mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Myyn 5,5x14" rallye wheels, hiekkapuhallettu, pohjamaalattu ja pintapuoli hopeaksi, huom. viisikappaletta, myös kehät.( Kehät käytetyt, naarmuset.) OEM
    Made n USA, hp 220e, Järvenpäässä
     
  2. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    On tullut paljon asiallisia yhteydenottoja , kiitos siitä ja materiaalia on hankittu .
    Tarjotkaa rohkeasti lisää . Osille olisi käyttöä . T. Kimmo K
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    no eipä oo maksanu vielä :odeek:
    myyjäkin niin ylimielinen että en ostais mitään tältä :wc:
    nii mutteihä se mulle ees myis
    ku raiskaisin ton kuitenki bemarin V10llä ja turboilla :poff:
     
  4. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Toi hiukan ihmetyttää, millä perusteella tua on SE auto?
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Esim sillä perusteella että myyjä väittää sen olevan SE.
     
  6. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Jaaha, se on se sitten.
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tästä lähtee edullinen e-body, vaikka ensimmäiseksi harrastepeliksi. 383+manual.
    (On oikeesti vaaleansininen, kuva hieman liian kellertävä)
    Greenlight 1/18. 50€+pk. 040-5534713
    [​IMG]
     
    Arttu78 tykkää tästä.
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Nyt oon mittaillut nykyisiä vanteita ja pyöräkoteloita. En ole ihan 100% varma onko tuossa autossa taka-akseli E-bodyn vai B-bodyn siirretyillä kiinnikkeillä vai mikä. Kumminkin 83/4 sillä ohuemmalla pinionilla.

    Ajatus olisi eteen 15x8, 235/60 ja taakse 15x9, 275/60.

    Vanteiksi ajattelin US-Mag Indy U101. Eli samat vanteet ja renkaat kuin Freiburgerin Roadrunnerissa.

    Mutta lopputulema oli, että 275 ei mene mitenkään taakse 0-offsetilla, ottaa yli sentin lehtijousiin kiinni. -12 mm offsetilla pitäisi mennä juuri ja juuri, mutta on aika hilkulla.

    Nämä mittaukset sillä oletuksella, että renkaan kyljen leveys on 10mm per puoli isompi kuin ilmoitettu leveys, eli 275->295. Näillä tiedoilla 255kin tekee tiukkaa takana 0-offsetilla. Ja käytännössä tuo mitta sitten voi vaihdella paljonkin eri renkaiden välillä.

    Edessä taas mahtuvuus 15 tuumaisilla on enempi kiinni vanteesta joka on lähellä ylätukivartta. Nykyiset reikämangelsit ei istu oikeen mihinkään tuumalukuun niin leveydestä kuin backspacistäkäkään, mutta kalkuloin että 4,5" BS menisi 3,5-4,5 mm sisemmäksi eli on ihan siinä hilkulla että osuuko, riippuu jo miten vanteen reuna on tehty ja onko mitat tarkkoja.

    Eli 8" vannet BS 4,5" offset +1 mm , rengas 235 toisi renkaan ulkopintaa nykyisestä 5mm sisäänpäin ja vain 25mm ulospäin. Mittausten mukaan lokasuojan reunaan olisi matkaa nyt 55mm ja on sitten oma lukunsa, miten sisärakenteet toimii ja ottaa kiinni joustossa ja käännöksissä, mahdoton testata lato-oloissa pitäisi ottaa jousi pois.

    Jossain ohjelmassa muuten väitettiin, että 'cudassa ja barracudassa olisi eri etulokasuojat, 'cudassa olisi enemmän tilaa? No tämähän on siis Challenger ja vakiolokasuojilla, ei RT. Luulisin. Jos noissa nyt on eroa?

    Kun noi etumitat menee tiukille sisäpuolella, niin vaihtehtona olisi eteenkin -12 offset. Tällöin sisäreuna siirtyisi 8mm ulospäin ja ulkoreuna 38mm ulospäin. Lokasuojan reunaan jäisi renkaat suorassa siis n. 17mm.

    Mitenkään erityisen matalalla tuo keula ei ole ja auto on vaan kruisinkipeli eikä mikään kilpuri, joten tuollainen sijoitus voisi olla varmempi valinta.

    Kysymys onkin, mitenköhän tuollainen -12 offset tärvelee ajo-ominaisuuksia suoraan ajettaessa. Etuakselisto on täysin läpikäyty kaikki puslat ja nivelet uusia, samoin hyvät iskarit.

    Niin ja 17" vannekoko ei oikein ole vaihtoehto. Omaan silmään isommat vanteet ei IKINÄ näytä paremmilta, jos renkaat menee vähänkään narulinjalle. Hyi olkoon. Ja auto on muutenkin kumarrus 70-luvulle aitoine osineen.

    Tietty 0-offsettiä voi aina korjata välipaloilla, mutta jää pian vakiopultit lyhkäseksi. Heitin valmistajalle kyssäriä vanteiden paksuudesta, että tietäisi menevätkö ylipäätään noilla vakio 1" pulteilla. En ole vielä edes tutkinut kuinka on saatavilla pidempiä pultteja ja onko niiden vaihdossa jotain huomioon otettavaa.

    Renkaissa ajattelin sitten säästää, jos nyt panostaisi ensin vanteisiin. Kun ainakin Rengas-Onlinesta BFG kierros n.1300€ ja Nankangit 350€ niin ero on aika messevä.

    Halua olisi saada auto maalattuakin, mutta reaaliteetit voi tulla vastaan. Nykyinen litralla itse maalattu pinta täyttää tänä vuonna 23 vuotta.. Ja tietty moottoria pitäisi laitella..

