Kestääkö tavalliset hylsyt mutteritykin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja linis51, 10.4.2011.

  1. linis51

    linis51 3rd gear

    Isänpäivä lahjaa pitäs rupee testaa renkaanvaihdon yhteydessä.

    Kysymys pitäskö ostaa uusia hylsyjä vai kestääkö noi tavalliset Bahcot sun muut vetää tykillä?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kestää kunnes hajoavat.

    Sijoita muutama kymppi kunnollisiin pitkiin voimahylsyihin, ei tarvii laatuhylsyjä tuhota.

    Siinä sarjassa varmaan kielletäänkin niiden käyttö paineilmatyökalujen kanssa.
     
  3. linis51

    linis51 3rd gear

    Joo, varmaan täytyy pari hylsyä käydä hakemassa.

    Mulla ei oo isoo hylsysarjaa ollu koskaan. Hylsyjä, räikkiä, jatkoja ja vääntimiä vaan.
    Ni ei oo mitään kieltolappujakaan.
     
  4. Bat

    Bat 1st gear

    Ite oon silloin tällöin käyttäny perushylsyjä paineilmavääntimen kanssa jos ei oo sattunu olemaan oikean kokoista voimahylsyä, eikä oo ykskään vielä menny rikki. Sanoisin, että tosiaan ne perushylsyt kestää niin kauan kuin hajoo, niinkuin ylempänä todettiin, jos käyttää vähänkin enemmän, kannattaa satsata niihin voimahylsyihin, niin ei tule turhan usein tarvetta lähteä ostamaan uusia hylsyjä hajonneiden tilalle :poff:
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kyllä mä oon paukutellu menämään kiinalaisella pyssyllä ja faijan joskus 1970-luvun alussa ostamilla Hazet-hylsyillä. Pyssy alkaa olla finito, mut hylsyissä ei oo mitään vikaa. Kaverilta sain korjaamolta hylättyjä saman merkkisiä hylsyjä, ja yhdessä 17 millisessä on särö kyljessä mut sekin on kestänyt paukuttaa. Korjaamon pyssyt on ilmeisesti tehokkaampia kun jollain on se hylsy saatu särjetyksi. Halvat voimahylsyt on heikompia kuin kunnolliset käsihylsyt.
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ompa nuo kestänyt painaa menemään, en muista että olisi vuosiin hajonnut yhtään hylsyä.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Surutta olen jystänyt koneilla kaikkija hylsyja ammattikäytössä ja hyvillä koneilla, eipä ole haljennut 15 vuoden aikana kuin pari hylsää ja sillo on pultti ollu niin tiukassa, että on haljennut vääntämälläkin..
    Normihylsy konekäytössä kyllä kuluu vääntiömn kohdalta aika rumaksi...
     
  8. linis51

    linis51 3rd gear

    Jos ny kuitenkin jonkun hylsyn hakis. Millisii siis.

    Mun tuumaset 1/2 tuuman hylsyt on talvisodan ja jatkosodan nähneitä muinaisjäännöksii, niin niitä ei tuu tykillä kiusattuu.

    Ja onhan niillä tunnearvoakin. Siihen aikaan asentajilla oli omat työkalut kuten jenkeissä taitaa olla vielä nykysinkin.

    Tää Boyd Coddintong kun antaa telkkarissa potkut miehelle niin ne nostaa pakit pic-uppiin ja katoo maisemaan.

    Hyvin kyllä vanhatkin hylsyt toimii.
     
  9. L.P.

    L.P. Gearhead

    Laadukkaat hylsyt, kuten mainitsemasi Bahco, kestävät varmasti satunnaista ajelua kuten jo mainittu. Itse en luottaisi kovin paljoa halpahallin hylsyihin tai muihin kiinalaisiin, kun ne tuntuu menevän halki räikälläkin. Tiedätte varmasti mitä tarkoitan.

    Suojalasit päähän kaiken varalta!
     
  10. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Hyvin tuntuu kestävän, ite en oo voimahylsyjä juurikaan ees käyttäny, perus IKH, cocraft ym. 1/2" kestäny hyvin IR mutterimopon ~900nm jo useamman vuoden :)
     
  11. mesev8

    mesev8 3rd gear

    sormi puuttuu

    nonni pieni varoituksen sana, oon seissy vieressä kun yks tuttu auko pulttipyssyllä kampiakselin päässä olevaa pulttia Hondasta kun bahcon hylsy hajos sillä seurauksella et äijällä on nyt yks etu sormi vähemmän, et kyllä niitä voima hylsyjä kannattaa käyttää!!
     
  12. rötvä

    rötvä 1st gear

    En oo mopolla tai pyssyllä saanu normihylsyjä vielä rikottua, mut mutteritykki kuulostaa niin julmalle pelille että ite käyttäsin jotain titaanihylsyjä semmosessa :wink:
     
  13. Aako

    Aako 1st gear

    Tännään sitten meni voimahylsy halki, että räpsähti 1/2 Tuuman scorpio pulttikoneella... Hyvin uppos kyprokkiin hylsänpuolikas :D
     
  14. virta

    virta Gearhead

     
  15. jake74

    jake74 1st gear

    Re: sormi puuttuu

    pitikö sormilla hylsystä kiinni samaan aikaan? oon nähnyt että aika monella on tämmönen tapa.
     
  16. starfire64

    starfire64 1st gear

    Suojalaseja ainakin käyttäisin, miksei tietysti muutenkin. Voivat mennä vauhdilla jopa sirpaleiksi. Sinkoaa sen kivasti silmään. :soosoo:
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    olen rikkonut hylsyjä, lenkkejä, ruuvimeisseleitä yms. jatkopaloja ja vääntimiä, kärkiä jne. elämäni aikana varmaan jätesäkillisen verran, mutta vanhemmiten on kroppaan muodostunut joku sisäinen momentintunnistin vrt. sisäinen kello, joka kertoo milloin ollaan sillä rajalla, että ei parane vääntää enää yhtään lisää eli on keksittävä muita konsteja paikan aukaisemisen helpottamiseksi.. voima ei yksin riitä.. viime vuosina ei ole hajonnut läheskään yhtä paljon työkaluja kuin ennen, toki voimatkin on vähentyneet mutta samaan tahtiin on vähentynyt myös väkinäinen kiire rikkomiseen.. kiukkua pitää saada purettua muillakin keinoin 8)
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: .

    Kyllähän se siperiakin opettaa. Kun on esim. viidennet sivuleikkurit/papukaijat puristanut rikki niin rupee ne väliin jääneiden sormien vekit ja mustelmat muistuttamaan siitä että rautasaha ja rälläkkäkin olis keksitty :lol:
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Re: .

    ^ jep, 15v sitten mä rälläköin, kipinä silmään, päiviä oli se olo että olis roska silmässä, sitte silmäkirurgi tyksissä raaputteli silmää.
    Nykyisin aina yritän jollaan muulla työkalulla kuin rälläkällä. Sitte kun pakko on rälläkällä vetelen, taatusti lasit on päällä, ja pelko silti perseessäni että mistä raosta kipuna menee sittenkin silmään :mad: :rotfl:
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Re: .

    Se on muuten ihan"veikeä"tilanne kun pää on sellaisessa telineessä etkä voi liikkua ja lekuri tuo "kirungin" veitsen siihen silmän lähelle ja alkaa raaputtaa,jaa että mistäkö tiedän :D
    Olen määkin joskus rälläköinyt :lol:
     

Kerro tästä muillekin!