kickdown vaijjerin vaihto.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LÄPÄLÄPÄ!!, 19.2.2008.

  1. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Joo eli edellinen vaijjeri aika lopussa ja tilasin uuden,Onko vaikea vaihtaa? :eek: en ole tutkinut vaihteiston luolta vielä,kaasarin puolelta aika usein..nyt on nippuside virityksellä kiinni.. :oops: :cry: just tehty remontti vaihteistoon(pannat tiivisteet,kitkapinnat,turbiini,yms).Saan vaijjerin ehkä perjantaille niin sitä ennen jos neuvvoja sais,KIITOS!!! :D On varmaan ennenkin käsitelty täällä mutta en löytäny(jaksanu :soosoo: ).Ei luulis kai vaikea homma olla..?ja saa laittaa vinkkejä säätämisestä..Mullaei ollu koko aikana oikeastaan säätöä.. :oops: erilaisilla virityksillä menty :oops: :cry: :soosoo:(nippuside;sokeripala;abikoliitin,YMS :oops: :soosoo:Vaijjerin hinta vain 35e! :oops:
     
  2. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Ai niin..auto on pontiac paisienne kone 305 ja vaihteisto th 700!!!Unohtu laittaa äsken.. :oops:
     
  3. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    No,vastailenpa sitten ite omaan kyssään..Aika vittumainen oli se vaihteiston pää kun ei nosturia ole ja pitkältään piti yrittää sohlata vaijerin pää "koukkuun"kiinni.Katalysattori Edessä+ilmapumpulta tulevat putket eli tillaa ja näkyvyyttä ei juuri yhtään :mad: :mad: Melkein 4tuntia meni sohlatessa.. :x :mad: Noh,nyt on paikallaan ja säätelyä vielä edessä..Aika helvetin tiukkaan pittää kiristää vaijeria,vaihtaa vieläkin liian aikasin,pienillä kierroksilla.
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Eikös sen juurikin piä olla löysällä? Näin miun mielestä ainakin astron ohjekirja väitti. Jos sie tiukkaat sitä ni se vaihtaa aina vaa aikasemmi.. :-? Näi jos loogisesti koitetaa ajatella..
     
  5. Ylli

    Ylli Gearhead

    Tuo on aika tarkka kireyden suhteen, että toimii oikein. Alkuperäisien ohjeiden mukaan siinä on ns.slider, joka pitäisi painaa pohjaan (eli vaijeri o vapaassa tilassa), jonka jälkeen kaasuläpät wot=täysin auki ja sen jälkeen päästää läpät palautumaan kiinni asentoonsa omin voimin. Tuskin toimii, mutta niin se ohjeen mukaan pitäisi säätää.
    Itse olen mitannut tönärillä liukupalan kaasarinpuoleisen pään pituuden ennenkuin olen irroitellut sitä, näin on oikea säätö löytynyt helpommin.
    Se ei saa olla liian löysä, eikä liian tiukkakaan....sama sananparsi sopii kyllä moneen asiaan :wink:
     
  6. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Joo..pakko kai sitä on löysätä..ja kun ajattelee tässä näin niin aika loogista että löysemmällä vaihtaa myöhemmin :oops: parhaimmillaan oli 3sisällä kun vauhtia oli 35kmh. :oops: :oops: :soosoo:
     
  7. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    noh,nyt on löysäilty ja kiristelty edestakas..3vaihtuu siltikkin liian aikasin.Pinta kasulla alle 40 ja kovemmalla kaasulla n.40vähän yli.Mitari toki heittää "jonkin"verran.. :D Vai onkohan tää laatikon ominaisuus?Minkalaisilla nopeuksiila teillä muilla vaihtaa??Niin ja täähän on diiselistä joskus vaihettu.. :-? Onko ne muka erilaisia keskenään?? :oops: tuskimpa..ja toto noin..en ole säätänyt kun siitä vaijerin "pampulasta siitä missä on se ruuvi.Jonkin näkönen säätö löytyy myös vaijerin kiinitys sydeemin perästä on vaan pirun jäykkä kun on paikoillaan.Tuossa pöydällä kun pyörittelin niin oli herkkä:Liekkö tuo sitten iha hifistelyä varten? :eek:
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Puottaako pelkästään kolmoselle liian aikasin? Eihän sitä nelosta sais muutenkaa survoo päälle vasta ku päälle 65 vauhissa.
     
  9. -BUICK-

    -BUICK- 1st gear

    mulla on nyt ihan eri laatikko kyseessä, 200-4r, mutta vaihtaa aikalailla samaan aikaan eli pintakaasulla vähän vajaa 40 ja hiuksn reilummalla kaasun käytöllä jossain 50 kohdilla (km/h). mutta ihan hyvältä ja normaalilta kierrosten puolesta tuntuu ainakin nurkka ajoa ajatellen :odroll:
     
  10. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    juu..loikkaria en ole laittanu päälle kun 80kmh jälkeen eli oikeata nopeutta yli 90kmh.Ei jaksa mennä ennen sitä järkevästi ja economy tapissa.. :soosoo: Mikähän aavikko perä lienee..?? :eek: No olihan ohjetta sivulla..Perkele kun en osaa kunnolla muuta kuin suomea ja parin tunnin päästä tuskin sitäkään!!? :lol: :DHEH!!!
     
  11. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    No joo, mie oon taas näemmä nollat taulussa käynny vastailemassa. Astro vaihtelee kyllä pykälät kanssa suunnillee noissa samoissa vauheissa.