    Mutta ajatus olisi panostaa vaihteeksi taas tähän autoon, viime kesänä en ehtinyt työkiireiden takia ottamaan edes pois talvisäilöstä. Saisi vaan hävitettyä tuota muuta kalustoa jotenkin pois häiritsemästä..
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Jousien siirron huomaa heti toispuoleisista shakkeleista, mutta onhan joku voinut hitsata johonkin toiseen perään kiinnikkeet E-bodyn leveydelle, joten mitta käteen vielä uudestaan.
    Mittoja: http://www.mopardealer.com/rearends.htm ja
    https://www.bigblockmopar.nl/tech/mopar-rearaxle-dimensions/

    Etujousta ei tarvitse ottaa pois, riittää kun löysää korkeussäätöä jousen etupäästä.

    -12mm offsetin ajo-omituisuuksista en osaa sanoa, vaikka sellaiset on tällä hetkellä itselläkin alla (17x9 + 255/40), mutta miinus offsetillä ainakin pyöränaukon reuna tulee jyrkässä käännöksessä kulutuspintaa vastaan entistä aiemmin.
     
  11. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Uusintana MTV 3

    15/1 klo.17 & 18/1 klo.20
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Viitaten edellisen sivun viestiin, mittailin niin edessä 15" vanteella BS maksimi olis 108mm luokkaa, eli 4,5 ei käy jos ei tuurilla vanteen muoto sovi ylätukivarren ympärille. Joten -12 offset on sitten se sopiva, jää nähtäväksi kuinka piloille ajo-ominaisuudet menee.
    Ei vaan valmistaja vastaa mitään kysymykseen, kuinka paksuja US-MAG indy slottivanteet on pulttien kohtaa. Onko kellään kokemusta toimiiko 1" vakipulteilla?
     
  13. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Laitetaan nyt tännekin kun on varmaan joku joka ei ole huomannut:
    1970 Challenger-paita suoraan taiteilijalta, jatkoa viime vuotisille 1968-69 Charger paidoille. Ennakkotilauksia otetaan vastaan, painaminen tehdään tammikuun aikana. Paidat Fruit of the Loom Super Premium. Hupparit Russell Väri musta. Myös Hupparit. Koot: S-5XL. sekä kaikki naisten ja lasten koot. Postilla tai nouto Tuusulasta.
    H: T-paita 20e -Lasten 15e -Huppari 45e
    www.jannekutja.com janne.kutja@gmail.com
    https://www.facebook.com/photo.php?...384799470.1073741828.605319469&type=3&theater
    [​IMG]
     
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Hupparitilaus jätetty, tää Chargerversio alkaa ollakin jo vähän patinoitunut.

    Jotain hyvää uutista tähän masentavaan alkuvuoteen, hieno homma!
     
    JanneK tykkää tästä.
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Moro

    Cudaa tässä vähä katellu,isolohkoa manuaalilla,70-71 hinnat ihan pilvissä ja tarjontakin aika suppeaa kyseiselle combolle..
    Jos vuosimallissa antaa vähä periks niin mitä te sanotte tosta,onko hinta linjassa siihen mitä sais..?
    Ei siis alkuperäinen isolohko..mittaristo on kyllä raiskattu!

    http://www.selectclassiccars.com/inventory/details/18545674
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Tietty kuka millekin seikalle laskee arvoa, mutta tuohon rahasummaan katsoisin, että vuosimalli on kohdallaan.

    Mielellään 72 ja uudemmista pyydetään julmia hintoja, mutta ne ei kuitenkaan ole enää muskeli aikakauden autoja.
     
    Muokattu: 25.1.2017
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    sivu- ja takavaloja lukuunottamatta tuo on melkein samannäköinen kuin -70 Cuda.

    kyseinen yksilöhän on alunperin ollut 340 Cuda -72 joka jos on kuosissaan on herkästi 20000-30000 dollarin härveli.

    jos saat yösi nukuttua sen tiedon kanssa ettei autosi ole original BB auto ja ao yksilö on muuten hinnan edellyttämässä kunnossa niin muista että aina löytyy niitä jotka sanoo että maksoit autostasi liikaa.

    ihmisiän lyhyyden huomioiden voi 2017 olla vaikeaa löytää original 70-71 BB manual Cudaa lompakko"ystävälliseen" hintaan. ellei sitten Ruotsista.
     
  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Muokattu: 25.1.2017
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllä 40K usd autollekin kertyy topakasti hintaa tällä kurssilla ennenkuin se seisoo Pohojanmaan lakeuksilla. Tällä hetkellä kannattaa suunnata katseet Suomen ja Ruotsin markkinoille muuta Eurooppaa lukuunottamatta. Esim. itse ostin viime viikolla auton Hollannista mielestäni alle USA.n hintojen. Tai sitten en, mutta näin itselleni uskottelin.

    Suomessa on tai ainakin oli hiljaisessa myynnissä 1971 4-speed H-code Cuda shakerilla. Omistaja lukenee myös tätä palstaa ja tarjoaa autoaan sinulle mikäli myyntihaluja vielä löytyy.

    En tiedä oletko Facebookissa, mutta mielestäni sen Hurripalstoilla on ollut viime aikojen paras tarjonta. Nettiautot ja tämän OoDeen palstahan edustaa nykyään erittäin heikkoa tarjontaa.

    Onnea etsintään!
     
  20. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Laitas linkkiä sinne naamakirjan palstoille niin käyn ihmetteleen..?
    Ja juu,tarjota saa jos on tallissa ylimääräsenä..

    EDIT: Löyty Challe jo joten autokuume selätetty
     
    Muokattu: 7.2.2017

Kerro tästä muillekin!