kevytkuorma autot verolle??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peedro2, 12.2.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Paljastan suuren salaisuuden, pidä overdrivw penkistä kiinni:
    Itseasiassa en edes tiedä mistä tässä kevykuorma-atuot verolle -jutussa on kyse :wink: Luin vaan noita alkupään kirjoituksia ja ymmärsin niiden perusteella että nyt ollaan joku kauhea veronkorotus tekemässä kevytkuorma-autoilla ajaville.
    Mutta jos sitä ei ollakkaan tekemässä, olen kysellyt turhia :oops:
    Niinkuin sitä että miksi vanhustenpalvelu-yritystä pyörittävä Minna joutuu maksamaan työautostaan täydet verot mutta kaivinkoneyrittäjä Erkki ei joudu.
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    SUBSTITUTE
    Et ole vieläkään vastannut kysymykseen että kumpi tuottaa enemmän veroja valtiolle, Minna joka ajaa 6L/100km kuluttavalla bensa autolla vai Erkki joka ajaa 13L/100km kuluttavalla kevytkuorma-autolla? oletetaan vaikka että Minna ajaa 40tkm ja Erkki 30tkm vuodessa.
    Entäpä jos Minna ajas diesel henkilöautolla (5L/100km) tai kevytkuorma-autolla?
    Oletetaan vaikka näin että bensa ha tässä laskelmassa on veroluokkaa 150e/v ja Diesel ha 700e/v ja kevytk-a 100e/v
    Noh, entäpä sitten jos kevytk-a vero ois alkaen 1200e/v?

    Paljonkos polttoaineissa olikaan veroja?

    Nii joo ja kuka helv ajaa verottomasti? polttoaineessa on veroa... joka ikisestä autosta pitää maksaa veroa...

    Oma henk koht mielipide on että autojen verotukset ja käyttökustannukset olivat keskiverto käyttäjälle suhteellisen tasapainossa ennen tuota äskeistä dieselin hinnan korotusta.

    Itse työskentelen pienessä maansiirtokone firmassa, noh, teemme konkurssin uusien verotusten ja polttoaineiden hinnan korotusten vuoksi noin vuodessa, kilpailu on kovaa ja hintojen nosto ei onnistu tuosta vaan niinkuin teorissa.
    Noh, kohta saa taas valtio lisää elätettäviä kun joudumme työttömäksi tämmöisen pelleilyn takia ja voin taata että me (3henk.) emme ole ainoa pienkoneyritys joka tulee menemään nurin, saammepahan alkaa nauttimaan kotona olosta perheen kanssa tekemättä mitään ja saa siitä vielä rahaa, mikäs tässä...
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ne muut yritystuet sitten vasta kalliita ja byrokraattisia ovatkin.
    Noista verotus asioista on kuitenkin joku pohja olemassa,kun n.6 vuodessa ollaan nostettu firma nollasta AAA-luokkaan,jonka saavuttaa suomessa vain n.4% kaikista yrityksistä.Ja ilman startti tai muitakaan yritystukia.

    Jos sulla ei ole mitään kokemusta yrittämisestä täällä veroparatiisissa,niin on parempi kun pidät vehnäluukun pienemmällä asioista, mistä et ymmärrä tuon taivaallista. Myönnän ihan avoimesti,että tollaiset hahmot saa rundikellossa viisarin aika äkkiä punaviivalle :argue:
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Siihen en tosiaan osaa ottaa kantaa että kumpi tuottaa enemmän veroja valtiolle, olen sanonut että verotuksen pitää mielestäni olla tasavertaista kaikille toimijoille, niin yritysmaailmassa kuin yksityiselämässäkin.
    Jos yritystoiminta kärsii esimerkiksi kohtuuttomasta polttoaineverotuksesta, niin tottakai se pitää jollain tavalla korjata jos sitä veroa ei hintoihin voi laittaa. Tätähän Urpilainenkin on esittänyt ja edunvalvojat vaan asialle ettei se unohdu.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen perustanut kymmenen vuotta sitten yrityksen joka yhä toimii, itse olen tosin muualla palkkatöissä. Ja siinä yrityksessä ajetaan autolla asiakaskäynneille Hangosta Rovaniemelle ja ajetetaan muuten henkilöautoilla.
     
  6. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Oon pysynyt erossa tästä aiheesta jo jonkin aikaa mutta nyt päätin sotkea näppini. En sen kummemmin nytkään kuin noista kuluista mitä menee pelkästään polttoaineisiin kevyt kuorkilla

    Pidän itse kirjaa tankkauksista, jokainen tankkaus merkataan ylös. Hinta, määrä kilometrit(mailit) ja paikka.
    Lukemat on ajalta 26.10.2010-18.11-2011

    yksityisajoa 37 425km
    Dieseliä palo 46 112 litraa
    Keski hinta tuolta ajalta on 1,2907€/l


    Jos joku joka tietää paljonko menee veroa dieselistä vois laskea tosta minkä verran oon maksanut veroa.
    Veikkaan että ei se ihan pieni summa ole. Varsinkin kun laskee mukaan huoltojen verot, vakuutukset ja kaikki osat mitä on tullut ostettua.
     
