Kiekkamittarin sovellus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Tapi, 20.3.2002.

  1. Tapi

    Tapi Gearhead

    Tuosta käyntinopeusmittarin kalibroinnista tuli mieleeni, että oma ajokkini kaipaisi samansuuntaista informaatiota. Moottorista saan 6:lta sylinteriltä kanttiaaltoa ja mittaristossa on Opelin neljän pytyn informaatiota odottava mittari.

    Miten siis ensinnäkin saan Opelin rpm-mittarin tulkitsemaan kanttiaaltoa?

    Miten saan sen ottamaan huomioon myös 2 lisäsylinteriä?
     
  2. Tapi

    Tapi Gearhead

    En minä siitä tarkkuudesta niin välitäkään, ulkonäkö on nyt pääasia. Pitäisi vaan saada se näyttämään jotakuinkin kohdalleen. Tuo kunnon mittarin hankkiminen ja taustalevyn vaihto olisi ehkä kohdallaan. Tai jos jostain löytyisi mittarikoneisto, jonka viisari osuisi Opelin asteikon kanssa kohdalleen..

    Nykyään katson kierrokset ledinäytöltä, jonka sujautin keskikonsoliin..
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on asconassa vaihdettu kutosen kiekka, täysin turha värkki. Rukkasin vaihtovalon 6000 kierrokseen mutta lämä tiskissä rundipultti on vasta viidessä tonnissa kun vaihtovalo jo syttyy ja melkein samassa rajotin ryydyttää koneen. Jos vapaalla painaa kaasun pohjaan vaihtovalo säädettynä neljään tonniin, pultti on vasta 2800!
     

Kerro tästä muillekin!