Kiiltävin autovaha NÄYTTELY autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Fleetwoodisti, 16.2.2018.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

  2. splitti

    splitti 2nd gear

  3. Fleetwoodisti

    Fleetwoodisti 3rd gear

    Ostin nyt purkin tuota Soft99 Authentic Premium carnauba vahaa ja täytyihin sitä heti kokeilla.
    Vahasin sillä konepellin ja viereisen lokasuojan jätin vahaamatta. Auto on erittäin huolellisesti myllytetty ja lokasuoja jäi siis sille pinnalle.
    Lopputulos oli, että vaikka kuinka yritin autotallissa löytää eroa kiillossa vahaamisen jälkeen, niin ei sitä kyllä pystynyt havaitsemaan. Selvästi liukkaammaksi pinta tietysti muuttui mutta saman olisi kyllä tehnyt muutkin vahat. Eli sen voi kyllä heti suoraan sanoa vaikka käsi raamatulla, että puheet "törkeästä" kiillosta on pelkkää mainosmiehen höpinää.

    Tuolla aikaisemmin jo joku taisi todeta että 99% kiillosta tulee pinnan kiilloituksesta ja loppu vahasta. Ja myös että vahoista syntyvät erot ovat lähinnä nyanssi eroja. Nuo ainakin nyt itse olen valmis täysin allekirjoittamaan.

    Sitä en tietysti pysty täysin sanomaan, että jos pinta olisi ollut huonompi, mikä silloin olisi ollut tulos mutta kyllä se silti niin on, että jos haluaa sitä viimeisen päälle kiiltoa, niin ainoa tie siihen on se pinnan mekaaninen käsittely. Oikotietä ei ole.
    Itse painottaisin nyt enemmänkin vahoissa keston pituutta kuin mainospuheita kiillosta.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    ^ Näin olen antanut itteni ymmärtää, että mekaanisesti kiillottamalla syntyy kiilto ja vahalla suojataan sitten pinta.

    Fleetwoodistin testin perusteella jätän tuon Soft99:n mömmön hankkimatta, mulla on kaapissa jo pari muuta vahaa muutenkin, enköhän niillä pärjää.

    Aiemmin mainituista glazeista: mulla on kokemusta Auto Finessen Ultra Glazesta. Tätä sotkin rouvan metallioranssiin autoon viime kesänä, maalipintaan jossa jo on hienon hienoa pesunaarmua. Tuo tökötti fyllasi ihan kivasti naarmuja ja päälle levittelin AutoGlymin HD:n. Toimi hienosti eikä kestossakaan ole ollut moittimista.

    -JJ-
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muistatteko aikoinaan ostos-TV:ssä olleen ruiskutettavan vahan? Sehän voitti TM:n vahatestissä kiillossa kaikki merkkivahat, mutta kestävyys oli huono.
    Kaveri tilasi sillon parikin kertaa, kun oli niin hyvä kiilto. Paketissa tuli paljon muutakin, mutta ainakin se vaha oli hyvä.
    Itekin tilasin sen paketin rohkaistuneena kaverin kokeilusta. Ei vaan tullut koskaan käytettyä.
     
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Hyviin pohjiin eli hyvä,kiillotettu pinta niin paras vaha on Fusso tai Collinite. Aika on ajanut glymien yms editse.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Glymin tuotteista HD ja UHD wax on kyllä ihan validia tavaraa, eikä mitenkään jälkeenjäänyttä tavaraa. Joskin Suomi-hinnoittelu pitää huolen siitä että just esmes Fusso tai Collinite on kustannustehokkaampia vaihtoehtoja.

    Kaapissa odottaisi testausta Pinnacle Souverän ja Migriole Frutta...kun pihahommilta kerkeis.

    -JJ-
     
  8. stinnes

    stinnes 3rd gear

  9. artz1

    artz1 3rd gear

    stinnes tykkää tästä.
  10. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    eBaysta katsellen UHD -vaha samoissa hinnoissa (noin 60 €) Saksanmaalla, joten tässä kohtaa suomihinnoittelu ei taidä päteä?

    AH
     
    Muokattu: 26.5.2018
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Heitetääs ny tämmöinen vahapäivitys ilmoille, vaikka en tällä kertaa käsitellytkään harrasteautoa, vaan perheen kakkos-kinnerin. Rouvan Opeli on tuollaisella Rock Orange Metallicilla sutaistu tehtaalla, joka sinällään on aikas komia väri - jos tykkää :D

    Alkuun perus-liuotinpesut, kinnastelut ja savikäsittelyt, jonka jälkeen vedin pintaan Ultra Glazen ja vahaksi Migliore Fruttaa. Tiedä häntä millainen plasebo-efekti iski päälle, mutta ainakin vaikutti siltä, että 'lämpimille sävyille' tarkoitettu vaha rokkaisi luvatusti. Kuvassa vahauksen jälkeinen auringonlaskun efekti on vielä laimeampi, kuin luonnossa. Tuosta tuli oikeasti aika näyttävä vahauksen jälkeen.

    Itse vaha kuitenkin on aika vittumainen tökötti, kun on niin tahmeaa ja öljyistä. Eikä tän vahan ole edes tarkoitus kuivua pintaan samalla tavalla, kuin perinteisten vahojen, vaan kiillotus suositellaan tehtävän n. 20 minuutin odottelun jälkeen, kun vaha on auton pinnassa vieläkin tahmeaa. Vahan kestosta ei mitään käryä.

    [​IMG]

    -JJ-
     
    Pertti K tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!