Kiikalan kisat Burnout Party 25.8.2007..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja lojo80, 17.7.2007.

  1. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Tämän oli se yksi idea mutta se on jo koettu -90 luvulla fhran kisoissa eikä se oikeasti tiputa sieltä autoja pois... WP on tietysti hieman kalliimpaa ja eihän se mukavaa "kilpureilla" ole mutta kuulosuojaimet auttaa ja asenne.. :wink:
    Sitten tullaan niihin realstreet kisa ideoihin joissa kielletty konepellin aukaisu ja kaikki muukin ja pumppupensaa 100 kilsan päästä huoltamolta jne..
     
  2. kotu

    kotu Gearhead

    aina riittää ehdotuksia rajoittaa toisten vauhtia verrattuna omaan hitaaseen vauhtiin.


    pari rajoitusta voisi tehdä katuautoluokkaan:

    esimerkiksi rengaskoko sliksi 9" ja 10,5" DOT katusliksi kuviolla. korkeus rajoitettu.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noillakin palloilla ajetaan aika kovaa, jenkeissä 10.5 slikseillä mennään kirkkaasti kutosen aikoja, eikä se enää oo välttämättä kauheen turvallista sitten nopeemmilla vehkeillä ja täkäläisellä "ammattitaidolla". "Urheilullista" se kyllä varmaan olis.

    Mun mielestä yks asia mitä ei sais tehdä, on rajaa mitään nyt ajavia pois, eikä edes heikentää niiden elinolosuhteita. Ei se niiden "vika" oo, että niihin on panostettu, ja ne pärjää. Mä luulen, että sinänsä ton kilpailijamäärän kanssa on aika lailla sama millaset säännöt ovat, niinkauan kuin jokaiselle ei oo omia sääntöjään. Itku alkaa vääjäämättä jossain vaiheessa, on säännöt mitkä hyvänsä. Ei se vaadi muuta kun jonkun, joka kovasti haluaa voittaa, ja rakentaa sen autonsa kompromisseitta hyödyntämään vallitsevia sääntöjä. siis niiden kohdalla, jotka ei nyt voi ajaa kun säännöt ovat väärät. Nykyisten sääntöjen hyvä puoli on se, että ne on olleet samat pitkään, ja jos sääntöjä muuttais niin täytyis pitää huolta siitä, ettei tosiaan nää nyt ajavat laitteet kärsi. Muuten käy helposti kuten viimeks sääntöjä muutettaessa.

    Ja toi siirtymä on yks juttu, se "tehoaa" vain, jos siirtymällä pidetään AKE:n äijien kanssa ratsiaa, siellä ai sitten aja just kukaan. Ei mulle tuottais minkäänlaisia ongelmia ajaa tollasta siirtymää vaikka funny carilla, siitä todennäköisesti selviää muutoksitta tai pienin muutoksin kaikki kilpailuun osallistuvat, ja etenkin kilpailussa parhaiten pärjäävät, toimivat autot. Muutahan ongelmaa siinä ei ole kun lämpö, josta selviää kunnon vesipumpulla, syylarilla ja flektillä. Autojen vauhtiin se ei vaikuta tuon taivaallista.
     
  4. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Minä kun luulin että tässä yritetään herättää keskustelua sen takia että kilpaluokkien tulevaisuus halutaan turvata?? Jotenkin pitäisi keksiä millä nykylökäpöksyt saadaan myös kiinnostumaan touhusta.

    Vaikuttaisiko se jotain? 10,5" pääsee aika kovaa jos alusta kunnossa.
    Tästä tulee mieleen se kun fhran sääntöihin tehtiin sääntömuutoksia renkaiden osalta joskus niin perusteena oli turvallisuuden parantaminen.. :poff: :wc:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos haluaa ajaa kilpaa ja ehkä pärjätäkkin niin toi braketti on kyllä paras paikka siihen jos ei usko että auto menee tarpeeksi kovaa vaikkapa Ceessä. Ja jos ei pärjää niin voi mennä vessaan huutamaan syylliselle päin naamaa :odroll: .
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, siihen on tietysti toinenkin vaihtoehto; laittaa sen menemään tarpeeks lujaa, että pärjää. Tai sit vaan ajelee, ja odottaa josko joulu tulis. Niitäkin käy.
    Nimim. Kokemusta on
    tosin C:ssä esimerkisk nyt oli autot niin lähekkäin, että hyvillä reaktioilla ja pienelläkin toisen virheellä voittaja vaihtui.
     