  7. kma68

    kma68 Gearhead

    ..Elintasoveroa. :D Nythän näitä 1-10000€ silmäteriä juoksentelee ympäriinsä ja saa varoa etteivät kotieläimet (kissat) joudu niiden suihin. :x Liekö näillä edes mitään vakuutuksia. :wc:
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead


    Oliks tossa dieselin määrässä yks numero liikaa, kuulostaa vähän paljolta.
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    vai olisko pitäny olla ajot maileina..?
     
  10. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Kannattaisko se pää sitten pitää kiinni! :wc: :wc: :wc:
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Silloin juuri kannattaa kysellä että mistä on kyse ja mihin ne esitetyt vaatimukset perustuu, eli niinkun olen tässä nimeomaan tehnyt.

    Vai eiks saa?
     
  12. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Oli exeliin päässyt yhteen soluun väärä muotoilu ja se sotki koko sopan.
    En eilen pikku pöhnässä paljoa kiinnittänyt huomiota kun oletin että kyllä exeli osaa laskea yhteen. Hyvä että olitte tarkkaavaisia ja kiinnittitte huomiota asiaan
    Nyt tarjoillaan sitten oikeat luvut.

    Dieseliä 5358,53 litraa
    Keskihinta 1,2907 €/l. (on muuten komea nousu suunta vuoden takasiin...)
    Kilometrejä 37 425km
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Siitä huolimatta liikaa. Jos kilometreinä, niin toista litraa kilomerti, jos mailena, lähes litra maililta. Ei kuulosta kumpikaan uskottavalta.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Tosta määrästä dieseliä on mennyt veroja valmistevero, huoltovarmuusmaksu ja alv huomioiden noi 3200 euroa.
     
  15. isoveekasi

    isoveekasi 1st gear

    Tän keskustelun seurauksena soitin trafiin,ja vastaus oli että tiedossa ei ole kevyt-ka.n verotus muutoksia vuodelle 2013 eikä vuodelle 2014.....joten keskustelun turhista veron korotuksista voi haudata ja jatkaa vanilla ajoa huolettaverojen suhteen 8) miksiköhän ihmiset ei ota asioista selvää :odroll:
     
  16. Erska

    Erska Gearhead

    Hehhe. Trafiin kun soittaa niin joku tietää jotain ja joku toinen taas ei. Kolmas kiistää ja kieltää kaikki.

    Se on sen sortin laitos jotta vois varmuudella sanoa että sua kusetettiin jos ne jotain kerto. En sano että vero tulee mutta seiskakin on luotettavampi tietolähde kuin trafi...
     
  17. No nythän sitten trafinkin virkamiehillä on mahdollisuus esittää "omana ideanaan" tämän topicin aihe kun kerran vinkkiäkin on siihen suuntaan annettu :odroll:

    Siinä voi olla yksi syy miksei kukaan ole lähtenyt tätä ennen sitä trafista kyselemään ,mutta ainahan tälläiset turhat huhut säikyimpiä ihmisiä alkaa ahdistamaan.
     
  18. isoveekasi

    isoveekasi 1st gear

    no jos siellä lakimies joka asioita suunnittelee ja vastaa näin,niin ja vielä kirjallisesti eli meilin laitto(soiton jälkeen)....kait ottaa lopputilin tai maksaa mun verot...... :rotfl: .....tossa henkilön nimi niin voit itse kysyä jos sun mielestä on kusetuksen makua,olen kuitenkin vanhan liiton kulkija joten uskon vielä siihen mitä virkamies sanoo ellei ole poliisi,syyttäjä,tai verottaja,kansanedustaja..... :rotfl: :rotfl: :poff:

    kysyppä tolta....trafin sivuilla on yhteystiedot:Tuovi Tervasmäki

    mun mielestä on vaan tyhmää kun tämäkin sivusto perustuu harrastajiin ja yleensä hyvään infoon asiassa kun asiassa!!!ja väärää infoo levii mailmalle,ei hyvä juttu lainkaan.kannattaa sitten ottaa ensin selvää ennen kuin puhuu faktana,ja mun tilanteessa pakko uskoa virkanaista,kun "esson"baari juttuja :wink: sillä pihalla suht monta kevyt-ka.ta.....meinas iskee paska ropelliin kun luin otsikon ja siitä seuranneen keskustelun,joten päätin kysyä......ja tossa ylhäällä tulos :wink: näillä mennään,kun ei muuta ole :poff:
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ai meinaat, että tää on trafille ihan uusi idea kun valtiovarainminesteriökin on teettänyt kolme vuotta sitten 130 sivuisen muistion aiheesta?

    Näkyy ollen muistiota laatimassa joku ajoneuvohallintokeskuksen eli trafin toimialapäällikkö...
     
  20. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Eihän täs kukaan oo sanonu että vero nyt taatusti tulee? Ainoastaan että mietinnön mukaan (luitko sen?) kovasti haluttu rahtiliikenteen tievinjetti olis kevytkuorkeille 900% korotus dieselveroon nähden. Se jää sitten liikenneministeriön päätettäväksi että mitä tehdään kun EU:n linjaus on tämä.
    Ja mietintö tehtiin, kun ministeritasolla uskottiin että vinjetti voidaan kompensoida jotta kulurasite ei kotimaisella liikenteellä lisäänny. Viisaammat tajusi jo tuolloin ettei onnistu. Ja kas kummaa, ministeri ei tiennytkään mistä puhui.
     

Kerro tästä muillekin!