Kiihdyttelyn luokista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 14.5.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomentaisiko joku seuraavan: Stock H/SA.

    Katsoin FHRA:n 2002 säännöistä, mutta en löytänyt ihan tarkkaa "suomennosta"...

    H kertoo kuinka monta kg/hv on, mutta mites tuo S, kertooko se, että ryhmä on Stock? A kertoo automaatista.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Just noin. Eri moottoreille on määritelty teholukemat, ja autoille painot jonka ne saa painaa, niiden perusteella sitten autot jaetaan Stock-, ja Superstock ryhmissä (esim SS/HA) eri luokkiin, joilla on omat indeksinsä. Noi luokat ajaa meillä yhdessä, ja bracket muotoisena jossa auton indeksi on joko toi kirjasta löytyvä luokkaperusteinen, tai sitten kuljettajan ilmoittama mikäli auto kulkee indeksin alle. Kahden saman luokan auton osuessa vastakkain pudotuskisassa lähtö ajetaan heads uppina ilman tasoituksia tai break out sääntöä.

    http://www.nhra.com/tech_specs/classification/

    Tuolta löytyy niitä luokkajuttuja ja moottorien blueprint arvoja ym:ta. Kannattaa muuten joskus huvikseen laskea vaikka jonkuin tietämänsä moottorin NHRA Stock blueprint puristussuhteet, saattaa yllättää.
     

Kerro tästä muillekin!