Kiikalan kisat Burnout Party 25.8.2007..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja lojo80, 17.7.2007.

  1. Flamer

    Flamer 1st gear

    Tämä ajamalla kisapaikalla ja pois, mikäli auto on vielä ehjä kapinan jälkeen olisi kyllä todella hyvä asia. Ainakin B-ryhmää kun katsoi niin suurin osa niistä autoista tuli lavetilla ja lähti lavetilla. Siinä kohtaa tulee ekana mieleen, että onko auto sellainen "KATUAUTO", joka ei kestä pitempiä normaali matkoja ajella. Tuntuisi aika turhalta ajaa about normi katuautolla sellaista täysiveristä kisaautoa vastaan. Tässä varmaan yksi syy miksi moni jää ajamaan tuota streetman luokkaa.

    Ja tuosta A-ryhmästä sanoinkin kaverille, että nyt olisi jaettu palkinto jo pelkällä osallistumisella tuossa ryhmässä.
     
  2. Petri K

    Petri K 1st gear

    Semppiä koneen kanssa ja toivottavasti edes kannet on korjattavissa. Harmillisia nuo konerikot mutta ei niistä eroonkaan moottoriurheilussa päästä.

    Mukavat kilpailut, vaikkei oma auto pelannutkaan odotetusti. Oli kiva nähdä tuttuja taas. Omat ajot loppu jo alkuunsa kun oli ongelmia turbiinin kanssa. Ei lämpöongelmaa enää, mutta nyt näyttää että olen rikkonut itse tuon uuden turbiinin kun testailin sitä kotona jarrua vastaan aika raakasti ennen kun uskalsi lähteä sillä radalle taas.
     
  3. BBC64

    BBC64 Gearhead

  4. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    [​IMG]

    Kiikala Burn Out Party 1/4 25.8.2007
    Varttia ja auto/konehuone-esittelyjä! Pääosassa B-ryhmä, myös D-ryhmää. Ei yhtään kisavetoja, antaa järjestäjien omien virallisten kuvaajien hoitaa ne. Niitä odotellessa. :rotfl:

    http://www.turbofriiks.com/videot/kiika ... 8_2007.wmv 71mb / 6min

     
  5. Tomechio

    Tomechio 1st gear

    Me tuotiin auto trailerilla Kiikalaan ja onneksi näin tehtiin.
    Toisen vedon jälkeen polttoainepumppu hajosi ja kapinat jäivät kesken.
    Kyllä olisi hieman vituttanut, jos oltaisiin tultu paikan päälle ajamalla,
    Sitä paitsi ei se herkkua ole ajaa yli 40v vanhalla autolla stadista kiikalaan ja takaisin, kun esim. moottori on rauta rautaa vasten rungossa kiinni.


     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, en mäkään sinänsä pidä tota ajamalla paikalle niin oleellisena kriteerinä, koska melkeen minkä tahansa vehkeen kyllä pystyy ajamaan kisoihin. Ihan toinen juttu sitten, että onko siinä mitään mieltä, ja kertooko se mistään mitään. Traileirlla kuitenkin toi kotiinpääsy on suht varmaa, ja kun ekan kerran siihen joutuu turvautumaan, sen tekee kyllä mieluummin toistekin. Lisäks se on usein edullisempaakin, sekä täytyyhän luontoakin ajatella! Ja onhan siinäkni hommassa vähän eri asemassa kaveri, joka tulee naapurikylältä,kuin se, joka tulee toiselta puolelta Suomea. Mut jotain muuta ehkä pitäis kehittää, malleja on kyllä olemassa sekä lähellä, että kauempana. Esimerkiks affenanmaalla oli joskus käytössä aika milenkiintoinen pistetysjärjestelmä, joissa tehdyistä muutoksista tuli pisteitä, jotka sitten laskettiin yhteen ja luokka määräytyi pistemäärän mukaan. Ja sit toinen juttu olis, että pitäis saada kunnon Natseja leimaukseen jotka sanois, et tää auto ajaa kisaluokassa, tää ei oo mikään streetman vehje. Siellä saa ajaa enempi kuin streetmanissa, eikä touhu oo millään lailla sen kummempaa, ettei siellä vois ajaa ihan tavallisella katuautollakin. niitä oli siellä nytkin, C täynnä, ja D:ssäkin monta muuta kun all out vehkeitä, eikä kavereita mitenkään kauheesti hävettänyt, että olis tarvinu mitään naamaria tms käyttää, vaikkei autot ihan luokan kärkiaikoja kulkeneetkaan.
     
