Kiekkamittari ei toimi kunnolla

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 25.8.2016.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    vaan vittuilee.
    eli laitoin uuden kiekkamittarin autoon ja ny se pirulainen ei toimi tyhjäkäynnillä ollenkaan, ainoastaan kun kierrokset nousee 1800 ja yli sen, niin toimii. chrysler -72 400 cid.
    mittarivalo toimii ok, joten maadotus pitäs olla kunnossa.
    puolan miinukseen laitoin vihreän johdon.
    apuja
    apuva
     
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Mikä sytkäpoksi? Monikipinä poksilla voi mennä mittari sekasin ilman vastusta singnaalipiuhassa.
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    ihan perus moparin boksi, musta.
     
  4. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Kenen mittari? Mulla taitaa olla autogaugen ja se näyttää vaan tyhjäkäynnillä oikein.:(
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

  6. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Mulla uusi Sunpro kiekkamittari sekoili viime kesänä Plymouthissa. Syy löytyi Proform -jakajapaketin mukana tulleesta sytkäboksista. (vaikka oli maalattu hienosti oranssiksi!) Se oli rikki jo uutena. Surkeeta, niinkuin kaikki muutkin siinä sarjassa. Jakajan akselikin oli jo valmiiksi niin väljä, että sytkä seilas tyhjäkäynnilläkin mihin sattuu.
    No joo aiheeseen. Auto kyllä kävi ja kukkui tuolla sytkäboksilla, mutta kierroslukumittari näytti koko ajan liikaa. Vaihdoin tilalle Mopar Performancen oranssin boksin, nyt toimii!
    Pystytkö vaikka lainaamaan toisesta autosta tuota boksia kokeiluun?
     
  7. Naumasto

    Naumasto 2nd gear

    Onhan oikee cylinderi määrä valittuna?Vai meniskö se sillon toisinpäin et näyttäs liian vähän?
    Vai toimmiko se siitä 1,8krmp eteenpäin ihan oikein?
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    Tehtaan jäljiltä on esi asetus 8 cyl- joten luulisin olevan ok. tietysti kokeillaan sekin vielä.
    Muuten toimii ihan ok, mutta menee nollille kun alle 1800 jenkaa.

    Multa löytyy yksi uusi sininen sytkäboxi, tarvii kokeilla sillä miten toimii.

    Yks mikä tullu mieleen että plussa (punanen) johto ei saisi riittävästi Voltteja, ja vasta kierroksilla tulisi kunnolla... noo tutkitaan...
     
  9. kippis

    kippis Gearhead

    boxin vaihto ei tuottanu hedelmää, eikä plussajohdon veto toisesta paikasta...
    tuota vihreetä signaali johtoa (puola -) joutu jatkaa noin metrin verran että ylttyy, ja se kun on alunperin ihan pirun ohkasta johtoa niin jatko on ihan normi paksusta kaapelia.
    voisko olla siitä kiinni ?
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 3rd gear

    Jos jostain saat vastuksia käsiin niin niitä kannattaa kans kokeilla sen vihreän johdon välille, joku 2-10 kilo ohmia on monessa tapauksessa auttanu, jos ei muuta löydy niin vaikka tulpanjohto hiili mallia siinä vastus osuu aika hyvin tohon haarukkaan, tohon yhteen ongelmatapauikseen laitoin 100 kilo ohmin säätöpotikan eli keskinasta mittarille ja toinen reuna maihin ja toinen puolalle niin sit sai nupista etsittyä kohdan missä toimii.
     
  11. T.

    T. 3rd gear

    Onko siinä puolan miinuksessa etuvastusta? Meinaan vaan että jos on, niin pitäisikö olla boksin vai puolan puolelta signaali?

    e: vai onko se kummassa navassa yleensä? Minulla kun ei sellaista ole missään ollut.
     
    Muokattu: 28.8.2016
  12. kippis

    kippis Gearhead

  13. T.

    T. 3rd gear

    Eli siinä on joku etuvastus välissä, mutta näyttäisi olevan + puolella, eli minun veikkaus meni väärin.
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    kurkkasin mittarin sisään, valintanappula oli 8 asennossa... niinkuin ohjeissa oli, esiasetus.
    sit testasin kaverin mittarilla (varmaan -80 luvulta ihan perusmittari) ja sehän pelitti jo tyhjäkäynniltä alkaen. sitten otin uuden mittarin irti ja viritin konehuoneeseen, mut ei vaan toimi!
    ilmeisesti uus mittari sökö ...
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

    juu teppo anto uuden mittarin ja nyt pelittää !
     
    T. tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!