  7. zet28

    zet28 Gearhead

    On toi vaan hauskaa puuhaa,kolme kertaa on nyt toi matka ajettu ja 12,118 paras rykäsy,ens vuonna yritetään puristaa 11 jotain,kun saa lisää lähtöjä alle,niin ehkä se vois olla mahdollista
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    Hauskaa on ja vielä parempaa ja nauttittavampaa, kun laitteet on noin priima kunnossa kuin sulla 8)
     
  9. zet28

    zet28 Gearhead

    Joo,ihan hyvin sysäs,vähän oli tyhjäkäynti onkelmaa,ei pysyny käynnis kun löi pykälän päällä muuten kuin kaasunkans lipsuttelemalla,kävin sit kaasarin himas paineilman kans läpi,nyt toimii niinku pitää,vissiin joku roska jossai tai jotain
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan vaan hypoteettisena kysymyksenä kaikille Streetmanissa ajaneille, jotka eivät ottaneet osaa varsinaisiin kisaluokkiin näiden "Kilpurien" takia, että miten se ajaminen ja kokeileminen eroaa siitä minkälainen auto vieressä on :eek: Sitäpaitsi kisaluokissa saa kokeilun jälkeen vielä ainakin Yhden bonuslähdön, joskus jopa useampia.

    Älkää valittako isot miehet, sillä tällaista elämä on: Isot syö pienet, nopeat syö hitaat ja toiset on vaan perempia kun te :soosoo: Ainoa keino muuttaa tota elämän perussyndroomaanne on oikeasti se, että TARTTIS VARMAAN TEHDÄ JOTAIN :soosoo:

    Ei se oikeasti ole sääntöjen eikä niiden, jotka autoihinsa panostavat vika, jos te ette pärjää. Se häviäjä, luuseri ja räsymatto muiden jalkojen alla löytyy ainostaan peiliin katsomalla ja toteamalla, että vain minä voin asialle jotain tehdä, ei säännöt, muut kilpailijat tai edes äitimuori, ainoastaan MINÄ :soosoo:
     
  11. jukka63

    jukka63 1st gear

    Totta,munkin paras aika 11,7 tuli oikean puolisella radalla.Vasen puoli 12,2.Ilmeisesti pitoon vaikutti aidon kilpurin tekemä sadan metrin kumiura.Näytti olevan jonoa oikean puoleiselle radalle :D Milläs perusteella saa valita kumpi rata?Ite jouduin ajamaan räkettia,vaikka halusin ajaa deessä.Syy:Katsastusmies kysyi,onko toi pumppu leimattu.Minä siihen,ei oo kerinny,ei näihin saa leimaa jne..Eipä auttanut,siispä räkettiin.Toi on mun mielestä aika perseestä,aika harvassa on leimattu pumppupeli nykysäännöillä.Ilmeisesti ei haluta ahdinautoja katuluokkiin :eek:
     
  12. sbc302

    sbc302 3rd gear

    Mikäs siinä nyt on perseestä että tehdään sääntöjen mukaan? Toki se tavallaan on ikävää että tieliikennesäännökset on muuttuneet ja kaikkia muutoksia ei saa enää tehtyä mutta onko se katsastusmiehen vika?
    tähänhän perustuu se että fhran kisoissa auton ei tarvitse olla rekisteröity mutta mihin mielestäsi raja pitäisi vetää??
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa katsastushommassa törmätän vaan taas siihen ongelmapuoleen mitä syntyy jos mennään niin tiukalle linjalle että pelkkä leiman voimassaolo ei yksin riitä vaan kaikki pitää olla otteessa kun jotkut jutut näkyy helpommin (kuten toi pumppu) mut jotain leimaamista oikeesti vaativia muutoksia ei välttämättä kisan katsastusmies huomaa :odroll:
    Pari juttua tiedän tuoltakin mitkä ei ollu ihan kohdallaan mut ei niistä tässä sen enempää :wink:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    FHRA vissiin palaa tohon että pitää olla leima voimassa??
     