  7. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :lol: Joopa-Monella ns."katuauto" luokan kuskilla tuntuu olevan joku pakkomieltymys siihen ajamalla paikalle ja ajamalla pois hullutukseen.

    Väitän vakaasti ettei noista esim. B ryhmän vehkeestä ole kyllä yksikään sellainen laite jolla ajaminen yleisessä liikenteessä olisi nautittavaa- siis noin ajomukavuuden kannalta , ei se tee ns."katuautoa" yhtään huonommaksi tai paremmaksi vaikka se trailerilla kisoihin kärrättäisiinkin kun ei noistakaan vehkeistä joita Kiikalassa näytti olevan ollut yksikään puhdas rehellinen "katuauto" siis normiauto normi varustein ehkä streetmanissa joku semmoinen oli en tiedä..
    Mutta kaikissa kisaluokissa oli enemmän tai vähemmän kyseenalaiset "katuautot " kisaamassa. :rotfl:

    Mielestäni semmoinen on oikea katuauto jolla kuljetaan kesät talvet esim. huuberille sorvin ääreen.Petosta julmaa väittää noita puhdasverisiä kilpureita katuautoiksi. :mad:
     
  8. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Kiitokset kaikille osallistujille ja yleisölle että järjestäjille täältäkin. :D
    Kritiikkiä saa ja täytyykin esittää ja koitan muistaa esittää kritiikkipalaverissa tuon järjestysmiehiin kohdistetun palautteen.
    Järjestysmiesten tehtävä tietysti on vaikea ja mistä he voisivat aina tietää ketä saa kulkea mistäkin ja mihinkin... Jouduin itsekkin selvittelemään ja auttamaan ihan RC:n omaakin väkeä keltaliiviarmeijjan läpi.. :(
     
  9. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Noi luokkajaot on vähän tavallaan hassuja eikä välttämättä enää innosta rakentamaan kilpureita niistä katoavista vanhuksista jotka vielä maksaakin aika paljon. Se olisi hienoa että ei tarvitsisi välttämättä "raiskata" autoa että sillä voisi käydä katuauto kisoissa kun menestyminen kuitenkin edellyttää aika radikaaleja muutoksia. Tässä taas tullaan vaan niihin ikuisuuskysymyksiin että mitä ja mikä on kenenkin mielestä mielekästä tai järkevää.

    Mulla oli viime syksynä vielä ajatus että siirtymät takas ja ehdotinkin että katsastetaan autot suomusjärven keskustassa.
    Sitten taas kun muistelen aikaa kun itsekkin ajeltiin pitkin poikin katsastuslenkkejä kultaisella yhdeksänkymmentä luvulla fyyran kisoissa niin kyllähän melkein millä vaan voi ajaa sen 20km ja ratkaiseeko se jotain?
    Tuollainen joku pisteytys systeemi olisi mielenkiintoinen mutta toteutus aika työläs???
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ainakin savua piisas. :rotfl: Vois olla hyvä idea testailla sitä savuttelua jossain siellä varikon perällä, rupes käymään jo päähän se tupaöljyn käihä! Muuten ihan mielenkiintoinen projekti, erilainen ja ennakkoluuloton!
     
  11. Flamer

    Flamer 1st gear

    Miten mahtaisi onnistua sellainen "handicap-aikaero" systeemi eliminaattoriin katuautojen (esim. Hyvinkään ja Kiikalan) eri kisaluokissa, jossa hitaampi auto lähtee valoista ensin ja nopeampi auto lähtee vasta sitten jonkun ajan perästä omilla valoilla?
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sittenhän se olis präkettia ja sitähän tuolla kiikalassa ajetteiin omassa luokassaan?
     
  13. Flamer

    Flamer 1st gear

    Tapahtuuko bracketissa lajittelu reaktion, vai oman indexin valinnan mukaan ja siitä asetetusta indexistä erotus ajettuun aikaan, indexiä ei kuitenkaan saa alittaa?

    edit. bracket ei ole luokkana tuttu minulle, koska itse olen ajanut B-luokassa ja siinä säännöt ovat selkeät.
     
  14. 74

    74 Gearhead

    Pyöräluokissahan oli street ja pro erikseen joista tossa street luokassa oli toi indeksi minkä sai itse sanoa... Mikä kieltämättä tasotti HD streetin kilvanajoa koska kuuden pyörän ajat oli 12s. ja 15,4s. väliin :rotfl:
    Tuli vaan vähän yllätyksenä sit se indeksijuttu, tosin enpä huomannu aamulla kysyä et mikä ero siinä Streetissä ja Prossa on. Ja näin toiseks hitaimpana se ei hirveesti haitannu.
     
