Kickdown?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hellfirebird, 30.9.2023.

  1. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    Ruvennut th350 tekeen välillä sellasta, et vaikka risteyksestä kääntyessä jää kaasu päälle ns. Kun löysää, ja tuntuu että kickdown vaijeri jää vetää läppää auki... olikos noissa joku venttiili joka jumittaa askissa? Mitähän tuolle osais ite tehä?
    Sammuksissa kokeilemalla kaikki vivut ja vaijerit liikkuu vapaasti
     
  2. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Siinäon siis vaijerillako kickdown eikä perinteisellä vivustolla?
    Täytyy oikein muistella miten mun yhessä ex harrasteessa tuo systeemi oli jossa 350+350 tehdaskuosissaan..
    Jos tuntuu että jää kinnaamaan kääntäessä niin vaijeri/vivusto ottanee runkoon tai esim ilmanputsariin korin kallistuessa voisi päätellä kaukoparannuksena tai jos vaijeri pikkasen liian kireälle säädettynä niin sekin riittää syyksi jos kallistus avainsanana.Ei kait kaasuvaijeri mitenkään laatikkoon liity vaijerilla tai vivustollakaan suoraan,välillisesti toki asiat liittyy toisiinsa toiminnallaan kaasarin vivuston liikeestä.
    Minä tarkastaisin siis ottaako joku johonkin korin kallistuessa,jääkö jompsiskumpsis vaijeri kinnaamaan tai linja muuttuu kun painat vaikka lokasuojan päältä koria keinuttaen?
     
    Muokattu: 1.10.2023
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, vaijerilla ne nämä GM:t on.

    Voisiko olla jopa se vaijeri rispaantunut tms. jos tuntuu, että se jää päälle.
    Tuo 350 ei pitäisi hajota, vaikka ilman kickdownia ajaa, niin sen voi testata, kun otat vaijerin irti kaasuvivustosta, että tekeekö se samaa edelleen. Jos tekee, niin sitten vaijeria tutkimaan ja ehkä jopa sitten se venttiili tms. mikä siellä lootan sisällä on.
     
  4. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Oiva vinkki ja ei se tosiaan rikki mene kokeilemalla vaijeritta ja jos voi rasvata niin eipä vaijeri pahakseen pistä muutenkaan jos vaikka kuiva,jos rispaantunut niin vaihtoon.
     
  5. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    Joo tätä venttiiliä mietin, ja alotin tän aiheen jos jollekulle kuulostaisi tutulle. Totta joo pelkällä alipaineella pärjää niin on jäänyt vielä testaamatta ilmeneekö ilman vaijeriyhteyttä.
     

Kerro tästä muillekin!