kiekkamittarin kalibrointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja cam79, 15.3.2002.

  1. cam79

    cam79 Gearhead

    Moi. 79 camaroni on alunperin ollut varustettuna 6 koneella ja manuaalilla, myöhemmin siihen on vaihdettu v8 ja th350.Auton alkuperäinen kierrosluku mittari näyttää sen vuoksi n.300kierr,liikaa /1000 rpm.Eli jos mittari näyttää 2000 niin oikea lukema on 1400.Jakaja on HEI. Eli onko tietoo löytyykö esim.mittarin takaa muutettavaa kytkentää jotta lukema saataisiin oikein ja alkup.mittari säilytettyä.?
     
  2. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    En ole mikään elektroniikkaguru, mutta ellei mittarin takana ole nappulaa josta valitaan koneen sylinterilukumäärä, ei pelkkiä johtoja vaihtelemalla tietääkseni saa mittaria kalibroitua. Mittari tietääkseni laskee sytkän määriä, ja kasikoneessa se määr on eri kuin kuutosessa, eikä sille mitään voi.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Asiaa tarkemmin tuntematta luulisi että kiekkamittareita ei kovin monenlaisia olisi noin tehdasasennuksina vaan mittarista voisi valita syl.määrän. Joku korjaamokäsikirja olis tässä kova sana ja ihan noin yleensäkin.
     
  4. SHIVA

    SHIVA 1st gear

    Muistaakseni se ruskea johto mikä ennen meni puolalle pitäis liittää jakajan kupees olevaan liittimeen vaihtoehtoja 2...vanhuus ei tuu yksin muisti pätkii...toivottavasti jotaa apua...
     

Kerro tästä muillekin!