kevytkuorma autot verolle??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peedro2, 12.2.2012.

  1. montego

    montego 1st gear

    Ei voi muuta sanoa kuin, mites ootte äänestäneet. Näilläkin foorumeilla on kirjoitettu köyhät kyykkyyn puoluetta ylistäviä kommentteja ja tästä eteeenpäin sitten niitetään sitä mitä on KYLVETTY ja kaikkihan tietää mitkä, menninkäiset seuraa tuota ukomaille rahaa jakavaa rosvosakkia :mad: sitten kans on nähty mikä on tulos kun sakissa on nuot "kaikki käy kunhan ollaan vallassa" kängi, ELÄKÖÖN kokokoomus tekee sen taas ja kommareitten avustuksella.
    On kans sitten turha sopertaa että että virkamiehethän sen tekee,ne on vaan se suorittava porras.

    Yhdessä Shit backilla köyhiä turpaan.
    eli, siperia opettaa ja koira ei usko uineensa ennen kuin häntä kastuu :rotfl:

    Sattana, miettikää mitä teette olispa ollut helppo vaikuttaa viime keväänä ihan vaan lyijykynällä.
     
  2. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Muistio on läpiluettu kertaalleen ja näin minun järjellä ymmärsin että vinjettimaksu (käyttöön perustuva vero) tulee voimaan aikaisintaan 2013. On olemassa mahdollisuus että alle 12 tonniset k-autot jätetään vinjettimaksun ulkopuolelle.
    Pikkasen selvitystyötä tarvitaan vielä. Vinjettimaksusta ei ole ainakaan netissä mitään uutta. Kyselkää kansanedustajiltanne missä mennään. Tähän selvittelyyn tarvitaan nyt kaikien panostusta!!

    Pitää myös selvittää miten hankalaa olisi rekisteröidä kuorkki työkoneeksi. Joo, tiedän. Silloin ei saa laittaa lavalle kuormaa tai kärryä perään. Mutta toisaalta kiinnijäämisen riski on aika pieni ja kai ne kokonaiskulut kuitenkin ovat vinjettimaksua edullisempia, kun polttoaineeksi kelpaa MoPö... :D
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    No ite ainakin oon yrittäny äänestämällä vaikuttaa..

    jos toi dieselin käyttö alkaa olla noin vaikeeta, niin sitte bentsiinimylly pellin alle, olishan joku 502 kiva

    menis ehkä taas vähän aikaa et verottaja keksis jtn kivaa pensakoneisille kuormavaunuille...

    tai sitte 12 kpl museoautoja ja aina 30 päivän päästä siirtää patterin seuraavaan..

    tai sitte virittää jonkun rakvaattorin kulkeen 80km\t

    tai.... kissa ja hiiri leikki jatkuu... :wc:
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Kevyt kuorkkien kohdalla on käymässä juuri niin kuin oli odotettavissa. Mitä enemmän vältetään verojen maksua ja siirrytään verottomiin laitteisiin, niin sitä varmemmin nämä verottomat muuttuvat verollisiksi. Se on vaan luonnonlaki.
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    Totta tuokin,
    mutta näin pienyrittäjänä tuntuu että muutenkin verotetaan liki kuoliaaksi

    niin kyllähän sitä jokainen hakee laillisia tapoja jossain kohtaa päästä vähä halvemmalla...
    kylhän se kynnys laittomuuksiin laskee, mitä tiukemmalle veroruuveja kiristetään..
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Eihän ajoneuvoveron perusosa riipu polttoaineesta. Mutta jokuhan tuolla vihjas että nää kuorma-autoksi rekisteröitävät pakut närästää mahdollisesti verottajaa, joten olen ylen ihmeissäni, jos kevytkuorkeille ei jotain veroa tule, jos siihen on mahdollisuus.

    vrt. teostomaksut muistitikuissa ym.