    Ja tuo kickdown jutskahan puottelee vaa pienempää, ei vaikuta ylöspäin vaihtoon ainakaa miun käsityksellä. Eli testaat sen onko kohalla ku esim. 40 vauhista runttaat kaasun pohjaa ni pitäis (tai ainakii miun autossa) roplaa pykämät ykköselle asti. Jos tuntuu et ei puota pienemmälle, ni sillo on säätö vitulla, ja sitte jos vaihtaa liika aikasee (en osaa sanoo mistä tietää mikä on liian aikasi) ni siinäki tapauksessa on vituillaa.

    Ja ku kunnolla antaa runtua ni ykkösellä mänee päälle 60 km/h...sillo kyl jo kuulostaa nii hurjalta et oksat pois. Kolmosta sitte vaihtaa 120 ja siitä seuraavalle en oo kokeillukkaa.

    Pitäis vissii ruveta lukemisen sijasta ymmärtämään mitä täällä kirjotellaan ettei tulis vastailtua mitä sattuu..
    :poff:
     
  12. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Kyllä se vaikuttaa ylöspäin vaihtamiseen se vaijeri.Olen saanut säädeltyä sitä niin että kone huutaa armoa ennenkuin vaihtaa isomman pykälän,alas päin vaihtoon en ole huomannu vaikutusta..?? :rotfl: :rotfl: niin sillä kommentilla että olipas ohjetta sivulla niin tarkotin tuota enkun kielstä linkkiä! :lol: :rotfl: No nyt rupes sitten turbiini lukko vittuilemaan..Kun ajaa 30km niin meinaa sammua koko paska kun risteyseen tullaan motarilta, pitää ykkösellä käyttää ja kaasua antaa etä lähtee pois päältä.Entäpä jos ajelen vaan kolmosella niin ei kait se sillon voi jumia?? :oops: Vai toimiiko se lukko jo pienemmilläkin vaihteilla :eek:
     
  13. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Siulla on se vaijeri liika tiukalla, eli yrittää niiku koko aika vaihtaa pienempää periaatteessa. Ku se kd-vaijerihan just nykäsee pienempää silimään ku runttaa riittäävästi kaasua. Saitko tolkun niistä enkun kielisistä ohjeista?

    Turbiini lukosta miulla ei oo ikävä kyllä mitää käsitystä...
     
  14. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    No en oikein saanu..Ehkä isoin apu niistä kuvista oli..Siis nyt vaihtaa niinkuin pitää,ainaki miun mielestä :lol: Eli sain hilattua vaihto kohtaa hiukan isommille kierroksille.
     
  15. tnt73

    tnt73 1st gear

    Miekin painin edelleen tuon vaijerinpirun kanssa. Kakkoselle vaihtaa jos vaihtaa ja luistaa pirusti. Välillä ykkösellä saa huudattaa kuin suoletonta sutta, sit hyppääkin suoraan kolmoselle??? Säätö ei tunnu vaikuttavan juuri mihinkään suuntaan, mikä helvata tuossa on vikana?
     
  16. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Mulla oli omassa th700 2panta paskana,kylmänä löyty vähäksi aikaa muta sitten katos.Lämpimänä heitti suoraan 3.Niin ja sillon ei toiminu nelonenkaan.Täyty aukasta koko paska.Samalla uudet pakat ja niin edespäin.Korjaussarja jotain 150e eli ei paha.Työthän ne vaan maksaa kun liikkeessä teettää.. :mad:
     
  17. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Unohtu tuosta vielä että kävin nyt ajamassa n.30km lenkin ja kertaakaan ei lukko juminu!! :D johtukohan siitä kun tosiaan ajelin vaan 3? :eek: Ja oikeastaan meno oli joutusampaakin kuin lukko päällä(4) mutta mutta..Nyt rupes nypyttämään välillä 80kmh vauhdissa.Olen ennenkin kuulostellu että nykiikö mutta ajattelin johtuvan tien epätasaisuudesta :oops: Pitää huomenna tilata uus virranjakajan kansi ja pyöriä tulpat ja johdot ehkäpä myös lamda anturi..Luulis tokenevan!!
     
  18. tnt73

    tnt73 1st gear

    Ymmärtääkseni 2:lla ja nelosella on sama panta, eli siksi sinulta hävisi nelonen. Vaan tuossa minun härpäkkeessäni kun nelonen toimii, niin ei taida olla pantavika???
     
  19. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Voisko olla sitten venttiilikoneistossa paskaa tai jotain että välillä toimii ja välillä ei.. :-? Öljyt ja suodattimet olet vaihdellu?Joo sama panta käytössä2ja4.
     
  20. tnt73

    tnt73 1st gear

    Jesh, oilit ja filtteri on vaihdettu, mutta tuo taisi keittää edelliset öljyt sisälleen, kun pullahtivat öljypohjan tiivisteen välistä pihalle... Sen jälkeen ajettu "vain" muutama kilsa, ja öp:n kiristys ja uudet öljyt, sitten ajoa ehkä 25km, taas uudet oilit, suodatin, tiiviste ja kickdown-vaijeri, joka oli katkennut (jonka uskoisin aiheuttaneen tuon paineenousun, joka pullautti tiivisteen). Säädelty on tosiaan joka suuntaan, eikä toivottua tulosta, mutta edelleen yritetään ja ajatuksia otetaan vastaan! Tokikin venttiilikoneistossa saattaa olla jotain jämiä noista kärähtäneistä öljyistä, mikä voisi tukkia jonkin venttiilin, pitäskö taas ottaa auki ja siivoilla ja vaihtaa ölöjyt? Vai vienkö lähimpään kompostiin?
     

Kerro tästä muillekin!