  15. mopster

    mopster Gearhead

    Hyvä kisa oli C-ryhmässä, jäi hyvä fiilis vaikken pärjännytkään palkinnoille asti. Lattittelussa ero ensimmäisen ja viimisen välillä oli vain 1,1 sekuntia, eli aika tasainen ryhmä. Ja tosiaan niitä selkeitä kilpureita ei mukana ollut, vaan näitä samoja vehkeitä joita näkee tuolla cruisingeissa ja tapahtumissa, muissakin kun oman kylän tapahtumissa.

    Ittellä kisa loppu ensimmäiseen pudotuskierrokseen, kun lajittelun viidentenä sain vastaan kakkosen. Tiukaks meni silti kun voitin lähdössä 0.4 s hyvillä reaktioilla, se ei vaan ihan riittäny kun kaveri meni 0,5 s kovempaa ja just ennen maalia ohi.

    Kiitoksia kaikille osapuolille hyvästä kisasta, ens vuonna uudestaan :D
     
  16. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :lol: Myös minun mielestäni pärjääminen noissa k"katuauto" kisoissa vaatii todella radikaaleja muutoksia alkuperäiseen autoon ..Huvittaa kun varikolla keuhkotaan esim. mosse voitti -onhan siinä mossen koppaa ja peruslohko, sekä kosolti muutosksia jotka poikkeaa aikalailla originalista tehtaalta tulleesta ajoneuvosta , sama koskee myös ko. luokan escortteja , audeja , bemuja jne..

    Mutta noissa voittaja autoissa on kyllä nuo kori ja tekniikka muutokset ihan omaa luokkaansa..se niistä tekee kiinnostavia.

    Toisaalta ketä kiinnostaisi kattella kun iso jenkkilohmo yrittää lähtee näyttävästi vakio 289 tai 318 maamoottorilla-aivan-kyllä siinä paljon melua syntyy mutta vaivalloisen näköistä on lähtö , vaikka kuutiotuumat ja kasi siellä möyryyää lupauksia kovasta vehkeestä -vaikka ajat olisivat sitten lopulta luokkaa 18sec ja loppunopeudet hädin tuskin ylittäisivät 100km /h.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tekstistä päätellen saatat olla Hondamies, tai vähintäänkin litratehohöpöttäjä! :rotfl:
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Hyvin mielenkiintoset ja tasaset noista kisoista saa hylkäämällä kaikki, joiden tehopainosuhde vaikuttais suuremmalta kuin tieliikenteessä sallittu kw/7kg. Mut vaikkei se mua sinänsä mitenkään haittaa, niin joillakin tulee kuulemma sellanen tunne ajaessaan jotain tuulilasin pyyhkimentöntä, peilitöntä lasikuitu/pleksilasi/alumiinipelti härpäkettä vastaan muskeli tai käyttöautollaan, että onkohan tää nyt kuitenkaan mulle oikea sosiaalinen viiteryhmä? Sen takia vois olla mielekkäämpää porrastaa tota jaottelua enempi sen mukaan onko auto Stockeri, vai Comppikilpuri, kuin ainoastaan mootoritilavuuden mukaan. Tällä kertaa ei vaikkapa tossa C:ssä kyllä päässyt moinen asia varmaan just häiritsemään, eikä D:ssäkään kukaan asiasta nurissut. Mut joidenkin streetmanissa ajavien peruste tuo tais olla sille, etteivät kisaluokissa ajaneet?
     
  19. VesaR

    VesaR 1st gear

  20. Flamer

    Flamer 1st gear

    Itseäni ei sinänsä haittaa mitä autoja B-luokassa ajaa vaikka ehkä aiemmista teksteistä voisi toisin päätellä. Itselle kyllä tulee haastetta todella paljon ajaa sellaista paljonkin nopeampaa autoa vastaan omalla täysin ympärivuotisella käyttöautolla. Mutta luokassa ajan ja omaa suoritusta lähden joka kerta parantamaan, jos sen pystyn tekemään niin tyytyväinen saa olla.

    Aina pitäisi miettiä sitä miten saataisiin ajajia lisää kisaluokkiin ajamaan ja sitä kautta pidettyä laji hengissä.
     

Kerro tästä muillekin!