    Ja nytkö pitäisi muka tehdä päätös, että investoiko omaan kuormuriin. hohhoi. No sais sen 7 vuoden päästä museokilpiin. Jollei jotain harrasterekisteriä tule.
    Ihme ettei peräkärryissä ole vielä mitään haittaveroa, kun ajattelee miten ne lisää kulutusta. Ja suksibokseissa. Ai niin, hysss....
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tästäköhän johtuu ajatus johon tuolla vihjattiin, että poistetaan mahdollisuus tilapäisestä liikennepoistosta. Kun kumminkin niin paljon ajettais käytöstäpoistetuilla kun ei ole varaa maksaa veroja.. Siinä syy miksi lähestulkoon kannatan kilpiskannereita, muuten menee tuokin etu kohta kaikilta.
    Mutta tosiaan kun kattoo mikä veronkiertotoiminta yleistyy, niin siitä tietää minne verot seuraavaksi suunnataan, niin se menee.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Totta, lypsävää lehmää ei kannata tappaa. Toisaalta kun ih isten vaatimukset "ilmaisten" palveluiden suhteen olisivat maltillisempia, ei verojakaan tarvitsisi kerätä niin paljon kuin nyt tarvii ja se verorasite voisi olla inhimillisempia ja sitä kautta myös helpompi hyväksyä.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa lainatussa osassa tekstiä näkyy hyvinkin tarkkaan se miks mm. mä äänestin viime eduskuntavaleissa Perussuomalaisia.
    Tiedä sit paranisko maailma mihinkään suoranaisesti niidenkään kuitenkin lähempänä arkielämää ja ihmisiä olevilla konsteilla mut se onkin vaan osa pointtia eikä tässä millään muutoksella voi juurikaan kuin voittaa eli tärkeintä oli ja on mahdollisimman iso näpäytys ns. vanhoille valtapuolueille että ei se näin mee niinku ne on viime ajat ohjannu tätäkin maata normi kansalaisen osalta aina vaan enempi kohti persiittä .
    Eipä tässä tällanen tavallinen kansalainen juurikaan muuta enää voi, ellei sit oikeesti lähdetä täällä Suomessakin barrakaadeille.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tähän mennessä vielä olen niellyt noi käyttömaksut ja ilmastoverot suht kivuttomasti,kun aika paljon antaa tuo tilapäinen käytöstäpoisto anteeksi noissa harrastusvehkeissä. nyt alkoi ottaa kupoliin kun tämän topikin näin. kaksi vuotta sitten ostin ka-vanin jotta edes mieleisellä käyttiksellä sais ajella ympäri vuoden kohtuullisilla kuluilla. :mad:
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    No eihän se nyt niin paha ole... Ajaa vain vuodessa vähän enemmän, äkkiä se siinä kuoleentuu, ihan niinkuin muillakin diesel autoilla.

    Todetaan myöskin se että mitä äänesti tai mikä puolue on hallituksessa ei ole mitään merkitystä, koska ministeriöt tekee käytännössä esityksen ja päätöksen, niin tässäkin.

    Lain tarkoitus on ohjata.

    Liikennevirastossa on huomattu että osa kansasta haluaa ostaa autoja joiden kulutus on liian suuri (toiselta nimeltään hiilidioksidi päästö) yksityiskäytössä. Tästä syystä ostokäyttäytymistä halutaan muutta ja pieni lakimuutos tekee ihmeitä aikaan.
    Verovirastossa huomattiin että maahan alkoi tulla halpoja autoja, jotka rekisteröitiin kuljetusalaa helpottavan verohelpotuksen myötä yksityiskäyttöön, VERONKIERTOA varten ja fakta on se että veronkierto on iso rikos muita kansalaisia kohtaan ja tottakai sille on tehtävä jotakin.


