Kiihdytys aikojen kehitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja B 49, 8.11.2003.

  1. B 49

    B 49 Gearhead

    Koska se pysähtyy?Autothan ei voi mennä varttimailia 0.0 sek.Vai?Jos aika olis 3 sek, niin paljonkos olis loppunopeus?
     
  2. mg

    mg Gearhead

    kai jossain vaiheessa. ?
    nyttemmin uudet fc-kopat testataan tuulitunnelissa. 4.9s/~320mph

    tf vehkeessä 4.5s/~330mph loppunopeudet nytte. eli n.528km/h :smile:

    säännöillä saadaa kummia juttuja aikaan.
     
  3. aurinko

    aurinko 1st gear

    kyllä sitä varmaan säännöillä rajoitetaan mutta ois kiva nähdä eka kolmonen
     
  4. Olds-homo

    Olds-homo 1st gear

    En kyllä tiedä asiasta mitään, mutta hevosmiesten tietotoimistosta kuulin että NHRA olis rajottanu nitron määrää (pitoisuutta). Että ehkäpä niitä kolmosia ei nähdä, jos hevosmiehet olivat oikeassa.
    Muistan lukeneeni joskus jostain kun toimittaja tiedusteli Kenny Bernsteiniltä (vai oliko se joku muu) tätä samaa asiaa, herra totesi vain että tuskin alle nollan ainakaan mennään.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Nitromäärää rajoitettiin muutama vuosi sitten 90%:si. Tehoahan noissa laitteissa on nytkin jo yllinkyllin ja kytkimillä sitä "vuodetaan" pois suuren osan matkaa. Toi pyörävetoisuus on varmaan yks rajoittava tekijä vauhdin kasvussa. Mä luulen, ettei niiden anneta tosta nopeammaks enää kehittyä vaan säännöillä niitä on pyritty hillitsemään jo pidemmän aikaa. Kolmosiahan on kyllä ajettu, muttei pyörävetoisilla laitteilla. Tänä vuonna kuolleella Sammy Millerillä taitaa olla absoluttinen drag strip enkka hallussaan.
     
  6. KST2

    KST2 3rd gear

    Tuli tuosta miellen, et onko siitä Fouga magisterin koneilla varustetusta suihkumoottoridragsterista, joka esiteltiin veekasissa joskus 90- luvun alussa, kuulunut mitään? Jäikö vain kokeiluasteelle?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mitähän siitä olis kolme-neljä vuotta kun oli viimeks muistaakseni yökisassa ajamassa. Kulkikin vielä ihan mukavasti, jotain seiskoja?
     
  8. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Joo,
    Sammy Miller rakettihöpötyksellään kruisaili tommosen 3.58s/621km/h varttimailin jo n.30 vuotta sitten.....

    Top Fuelissahan on taas tänä vuonna enkat ropisseet...nykyään 4.4xx/533 km/h ja veikkaan, että ens vuonna pannaan paremmaksi...
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Tuossa pari viikkoa sitten työkaverini jutteli 3:lla suihkumoottorilla varustetusta dragsterista, jonka omistaja ja rakentaja on kaverin mukaan mr. PO-Metalli elikäs riihimäkeläinen Ojennuksen Pasi. On kuulemma miehekäs peli, kertoo kaveri, enkä epäile yhtään.
    Liekö kyse samasta laitteesta, vai..?
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä, sama peli.
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Luulisi, että 50-60 luvun moottori olisi rajoittava tekijä, mutta ei. Sääntöjä on vissiin rukattu useampaan kertaan. Silloin kun näytti, että loppunopeus lähenee 300mph niin perävälitys rajoitettiin. Sitten joku keksi tehokkaammat virtavehkeet ja kierroksia saatiin taas lisää jne
     
  12. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Joo-o,
    kyllä se vaan on tarpeen esim.top fuelissa joka vuosi keksiä uusia sääntöjä Hemiä edes jotenkin hillitsemään....
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo,hemillä menee alle nollan jos sitä ei hillitä.saa nähdä kuinka gm:n oma hemi versio toimii?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    pöljäähän se on kun pitää jarrutella ettei meni yli indexin.ei se oo kiihytystä vaan tarkkuusajoa.
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Paljonko herra nimetön oot joutunu jarrua painamaan kiihdytysradoilla?
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mitähän omaa siinä GM:n Hemissä muuten mahtaa olla?
    Tai ehkä lähinnä niin, että mitähän GM:mää siinä mahtaa olla?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-12-03 11:49 ]</font>
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, ei kai siellä fyysisesti hirveesti jarrua painella, kun kaikenmaailman deebenbearit hoitelee sen kuskin puolesta. Toisilla vähän enemmänkin, olen lukenut...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    varmasti ne sen itte tekee eli luulisin että kannet siinä on saanu kyytiä ja ainakin ne ukot jotka sen kehitti on aika lujaa menny vapareilla.mun mielestä hyvä idea kilpailla omalla hemillä jos kilpailukyky sitä vaatii.tuskin sitä mopen lisenssillä tehään ja noi pro stock hemit ei taida olla ihan niinku ne oikeet hemit,ainakaan palotilaltaan.kyllä siinä varmaaan on gm:ää ne peruskonstruktiot mitkä on osoittaneet toimivuutensa jo aikaisemmin.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä tehoa on riittävästi nykyisissä nopeimmissa luokissa, ehkä rengas leveyttä kasvattamalla tai 4 vedolla sai lisää pitoa= alhasemman ajan
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    lisääkö neliveto pitoa myös silloin kun auto keulii?
     

Kerro tästä muillekin!