No niin arvon raatilaiset. Vaihdoin Kiaan lambda anturin ja sen jälkeen on pukannut tollasia vikakoodeja: P0030- Voimansiirto HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1) P0031- Voimansiirto HO2sS Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1) P0132- Voimansiirto O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) Onkohan uusi lambda sökö vai mistä on kysymys.
Ihan tilasin rek.numeron perusteella Autonvaraosat.fi:stä. Tommonen. Ole ensimmäinen Tuotekoodi: OS-Y410P MOBILETRON Lambdatunnistin KIA CERATO Sedan (LD) 1.6 Lähettäjä (keneltä) Vuosi 04.2004 105 HV Moottorinumero: G4ED Pakoputkisto: Esikatalysaattoria varten Valmistusvuosi alkaen: 08/2004 Valmistusvuoteen: 08/2007 Kaapelinmitta (mm): 400 Napojen määrä: 4 Vastus [Ohm]: 9 Pituus (tuumaa): 15,74
Lähinnä tarkoitin että tuon ikäinen on jo kahdella lambdalla ni onhan nyt uusittu se etummainen? (Bank 1 sensor 1) se on useimmiten jo laajakaista noissa ja on nuuka siitä että on oikea. Lisäksi kannattaa tarkistaa lambdan johdotukset että ei oo murtunu/hapettunu jne.
Tuolta pystyt vertaamaan oe-numeroonkin sitä vanhaa lambdaa. Ja mikä oli alkuperäinen syy lambdan vaihtoon? Antoiko jo silloin tuon koodin vai vasta lambdan vaihdon jälkeen?
Koko tarinahan meni näin: Omistaja oli itte ottanut vikakoodit (mutta ei nollannut) ja sano mulle että lambda ja nakututustunnistin on sökö. Eikun osat tilukseen ja vaihtoon. Akun kenkä irti uudet osat paikalleen. Vika valo sammui. (koodeja ei vieläkään luettu eikä nollattu) No sitten kului viikko ja sama kosla tuli jarru remonttiin. Eikös vikavalo paloi taas. Sen jälkeen vikakoodit luettiin kun hommasin oman lukijan. Koodit oli nuo mitä edellä mainitsin. Tänään sain sitten selville ne alkuperäiset vikakoodit. (miks ne muuten ei näkynyt mun tuloksissa?) Mutta tässä ne alkuperiset koodit: P0325 Knock/Combustion Vibration Sensor 1 Circuit Bank 1 or Single Sensor P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response Bank 1 Sensor 1 Elikkä kyllä se taitaa olla uusi lambda sökö.
Voipi olla että tarvike anturin lämmityspiitin vastus arvo ei passaa auton valmistajan asettamiin arvoihin.... Tää on tätä nyky aikaa,tarvikkeita myydään,mut ne ei välttämättä toimi just siinä laitteessa....
Ja onhan akku hyvässä kunnossa? Ei ensimmäinen kerta olisi jos antureita vaihdellaan turhan päiten.. Muutama on sattunu,että huonolla akulla lykkii vikakoodeja syyttä. Ali-jannite tai kenno-vika. Väylä vehkeet ei kestä värisevää tai aaltoilevaa jännitettä,eikä ali-jännitettä..
Akku on kyllä kondiksessa. On tää nyt yks perkele ettei saa sitä mitä tilaa. Samasta lafkasta tilasin Mazdaan lämpötila-anturin oli vielä Beru merkkinen niin kesti just vähän yli vuoden ja hajos. Kyllä jenkeistä ja enkuista on saanut ihan toimivaa tavaraa.
Löytyikö asiaan ikinä ratkaisua? Itselläni ensin P0133 (Lambdan vaihdoin, ei auttanut) ja myöhemmin P0325. Samoja ongelmia tuntuu olevan jenkkimaailmassa eikä ratkaisuja löydy.