    Vaikka tämä veromuutos tuntuu kovinkin vääryydeltä, voi jokainen jenkki-janne joka tuolla pörrää naama virneessä "halavalla" pickupilla syyttää täysin itseään siitä missä tilanteessa ollaan. Käytännösä tämä yksityiskäyttö aiheutti sen että nyt myös kevytkuorma-autolla kuljetusalaa harjoittavat yrittäjät on nyt aikamoisten maksujen kohteena, että jos jollakin ryhmällä on syytä lähteä mielenosoitukseen, niin se on kuljetusalan yrittäjät, sitä vastaan että tälläinen määrä pickuppeja on rekisteröröity kevytkuorma-autoiksi.

    Todennäköisesti ja oletettavasti lakiin tulee veronpalautus/veronvapautus tietyn todistetun kuljetusalalla tehdyn liikevaihdon omaaville yrityksille tai ainakin toivoisi että Kokoomus siellä hallituksessa osaisi tämänkaltaisen esityksen ajaa läpi, yrittäjien asialla kun kuulemma ovat.
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    nyt tulee 25-30tkm vuoteen ja tää on muuten pensakoneella :poff:

    edit: pitäisikö ihmisten sitten laittaa vapaapäivinäkin oikein herätyskello soimaan ja lähteä keräilemään niitä kilometrejä sinne mittariin että saataisiin varmasti sitä ajoa niin paljon että kulut kompensoituu?? :eek:
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    -Ihankohan noin ihminen saatelee ilmaston lampotilaa..

    -Kevytkuorma-autoa ei voi Suomessa rekisteroida kuin kevytkuorma-autoksi, tuli se sitten yksityis tai yrityskayttoon. Ja yksityisellakin onn kuljetustarpeita.

    -Kevytkuorma-autojen maara on marginaalinen autoryhma.

    -Ja aanestaminen tosiaan vaikuttaa. Se ministeri ja poliittinen valtiosihteeri ohjaa ministerion virkamiehistoa. Katsos se on politiikan idea.

    Jos ministeri ja hanen puolueensa haluaa muuta, niin ne virkamiehet voi kaskea takaisin piirrustuspoydan aareen.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eihän se kallista ole. se vain köyhästä tuntuu siltä.
     
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    eli siis yksityisenä ihmisenä tein "laillisen rikoksen" ostaessani kuorkin halvempien käyttökulujen toivossa :wc: olisivat sitten säätäneet lakia jo aikanaan ettei yksityiset olisi saaneet edes rekisteröityä niitä nimiinsä.
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Mutta jos edustaja on huomannut että Arkadianmäeltä Kallioon pääsee näppärämmin pikkuautolla, eikä ne ostoskassit niin paljon tilaa vie, että joku Van tai Pickup olisi millään lailla perusteltu!!

    Ja kun Ikeallakin on nykyisin kuljetuspalvelu, niin mihin muuhun sitä isompaa autoa muka voisi tarvita!!!
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Neuvostoliitto oli aikaansa edella. Siella yksityinen ei voinut omistaa kuorma-autoa ennen perestroikaa. Suomi tulee hyvin 30 vuotta perassa.
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    paikallinen sa-hk autokerho sai omistaa kuorma auton. mut nykysuomessa autoharrastusta ei katsota sellaiseksi yleishyödylliseksi että voisi tuollainen onnistua. sit se suomalainen kateus. sehän tuossa kaikessa on takana.

    "mitenkäs tuollasella nuorella karvaleualla on varaa ajaa tuollaista uudenkarheaa ämerikkäläistä kuorma autoa..."
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kevyt kuorma-autoille voitaisiin myos kopioida CCCPsta 60 km/h nopeusrajoitus..
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Entäpä jos kyse ei olekkaan kateudesta vaan ahneudesta? Olisko se ahneus helpompaa hyväksyä?

    Vattu, maksakoot tyhmät veroja, minä haluan ajella ilman veroja. Veroja maksavat ovat vaan kateellisia tyhmiä kun eivät ymmärrä että minä haluan ajella ilman veroja. 8)
     

Kerro tästä muillekin!