  15. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :x Joo-mutta kun tulen muunmaalaisella rakkineella kun USA autolla niin jopa järjestäjät nyrpistelee nokkaansa ja suu vaahdossa ettii syitä etten voisi osallistua-syystä että autoni saatta piestä jokaisen jenkin C luokassa.... :cry:
     
  16. 509

    509 Gearhead

    Itse ajelin kanssa streetmania muutamasta syystä.
    Ensimmäinen on se et luulin että mulla on liian iso moottori D:hen. No sitten jälkikäteen tuli luettua et siellä oltaiskin hyväksytty isommat kun 480cid kun se vaan lukee otteessa.
    Sitten toinen on se ettei auto täytä street luokkien sääntöjä muilta osin. Esim. bensalinjat on klemmareilla kiinni. En tiedä kuinka tarkaan sääntökirjaa tuolla kiihdytyskisojen katsastuksessa luetaan ja tulkitaan, mutta muita kilpa-autoja ajaneena aattelin ettei kannata tarjota epätäydellistä autoa kilpaluokkiin.

    Jos halutaan säilyttää kiihdytyskilpailut ylipäätään niin ei sitä vauhtia missään tapauksessa saa mennä rajoittamaan. Jos tässä nyt siirryttäisiin rajoittamaan street luokkien muutoksia siten et autot kulkee 11-13 aikoja niin kyllä se kiinnostus loppuu aika monelta. Kilpa-autoilussa kuuluu autojen kehittyä ja vauhdin lisääntyä.

    Eikä mua olis haitannut ollenkaan et olis joutunut jotain kilpuria vastaan. Olishan nähnyt ihan oikeesti kuinka hidas sitä onkaan.
     
  17. mke77

    mke77 Gearhead

    .... tuo "klemmareilla kiinni" pykälä oli vaikea(kuten sanamuodoista muutkin säännöt oli) sorvattava kohdalleen!! se raja ett mikä on paine järjestelmä ja mikä siirto-paine järjestelmä ja mikä ....yms. on turhan vaikeaa tulkittavaa monelle!!! tolla pykälällä koitetaan saada ne "kotitekoiset" ruiskujärjestelmän paluutukit ja muut karsittua pois kosk rekulaattorin pamahdettua "steitsillä" bensaa on 50L maassa ennenkuin kukaan kerkee tekee yhtään mitään!!

    ja noita sääntöjähän koiteetaan viilata viel aamullakin katsastuksessakin jos on tarpeen... ei katsastajat kiusallaan ketään hylkää tai siirrä kilpaluokassa ylös/ales päin!!

    präketissä pärjää hyvin vaikka auto ei ole kummonen! sakselin sen tänä vuon todisti kun tuli kuplalla kolmanneks!! ett repikää siitä :rotfl:
     
  18. lojo80

    lojo80 Gearhead

    kiikala..

    moroo..

    tuli vaan mieleen ku siel kisoissa palloilin ni siel oli pari heppuu jonka selässä luki "kuvaaja" ni sitä vaan et minne ne kuvas ja milloinkohan vois niit filmejä nähdä vai mitä heppuja ne oli..? ainakin sil yhdel oli IISO kamera olalla.. :D

    johonkin salon paikallis telkkariin vai..?
     
  19. 509

    509 Gearhead

    Kyllä mä vähän aattelin et näissä hommissa käytetään ihan oikeeta maalaisjärkeäkin. Mutta esim. ralli tai rata puolella sääntökirjaa luetaan kuin piru raamattua ja pienistäkin poikkeamista rankaistaan tai ei päästetä kisaan mukaan.
    Täytyy jutella ja kysellä isoilta pojilta, niin sitten sitä on taas paljon viisaampi.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi leimalinjan tiukkuus hylättyjen kohdalla voi tuntua vähän valikoivalta, kun noita kärkikilpureita kattelee. Mun mielestä FHRA tekee ison virheen palatessaan tohon rekisteröinti ja katsastuspakkoon. Se sulkenee joitakin nyt FHRA:n kisoissa ajaneita pois,kun noita laitteita ei saa kisakuntosina leimattua oikeesti yhtäkään. Jos joku on asiasta eri mieltä, niin eiköhän jonkinlaisen syynin pysty AKEn äijien kanssa järjestämään, halukkaat voi ilmoittautua tänne? Tosta tulee vain aihetta spekuloinneille, joihin sitten ehkä jossain vaiheessa on pakko puuttua, mikäli edellytetään, että noiden autojen tulee olla vastaavassa kunnossa kuin vuosikatsastuksessa myös kisapaikalla.
     

Kerro tästä muillekin!