Kiekkamittari tyhjäkäynnillä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ttakatal, 14.1.2009.

  1. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Mistäköhän lähtis ongelmaa etsimään kun tyhjäkäynnillä kiekkamittari on on nollassa. Vähän kun antaa kierroksia niin pomppaa yhtäkkiä näyttämään oikeaa lukemaa, sitten taas kun tiputtaa tyhjäkäynnille tippuu viisari nollaan.
    Samaan aikaan kiekkamittarin ollessa pohjassa (tyhjäkäynnillä) vilkkuu myös OD:n valo.

    Kaikki muut sähkölaitteet toimii normaalisti.

    Kyseessä siis Ford F250 7.3D.
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Ottaakos sun kiekkamittari tietonsa laturin W-liittimeltä? Laturis jotain käpyä kun ei tyhjäkäynnillä pysy "hereillä"??
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sama vika mitä tuolla Ford F250 7.3D ketjussa vaihteiston terävään vaihtamiseen tarjosin syyksi, eli moottorin kierrosluku anturi.
    Omasta kokemuksesta voin todeta, että vika on juurikin siinä.
    Anturi on siinä jakopään kopa päällä öljyntäyttökorkin vieressä.
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    jos se tieto(kuten jo epäillään edelläkin) tulee laturista(w-nasta tai moninapaliitimestä) vetelee laturi todennäkösesti siinä autossa viimesiä!
     

Kerro tästä muillekin!