Kiihdytys aikojen kehitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja B 49, 8.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikö indexin alitus johda hylkäykseen?
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mitä tarkotetaan hylkäyksellä. Eli suomessa ei merkkaa alitus aika-ajoissa mitään, eli vaikka kaikki aika-ajon ajat olisivat alituksia pääset kaavioon hännille. Pudotuskisassa merkitsee tappiota lähdössä mikäli alittaa enemmän kuin toinen kaista. Ruotsissa taas aika-ajossakin yli 0.9 sekan alitus johtaa kisasta poissulkemiseen super ryhmissä. Tässä on yksi syy miksi ruotsissa nähdään esim. SG:ssä kalustoa joka ei kulje kuin vaikka 10.2. Kas jos jostain yhtäkkiä se tarvittava ruuti löytyykin ei tarvitse pakata vielä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    [/quote]
    eikö indexin alitus johda hylkäykseen?
    [/quote]


    Ei johda oikeissa drag race luokissa. Korkeintaan oman luokkaindeksinsä kiristymiseen jos alitus on riittävän/liian suuri. Autosuunnistusluokissa asia on tietenkin eri. Heads-up luokat ovat kuitenkin niin kalliita että taitaa se itselläkin mennä tulevaisuudessa noihin suunnistushommiin. Mistähän saa otsalamppuun halvimmalla paristoja..?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    OL:ssä indexin(7.5s) alitus johtaa lähdön mitätöintiin. Street Bracketissä(14.4-9.5) taas 9.4 tai alle, johtaa hylkäämiseen ja kilpailusta pois sulkemiseen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    OL on suometettu kustannusten kurissa pitämiseksi. Ja ihan hyvä niin. Cro-Mo runkoa ei voida pitää vaatimuksena sportsman-luokaksi ajatellussa. Dial-Innit ja ryhmäindeksit eivät edelleenkään ole kenenkään toiveissa. Ne ovat realiteetien aikaansaama pakko. Joko ajetaan kohtuukustannuksin tai ei ajeta ollenkaan, ainakaan kaavion tekemiseksi riittävällä osanottajamäärällä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko tosiaan noin että street bracketissä hylätään ja kotimatka edessä jos ajaa alle 9.5?eiks siinä ollu myös se taka-ajatus että näin saatais uutta kalustoa mukaan ja voisi kokeilla oikeissa kisoissa mitä se menee.ei sillä että noita autoja olis kovin monta mutta jos on niin millä tietää indeksin jos pitää jarrutella.eikö pelkkä lähdön mitätöinti riitä?
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tänä kesänä oli ennakkotapaus. Ja se raja on S/BR:ssä on 9.4 sek kisasta sulkemiseen, (alle 9.4-9.5sek pelkkä nimenomainen lähtö mitätöidään) ja jos ELIMINAATTORISSA ajaa alle 9.4 sek suljetaan pois kisasta.

    Aika-ajoissa ajoi matalan ysin Pöntisen vanhalla Camarolla ja 600cid koneella joku vanha tekijä, en nyt muista kuka, mutta tuomariston päätös oli silloin että saa jatkaa. Ajoi sitten eliminaattorissakin reilusti alle ja putosi ekalla kiekalla pois.

    Auto nähdään varmaankin WCC:n bracket kisoissa, ainakin tällasta kuulopuhetta kuulin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: triniemi 2003-12-05 18:27 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyseessä muuten keijo"katuhaukka"haukan entinen street motti,meni huhujen mukaan ruattiin mutta putkahti kurikan suunnalla kys autossa esiin.huhujen mukaan noin 600 cid.varmaan yksi eniten huhutuista moottoreista katupiireissä!!
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-12-17 11:32 ]</font>
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Nykyiset säännöt on olleet voimassa vissiin muutaman vuoden, ja joka vuosi tahtoo pikkujuttuja muuttua. Noiden sääntöjen vaikutukset suorituskykyyn jää tollasissa taulukoissa huomioimatta, joten ei niistä kyllä just mitään voi päätellä.
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-12-17 11:32 ]</font>
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    monenko asteen epäyhtälö siitä tulis vai olisko derivaatta hommia vai peräti differentiaaliyhtälöitä vai älyttömiä sigma lausekkeita?valaise tyhmää...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikkia edellämainittuja ja lisäksi ainakin nablat, roottorit, pari abskissaa ja kolme vektoria. Varuilta kannattaa opetella ottamaan neliöjuuria negatiivisistä luvuista, tai no kai tuo vektoria muistuttaa kkunhan vaan piirtää kauniin j-kirjaimen. Integraalin nähdessään ei kannattane myöskään ahdistua :smile:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    no entäs moniuloitteiset kuutioluvut ja moniulottuvuuksiset koordinaatistot ja myös suurin tunnettu luku googolpleksi saattaa tulla eteen ja voi joutua jopa ratkomaan 6 asteen epäyhtälöä ja jos sen tekee niin lycka till.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja kaikki kiihdytysajajat intiaan tolpan nokkaan mietiskelemään kiihdytyksen pohjimmaista olemusta
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Nonono, älkääs nyt pilkatko. Menee herne nenuu... Ihan vaan kysymykseen vastauksena tuo että mahdollista on laskea. Ei siitä sen enempää sitten, kysykää joltain muulta ja jossain muualla jos vastaukset ei kiinnosta. :sad:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei olut tarkotus pilkata.toi laskeminen vaan kuulostaa aika utopistiselta kun pitää ottaa huomioon muutokset ilmastossa noin pitkällä aikavälillä ja on mahdotonta ennustaa millä polttoaineella ajetaan vuonna 2020.joku voi keksiä jotain ihan sairasta tonne kytkin/rengaspuolelle.vaikee uskoo että toi seurais jotain nätin muotoista vektoria tai käyrää.liikaa muuttujia.
     

Kerro tästä muillekin!