivalla asfaltilla,ja vasta toinen kireysversio menossa.
     
  16. Valiant64

    Valiant64 1st gear

    Mutta vallun perä toimiikin niin kuin Kuminpiirtäjien kirjoissa tarkoitettu..... eikö????
    Ainakin viime kesänä???
     

Kerro tästä muillekin!